{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Spor {{forumTopicSubject}}

Jeg har bestemt mig for at lave sportræning med Eddie, men jeg har lige nogle spørgsmål jeg godt ville have afklaret (:

1. Jeg har læst mig frem til at det ville være ideelt at starte ud med at gå spor to gange i ugen. Da jeg går til waterwalking med ham to gange i ugen i forvejen, har jeg kun tid én gang i ugen. Er det nok?

2. Er det for meget at gå til waterwalking to gange i ugen og så spor en gang? Waterwalking sker tirsdag og fredag formiddag, hvor sportræning ville foregå i weekenden. Er det bedst at jeg venter til han er helt færdig med water walking?

3. Jeg har også læst at det ikke er ideelt at gøre det i frost/generelt dårligt vejr. Hvis jeg skal vente med spor til efter water walking, ville det så være bedst bare at vente helt til vinteren er forbi?

4. Jeg forstår ikke helt det der med at snoren skal gå under maven på hunden for at den nedre kan snuse? Han kan vel sagtens snuse selvom snoren sidder som den plejer?

Jeg bliver nødt til at gå i seng nu, så kan først svare i morgen, men på forhånd tak, hvis nogen skriver (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spor
  • #1   24. sep 2013 Er der en fysisk grund til han går til waterwalk - så ville jeg vente.
    Ellers kan du sagtens gå spor.

    Spor kan du gå hele året

    Jeg går aldrig med snoren under hunden men i sele


  • #2   25. sep 2013 Må han ikke gå spor de dage i har waterwalket?

  • #4   25. sep 2013 Fætter Karin
    Han går til waterwalking pga en diskusprolaps, en han har ingen problemer med at gå tur, så længe det ikke er alt for langt, derfor tænkte jeg har sportræning ville være en god idé til at stimulere ham (:

    Marie B
    Jeg har ikke tid de dage vi går til waterwalking, og deter somregeæ også oplevelse nok for ham på én dag (:

    En grå schæfer
    Så ville jeg prøve og se om jeg ikke kan få det gjort både lørdag og søndag (:


  • #5   25. sep 2013 Her er lige et link til en guide, det er slæbespor og scweiss sport
    http://www.tvindelstrup-tollers.dk/Spor.htm

    Aikou og jeg er stadig på begynderstadiet. Jeg går et spor og lægger så godbidder efter hver 2-3 m. Marker start med en enkelt godbid og slut med mange godbidder. Sporet skal helst ligge i ca 30 min. Jeg lægger mit i modvind sådan at færten blæses ind mod hunden. Senere kan man lægge i modvind/sidevind. Jeg går heller ikke spor hvis det regner. Alt det vil jeg gøre senere når hun er mere trænet.

    Da vi stadig er begyndere går jeg bare med alm snor og halsbånd. Aikou arbejder meget roligt og koncentreret med sporet så det er ikke noget problem. Men hvis det er en mere ivrig hund som løber meget frem og tilbage er der grund til at bruge sele/sporline og linen mellem benene så snoren ikke forstyrrer hunden i dens arbejde og du ikke ubevidst korrigerer hunden. Snoren skal altid være slap.


  • #6   25. sep 2013 Jeg vil lige indskyde at jeg går Sweiss. Der er forskellen på hvordan man går med linen. Vi går i krat og skov hvor linen ville vikle sig ind i alt hvis linen er under hunden smiley

  • #7   25. sep 2013 Spor kan man altid gå, jeg går stort set dagligt, snoren er under maven for ikke at rykke hundens næse op.
    Husk at vil du muligvis bruge spor senere til konkurrence er det rigtig vigtigt at få startet rigtigt;) det giver rod fx at starte slæbespor hvis det er dch du vil konkurrere i;)


  • #9   25. sep 2013 (link fjernet)
    Jeg fandt denne side. Er der sådan man skal træne, hvis man ville til konkurrencer? Man kan jo aldrig vide om vi bliver helt bidt af det, så jeg må hellere holde mulighederne åbne (:

    Jer der går spor hver dag, hvordan i alverden får i tid til det? Hvornår på dagen gør i det?


  • #10   25. sep 2013 Det kommer jo an på hvilken klub du tænker måske at konkurrere i, til dch er metoden udmærket smiley bortset fra at jeg starter ved pinden ikke de 6 skridt inde der er ingen grund til at træne opsøg af spor i starten smiley og husk at starte i medvind smiley det tager ikke lang tid at gå et par spor, jeg lægger fx 3 korte spor om morgenen og spiser så morgenmad, så passer det med at jeg kan gå de tre spor smiley

  • #11   25. sep 2013 Problemet er at jeg bor inde i byen, det ville tage mig 15 min. at cykle ud til den skov/park jeg havde tænkt på, 15 min at cykle hjem, 15 min. at cykle derhen med Eddie, 15 min. hjem igen, så foruden den tid det tager at lave sporet og for at Eddie at gå det, er der allerede brugt 1 time. Derfor kan jeg kun i weekenden. Om tirsdagen møder jeg først kl 12.30, men der går jeg jo til waterwalking om formidagen (:

  • #12   25. sep 2013 Jeg lægger primært spor i week-enderne og på de dage jeg arbejder hjemme, hvor jeg godt lige kan afse lidt tid til at gå ud og lægge et spor fx i frokosten og så lige smutte ud og gå det 1 times tid efter. Jeg har så min spormark lige uden for døren smiley

  • #13   25. sep 2013 På alle tider af døgnet. Og i al slags vejr.

    Du kunne jo tage hunden med og binde den af til/ved cyklen?
    (Hvis der ikke er farer for den bliver stjålet selvfølgelig!)


  • #14   25. sep 2013 Han har ikke lært at blive bundet fast til noget, han panikker hvis. Jeg gør det (:

  • #16   25. sep 2013 Er det i orden at hunden kan se én, imens man laver sporet? For jeg ville bestemt ikke være tryg ved bare at efterlade ham..

  • #17   25. sep 2013 Mine sidder og kigger på, mens jeg laver sporet :O)

  • #18   25. sep 2013 Hunden kan fint se på imedens smiley

  • #19   25. sep 2013 Okay, jamen så ville jeg da prøve at lære ham at være bundet fast til cyklen imens jeg går lidt rundt, før vi begynder at træne spor (:
    Er det så bare meningen at vi skal gå en tur til den halve time er gået? For det skal ikke blive ret meget koldere før han ikke gider være ude i ret lang tid..


  • #20   25. sep 2013 Jeg lægger det tit på vej hjem fra arbejde. Det passer fint med at det har ligget i 30 min når jeg har været hjemme om og hentet hunden. Det eneste er at nogen gange er der nogle fugle der har spist godbidderne. Men så lægger jeg bare nogle nye det er jo kildefærten hun skal gå efter under alle omstændigheder

  • #21   26. sep 2013 Jeg arbejder hjemmefra som negleteknikker elev, så jeg har ikke tid efter skole, når jeg har haft kunder skal jeg have aftensmad, så er der lektier og så er den dag gået (:
    Men vi er nu gået i gang med at træne at han bliver bundet af. Mange tak for svar, jeg tror jeg fik afklaret alle mine spørgsmål (:


  • #22   26. sep 2013 Ja - gå en tur imens det ligger - evt træn lidt lydighed fx
    Knæk og bræk.


Kommentér på:
Spor

Annonce