{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Udstilling & Anden handler? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har jo Meeko, som er 7 mdr, ved udstillingen i Herning, hvor jeg vildt gerne ville have ham udstillet, for at se hvad der bliver sagt om ham, men jeg har aldrig udstillet før, kun kigget på det, så tænkte at det måske var smart at finde en anden til at handle ham, men hvordan fungere sådan noget? o.O

Derudover har han jo heller ikke prøvet det før, og har aldrig fået ringtræning for det findes der ikke tæt på hvor jeg bor desværre smiley

Hvad ville jeres råd være? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling & Anden handler?
  • #2   8. sep 2013 Isabelle - Hah xD Jamen alle folk siger bare det så dumt at vælge en international udstilling som sin første gang og sådan, så er liiidt bange o.O

    - Forresten er Meeko en ham smiley (Ooog mit navn er altså med Y istedet for J :P)


  • #4   8. sep 2013 Isabelle - Ja der ved jeg ikke, tænker der kommer ganske mange shelties. Racen er jo relativt udbredt, men tænker også at det må være ok, hvis alt ikke er perfekt, når det stadig er en hvalpeklasse, så er det jo ikke officielt?

  • #6   8. sep 2013 Sidste gang til hundetræning snakkede de da om at starte ringtræning, hende der havde hvalpeholdet smiley Det hørte jeg hun snakkede med dem med SBTen om smiley

  • #7   8. sep 2013 Hvor er du fra der er ringtræning i Holstebro

  • #8   8. sep 2013 Slap helt af Anya. Jeg var smadder nervøs på min første udstilling og det gik forrygende,

    Det vigtigste er du er rolig og har det skægt, så vil Meeko os synes det er sjovt og som Isabelle skriver så kan du sagtens øve dig hjemme hos dig selv med at gå rundt med Meeko i ring i en udstillingsline. Lær ham at stå på et bord og blive rørt ved. Det kan du gøre ved at sætte ham op på et bord hver gang der kommer gæster hos dig og lader dem røre ved ham alle steder, mens du snakker med ham og nusser ham.

    Når det er hvalpeklasse så tages der meget lettere på det. Man kan træne og træne og træne en hvalp og alligevel kan man aldrig sige hvad der vil ske når den kommer i ringen.
    Jeg havde en hvalp engang som jeg trænde og han var simpelthen perfekt til træning og alle var imponeret over ham da han kun var 3 mdr. gammel. Da vi så kom på udstillingen slæbte jeg ham rundt i ringen på ryggen.............!! Der var ingen der troede hun havde været i snor før!

    Hvis du i allersidste ende stadig ikke mener du tør eller kan klare det, så prøv at kontakte Maj-Britt med juice herinde. Hendes sønner er super handlere og går i ringen med andre folks hunde.


  • #9   8. sep 2013 Finkaninus - hmm, ja det rigtigt, men det ER lidt skræmmende.

    Natascha - Ja, går jo på hvalpeholdet, men der er bare enormt langt derud, og det ødelægger det lidt fordi jeg er afhængig af at min eks kan og gider køre

    Phillip - Jeg bor lidt nord for 6 mdr.

    Madam Mim - Tak for peptalk og råd smiley Jeg prøver at træne ham til at starte med også snakke lidt med opdrætter og sådan. Men jeg har sjældent gæster, så det xD Men der bør en sheltie og border opdrætter ikke langt fra mig og en sheltie opdrætter i Silkeborg og overvejede lidt om man kunne ringe til dem og høre om de måske havde tid til at hjælpe ind i mellem, mod betaling hvis nødvendigt.


  • #10   8. sep 2013 Phillip - Jeg bor lidt nord for 6 mdr.

    Sorry men den forstår jeg ikke helt


  • #12   8. sep 2013 Phillip - Der skulle så have stået Silkeborg.

    Finkaninus - Heh okay smiley


  • #13   8. sep 2013 Har du prøvet at kontakte din opdrætter og talt med vedkommende angående udstilling ?
    Jeg er ret sikker på, at opdrætteren vil hjælpe dig. Sandsynligvis er opdrætteren også selv på udstillingen og vil hjælpe dig med at handle din hvalp hvis det er det du ønsker.
    Måske kan opdrætteren føre dig sammen med andre udstillingsfolk i dit nærområde.

    Jeg synes hellere ikke at du skal våre så nervøs, hellere ikke fordi det er en stor DKK udstilling.
    Min først gang var også en DKK udstilling og det gik rigtig fint.

    Men gør som Isabelle skriver, lær din hund at gå pænt i snor og lær den at stå.

    Nu er den også kun i hvalpeklassen, så det gør ikke noget at det hele ikke er perfekt, resultatet tæller jo ikke alligevel.
    Jeg var p udstilling for 3 uger siden med min nye hvalp. Hun stillede i baby klassen.
    På trods af at hun ikke kunne gå i snor, men hoppede og sprang rundt i ringen på to ben, så fik hun BIR og BIS 2.
    For mig gik det ikke ud på, at hunden skulle opføre sig pænt, at vi skulle være mellem de bedste.
    Jeg stillede med en hund, som ikke havde nogen ringerfaring ene og alene af den grund, at hunden skulle have det sjovt. Des sjovere for hunden, des bedre vil den kunne lide at komme på udstilling.
    Jeg har også meldt til i Herning. Denne gang kan hun opføre sig bedre, men vil stadig ikke stille perfekt, hvilket hun hellere ikke behøver, det skal bare være sjovt for hunden at komme på udstilling.
    Når hun kommer i åben klasse, så har hun lært at stå/gå perfekt i ringen, men før behøver hun ikke det.

    Er du helt lost, så kan du kontakte mig op til udstillingen, så skal jeg nok bakke dig op.


  • #15   8. sep 2013 Anni B - Mange tak, sætter stor pris på tilbuddet smiley

    Finkaninus - Ja det har jeg, men skal ud til opdrætter snart og have ham klippet og sådan smiley


  • #16   8. sep 2013 Hov, Finkaninus, kunne du overtales til at sende fx pb med de samme links til undertegnede?

  • #18   8. sep 2013 Hvilke farve burde hans udstillingsline være? Jeg har kun en hvid pt smiley

  • #21   8. sep 2013 Finkaninus - Ja jeg havde egentlig tænkt noget sølvgrå/blå agtigt smiley

  • #22   8. sep 2013 Jeg er med på Isabelles sorte hold smiley

  • #23   8. sep 2013 Der findes SÅ mange udstillingsliner efterhånden og de bliver mere og mere "bling bling" præget, men i bund og grund har jeg aldrig hørt om nogen hund der har vundet endnu pga den line den havde på!

    Jeg er på "sort holdet". Den passer til alle og din hund har sort på sig. Udstillingslinen bør været det mindste problem.


  • #24   8. sep 2013 Bente - hehe smiley

    Madam mim - åh den visdom, det burde ikke være lovligt at være så klog :b men du har jo nok ret smiley Jeg kan se hvad du mener smiley


  • #25   8. sep 2013 Jeg ved endnu ikke om jeg kommer til Herning. Hvis jeg gør er det ikke for at udstille og hvis du får brug for nogen som helst hjælp så melder jeg mig gerne hvis jeg er tilstede med at guide dig igennem. Min største fornøjelse er at hjælpe nye igang Anya.

  • #27   8. sep 2013 Uh det er enormt pænt af dig Madam mim, og det er jeg meget glad for smiley Tager gerne imod hjælp med kyshånd smiley

  • #28   8. sep 2013 Det kunne være, man skulle tage til Herning og være med på en kigger smiley

  • #29   8. sep 2013 Anya jeg skulle også gerne hjælpe dig - nok ikke stille ham, for der er noget specielt ved at stille sin egen hund første gang - men hellere end gerne hjælpe med fif og råd smiley

    Men lyt til Mim - hun har styr på det hele og har været i "gamet" længere tid end mig :o)


  • #30   8. sep 2013 MelanieH - Det er rigtig pænt af dig, og tager jeg meget gerne imod smiley

  • #31   9. sep 2013 Alle vil hjælpe dig er jeg sikker på og jo flere jo bedre, det skal nok give dig ro på Anya og det skal nok gå. Bare tænk på det skal være en hyggelig og sjov dag for jer begge.

  • #32   23. sep 2013 Er der nogle af jer som skal til skuet i Brørup d. 16 november? Jeg overvejer at melde Meeko til der istedet for Herning, så hans første udstilling er mindre og sådan.

    Så ville jeg bare være tilskuer til Herning smiley


  • #33   23. sep 2013 Nu var jeg lige inde og kigge på kreds4's hjemmeside - hvordan tilmelder du det skue, Anya&Meeko? Syntes det er en meget spartansk hjemmeside.. smiley

  • #34   23. sep 2013 A-S - Hvis jeg skal, så gør jeg det via hundeweb. Ellers ved jeg ikke hvorn man gør smiley


  • #35   23. sep 2013 Aha! Se så langt havde jeg jo ikke tænkt, når nu det ikke var en udstilling, men et skue smiley

Kommentér på:
Udstilling & Anden handler?

Annonce