{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

Gå i snor {{forumTopicSubject}}

vi har brug for lidt gode råd og vejledning, Merle kan IKKE gå pænt i snor, hun trækker så forfærdeligt meget, hun tager snuden i jorden også snuser hun bare der ud af, og er fløjtende ligeglad med os, hvis jeg trækker tilbage i snoren og siger plads, så går hun pænt i 2-3 sek, også er det glemt igen, for så er er lige en anden spændene duft.

når hun har snor på er det som om hun bare ikke vil høre efter, men så snart hun bliver sluppet i skov og på strand osv, så er hun så exemplarisk og høre efter, selvom der er andre hunde, så kommer hun og hun bliver hos os til vi siger andet.

men ser hun en anden hund når hund har snor på, så hiver og trækker hun for at komme hen til den hund...
vi har prøvet at fange hendes opmærksomhed i sådanne situationer, med godbidder, blid snak, et stykke legetøj som kun bliver taget frem når vi træner og leger, men ikke engang det virker..

vi er løbet tør for ideer til hvad vi ellers kan prøve for at hun går pænt, syntes efterhånden alt er prøvet.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå i snor
  • #1   5. aug 2013 Hunde trækker for at opnå det de vil, i dette tilfælde at komme fremad, løsningen er egentlig ret simpel;) sørg for at hunden kun opnår det den vil ved ikke at trække;)
    Så snart linen bliver stram stopper du, når linen igen er slap går du, ikke rose eller give godbidder, simpelthen sørge for at hunden aldrig kommer fremad hvis linen er stram;)
    Særlig ihærdige trækkere kan det være nødvendigt at udvide træningen lidt ved, så i stedet for at stoppe når linen er stram vender du og år i modsat retning, ikke lokke eller kalde bare vend kort omkring og gå modsat vej, hunden skal nok følge med når linen bliver stram;)
    Husk at træningen forudsætter at hunden har en rimelig lang Line at bevæge sig i, det nytter ikke at gå med en 1 m Line minimum 2 m og gerne længere;)


  • #2   5. aug 2013 Tusind tak Bodil D, jeg må tage en LAANNG tur med hende idag og prøve det..

    skal man sige en kommando til hende eller bare slet ikke sige noget, men lade "linen tale"


  • #3   5. aug 2013 5 meter line, ikke flexi, og så skifter du retning hver gang linen strammes. Sæt gerne et ord på bevægelsen, fx "hovsa" eller "hey".
    Hunden når kun sit mål ved at være opmærksom på ejer.
    Det virker - selv for slædehunde smiley


  • #4   5. aug 2013 Giver de andre helt ret smiley

    Men jeg ville nok sørge for at hun vare lidt træt, inden i begynder træningen... Evt. gå noget spor med hende, så hun har fået brugt næsen godt og grundigt smiley


  • #5   5. aug 2013 jeg må igang med en intensiv træning.. syntes ellers jeg havde prøvet alt, men det kan jeg da se jeg ikke har.. smiley

    jeg må lige ud med nogle godbidder hun kan gå og søge efter, også må vi tage en lang tur bagefter.. smiley


  • #6   5. aug 2013 God pointe fra Tanja&Bine
    Vi bruger også at tage en god cykeltur før vi starte seriøs træning med hundene


  • #7   5. aug 2013 Med ft spaniels kræver lige nøjagtig denne "diciplin" meget tålmodighed da de har så mange ting de gerne vil som gør at det kan være så frygtelig svært for en lille hund at koncentrere sig.

    Mit bedste råd er at klikke sig til det og jeg har været i dine sko.;)


  • #8   5. aug 2013 De andre har gode forslag, så jeg vil egentlig bare ønske jer Held og lykke med træningen.
    Det er skønt med vovser der går pænt smiley


  • #9   5. aug 2013 PS. Cykeltur trætter ikke en FTer. Du skal kører dens hjerne træt.

  • #10   5. aug 2013 så har jeg lige prøvet med hende, jeg startede med godbidder i haven hun skulle snuse sig til, (det er hun helt vildt med) derefter trænede vi lidt sit, dæk, bliv osv, de basale ting som hun kan, bare med lidt leg i..

    også tog vi turen.. det var noget af en udfrodring, når jeg stoppede op, var det som om hun tænkte, fedt så kan jeg da snuse lidt her, men når jeg så begyndte at vende om, fulgte hun pænt med mig, og kikkede op på mig hele tiden, så det gjorde vi nogle gange på markvejen, inden vi gik ud på den lidt større vej ( hun er lidt bange for biler) det tog lidt tid, men HELE vejen hjem igen, gik hun ved min side, jeg gav et par små ryk i snoren et par gange og sagde hey, også gik hun fint igen.. så vi tager helt sikkert lige en aften tur igen på samme måde.. smiley

    tusind tak for de gode råd, det har virkelig lettede meget i mig at se hun rent faktisk godt kan, for må indrømme vi var ved at opgive,, .. men er sikker på at efter nogle lange ture på denne måde, så sidder den der.. smiley


  • #11   5. aug 2013 og så træt er man efter turen, ligger og puster under bordet.. smiley hehe..

    profilbillede
  • #12   5. aug 2013 Fedt smiley Man bliver helt høj når træningen lykkes.

  • #13   5. aug 2013 det gør man, havde slet ikke forventet så godt et resultat efter første gang, men jeg var virkelig også bare besluttet på det..

    har helt lyst til en tur til.. hehe, men må hellere give hende lidt ro, skal heller ikke køre for meget på, så det bliver for meget for hende..

    men for pokker hvor er jeg stolt og glad.. hehe.. smiley


  • #14   5. aug 2013 Det vigtigste er, at du er konsekvent, og stopper op/vender om HVER gang hun trækker.
    Ellers har det på sigt ingen effekt smiley

    Dejligt at høre det er gået så godt smiley


  • #15   5. aug 2013 min trak også som en tosse, men gik igang med intensiv træning. jeg stopped eller gik den anden vej HVER gang hun trak hvilket hun gjorde konstant- efter en små 10-12 uger gik hun nogenlunde i snor og er egentligt tilfreds med hvordn hun går nu:)

Kommentér på:
Gå i snor

Annonce