{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

hjælp!! passer stresset hund {{forumTopicSubject}}

jeg har bug for noget hjælp nu.

Jeg passer en hund som kom her i morges, og skal være her til onsdag i næste uge.
MEN han stresser helt vildt, og kan ikke finde ro nogen steder.
han kan heller ikke være alene.

bare jeg går på toilet så piver og gør han, og det er selv om han er sammen med de andre hunde.¨
nu har jeg så forsøgt at gå i seng, og lukket døren, så gik han helt i panik. tog ham med i soveværelset, men han syrter bare rundt og halser og kan ikke finde ro.

så lukkede jeg ham i hans bur som hans ejer siger at han sover i om natten. men her piver og gør han også.

hvad pokker kan jeg lige stille op med sådan en hund? han skal jo være her en uge, og kan mærke at det stresser mine hunde lidt, og irritere min kæreste. og jeg er bare virkelig ked af at jeg ikke længere ved hvad jeg skal stille op.

har prøvet at træne med ham tidliger, bare enkelte kontakt osv.

og prøvet at lade ham søge sin mad, hvilket han bare slet ikke forstod noget af.

håber virkelig der er en der har et godt råd her til aften, for ellers får vi ingen søvn eller ro i en uge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp!! passer stresset hund
  • #1   6. aug 2013 Er buret dækket til?? Tænker han ville falde lidt ned, hvis buret var tildækket, og det visuelle var blokeret??
    Kan du evt smide en tyggeting ind til ham??


  • #2   6. aug 2013 Jeg tror det vil blive bedre, hunden er sikkert hamrende frustreret over at blive "forladt" og som du skriver, så stresser den vildt over det.
    du må nok indstille dig på en vågen nattevagt.. jeg er dog ret sikker på, at i morgendagen vil blive bedre når hunden falder lidt til ro i de nye omgivelser.
    er han for stresset til at spise? ellers kan et fyldt marvben eller andet der kan få tyggemaskinen aktiveret måske få ham lidt ned.?


  • #3   6. aug 2013 Buret er dækket helt til ja. Og nej han vil intet spise, har prøvet med alt det lækre jeg overhovedet har. Intet.

    Håber også det vil gå over for ellers holder hverken min kæreste eller mine egne hunde til det smiley


  • #4   6. aug 2013 Jeg har ikke lige den lette løsning, men kan fortælle at da vi skulle passe en hund, som var meget rastløs og utryg nogle år tilbage, hjalp det at cykle en lang tur. Trætheden derefter gav den ro han havde brug for.

  • #5   6. aug 2013 Det er jo ikke unormalt at hunde stresser når de kommer til et fremmed sted. Han er sikkert ulykkelig og forstår ikke hvor familien er.. han skal nok falde til ro men skal lige vænne sig til at være hos jer. Måske du skal sove i samme rum som ham i nat?

  • #6   6. aug 2013 Hvad med at sove i stuen med hundene? Sådan gør vi med nye hunde i huset.

  • #7   6. aug 2013 Forsøgte at gøre ham træt via træning, og det hjalp i ca to timer hvor der er ro.

    Nu prøver jeg at tage hans bur ved siden af sengen og håber han falder til ro her.


  • #8   6. aug 2013 Vi krydser fingre smiley i morgen er det helt sikkert bedre

  • #9   6. aug 2013 Tak smiley og tak for råd og beroligende ord smiley

  • #10   7. aug 2013

    Hunden ved jo ikke, at dens ejere kommer tilbage - Den føler sig forladt og er bundulykkelig.

    Har den ikke været på besøg hos jer før?
    (Det havde i hvert fald været klogt, hvis familien før ferien et par gange havde besøgt jer og var gået et tur, mens hunden var ladt tilbage).

    Jeg ville, som flere foreslår, stille dens bur ved siden af sengen og ellers ikke gøre for meget ud af den, for jeg tror, en afslappet holdning vil smitte af på hunden.

    Sov godt smiley

    PS: Ser, at der ca. kl. 22 er oprettet en tråd om en hund, der har bidt en killing ihjel. Er den trår allerede slettet?


  • #11   7. aug 2013 Natteravn, nej de havde ikke været på besøg her. Havde sagt de skulle men der dukkede hele tiden noget op så de ikke kunne smiley

    Vi har ikke sovet i nat. Tiden er gået med at han enten sad i sit bur og gøede, eller løb som en vild rundt og små pev.

    Jeg vil forsøge at gå en tur nu kun med ham, og se om det gåt ro på.
    Men har det lidt dårligt over mine egne hunde fordi ham her tager al opmærksomheden, og frygter hvad han siger når jeg skal på arbejde kl 11.

    Den tråd med killing har jeg ikke set, så det ved jeg ikke.


Kommentér på:
hjælp!! passer stresset hund

Annonce