647 visninger
|
Oprettet:
Mental stimulering hjemme {{forumTopicSubject}}
Som vi nok alle ved, så har vores dejlige hunde godt af noget daglig mental stimulering, udover gåtur.
Derfor kunne jeg egentlig godt tænke mig at vide, hvad i laver med jeres hund, for at stimulere den derhjemme?
Har i nogle bestemte lege/øvelser el.lign, som i laver med hunden, eller forbereder i noget, som den selv kan hygge sig med?
Fortæl gerne alt hvad i laver med/til jeres hund(e), det kan jo være vi kan få inspireret hinanden til nye ting.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Så alm. søge godbid-leg, og også hvor jeg begraver godbidderne (enten i haven under blade eller indenfor under et hav af tøj).
Sokker med godbidder. Plastikbøtter med låg, hvor de skal pille låget af for at få en godbid. Godbidsbolde. Finde godbidder under kopper og under en madskål (Både på hovedet men også hvor den vender den rigtige vej... Vores har stadig et lille hulrum under sig, og når den står rigtigt er den svær at vælte omkuld).
Og så går vi spor.
Det er nok det vi mest laver :o)
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.823
Frosne kong'er, ben mv.
Rallytræning
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 63 Svar: 1.071
Ellers laver jeg søgning i haven hvor jeg kaster foder eller godbidder på græsset, ellers skærer jeg pølser ud og lader hundene blive inde mens jeg går ud i haven og gemmer dem alle mulige steder og under ting.
Mental stimulering hjemme