{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

Genoptræning af ben efter 3 uger i gips {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, min lille Choko får forhåbenligt hendes gibs af hendes bagben idag og vil lige spørge efter gode råd til genoptræning.

Jeg så hendes ben i sidste uge da de skiftede gipsen og al muskelmasse var svundet ind, Hendes ben lignede en af de gnavestænger man kan købe, bare med hår og kløer på.

Jeg har tænkt mig at hun skal svømme i kar.

Er der andet i kan forslå?

Hun er kun 11 uger så det må ikke være for hårdt for hende

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skydedøre til IKEA skab + Diverse 849 kr.
  • gulvafhøvling 6.500 kr.
  • Flytterengøring af 54 kvm, 2 værelses lejlighed 1.500 kr.
  • Utæt rør under køkkenvask 1.350 kr.
  • Handyman to build a bed and drawer 540 kr.
  • Afmontering af kompresser på luft til vand system. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Genoptræning af ben efter 3 uger i gips
  • #1   3. okt 2013 Water walk er bedste form for genoptræning. Efter nogle gange kan hunden måske begynde at svømme en smule, gå i sand, gå på bakker mv.

• #2   3. okt 2013 Hvor bor du? Du kan få en foto kopi af de øvelser jeg skulle lave med Jess, det var også et bagben der var brækket.

Du skal lægge meget stille ud med øvelserne. Er du ikke blevet anbefalet genoptræning hos fysio?

• #3   3. okt 2013 Malene - er water walking ikke noget med løbebånd under vand?

Buch - det må du meget gerne. Min dyrlæge sagde at når hun er så ung bliver det naturligt hurtigere genoptrænet, og så har jeg heller ikke råd til fys smiley

• #4   3. okt 2013 Water walk er lige præcis et vandløbebånd ja. Det er blideste og bedste genoptræning på en ben uden muskler.
    Det er meget vigtigt at du følger et professionelt genoptræningsprogram, så du ikke overanstrenger hundens krop. Der følger altid genoptræning efter en skade. Det skal der være råd til, ellers får hunden risiko for problemer efterfølgende.
    De gode forsikringer dækker også genoptræning.

• #5   3. okt 2013 Jo, water walking er løbebånd under vand. Eddie går til der nu, pga en diskusprolaps. Han havde også mistet meget muskelmasse i begge baglår og manglede balanceevne i bagenden, det har hjulpet rigtig meget. Men jeg ved selvfølgelig ikke hvad der hjælper i dit tilfælde.. Er sikker på at din dyrlæge gerne ville rådgive dig og evt give dig nogle øvelser du kan lave med hunden (:

• #6   3. okt 2013 Jeg har givet 2500 for 10 gange water walking, hvis der bliver behov for 10 gange mere, koster det 1000 kr ekstra. Jeg er på su, og låner 2500 kr i mdr. bare for at få det til at køre rundt, men når det omhandler min hund, så finder jeg en måde at skaffe pengene på, kunne aldrig finde på at vælge noget fra, især ikke når det er så nødvendigt.

• #7   3. okt 2013 Kan man erstatte løbebåndet ved at hun bare går rundt i et vand bassin?

Jeg nåede desværre ikke at få hende forsikret inden skade skete og behandlingen af bruddet er kommet op på omkring 7000 kr. og jeg er på SU. og udeboende.

• #8   3. okt 2013 Det er jo virkeligt uheldigt.
    En ansvarsforsikring skal hunden have den dag, den flytter hjem, så det er jo ligeså nemt lige at få sygeforsikringen med med det samme.

Genoptræning må man ikke vælge fra. Det koster et par tusind, og er afgørende for hundens fremtid.

• #9   3. okt 2013 Malene- du har helt ret. Jeg havde kun haft hende i 3 dage og havde brugt mere tid på at se hvilken der bedst kunne betale sig, nu kan jeg jo sagtens se at hvilken som helst bedst havde kunnet betale sig, men ja. Sket er sket.

Genoptræning er nødvendigt, den er jeg helt med på. Men der må da vel være noget man kan gøre selv, skal bare vide hvilke redskaber der skal til smiley

Jeg bor tæt på en strand så kan sagtens gå med hende i sand. Jeg bor i aabenraa hvor der er mange bakker, så det kan jeg også. at gå rundt i et vand bassin må vel give det samme som at gå på løbebånd i vand? måske ikke helt så effektivt, men noget giver det vel?

• #10   3. okt 2013 Man skal ikke svømme med en hund der skal lære at gå rent igen og som skal genopbygge muskelmasse korrekt. Så det skal du bestemt ikke ligge ud med. Svømning er rigtig god træning, men ikke til en skadet hund.
    Et trænings program kan ligges med en fysioterapeut på en times tid hvor man gennemgår øvelserne. Water walking kan man undværre, men genoptræningstiden forkortes hvis man kan finde pengene til det.
    Jeg ville ikke selv kaste mig ud i genoptræning uden kyndig hjælp.

Vi startede ud med waterwalking 2 gange om ugen da min tæve var blevet opereret og havde gået længe med gips og været i total ro. Og x antal minutters gang hjemme et antal gange om ugen, som blev sat op hver uge.
    Og Så fik jeg en liste med øvelser vi skulle lave i ro.
    Efter en tid kunne vi udvide, Så lagde vi ud med nogle cavalettis, gang på skævt underlag, mere gang osv.
    Til sidst kunne vi starte med svømning.

Det var en hård tur, og jeg var glad for støtten fra fysioterapeuten smiley

• #11   3. okt 2013 Hold dig væk fra sandstrande og bakker hvis din hund ingen muskler har og du ikke ved hvad du laver, der skal ikke meget til for at lave en overbelastning så.
    Pointen med waterwalking er at vandet er opvarmet, og vandet tilpasset en højde der matcher hunden så det aflaster korrekt og giver en opdrift, langsomt jo mere muskelmasse hunden får sænkes højden på vandet, og det bliver sværere.

• #12   3. okt 2013 Kaj - okay, det lyder meget godt det du siger, nu må jeg lige høre hvad dr dyr siger idag. Har du måske nogle øvelser som jeg kan se?

• #13   3. okt 2013 Jeg ser i aften om jeg kan finde dem frem af gemmerne smiley

• #14   3. okt 2013 tak skal du havde, det er meget venligt smiley Hvad med bare at lege på stranden, altså jeg sidder ned og leger lidt fangeleg og trækkeleg

• #15   3. okt 2013 Jeg syntes du skal forhøre dig hos en dyrlæge, om hvad du må og ikke må

• #16   3. okt 2013 det vil jeg gøre

• #17   3. okt 2013 Jeg vil slet ikke starte ud med vandløbebånd før om en del uger. Hunden skal først opbygge styrken ved normal brug igen. Så helt rolig smiley - ja, fat i dyrlægen eller fys.

• #18   3. okt 2013 Aiko - når du siger normal brug, mener du så bitte små gåture på et bar hundrede meter og sådan?

• #19   3. okt 2013 - Præcis smiley

Min er blevet opereret 4 gange i skulderne, så vi kender til genoptræning til den store guldmedajle smiley

• #20   3. okt 2013 okay smiley jeg er bange for at jeg kommer til at kræve for meget af hende.

• #21   3. okt 2013 Hvis du sender din adresse i en PB så sender jeg dig en kopi, det er skånsomme små øvelser de fleste af dem smiley

• #22   3. okt 2013 Hvis du er i tvivl, så hold igen. Hellere for skånsomt end noget overbelastning smiley

• #23   3. okt 2013 Det vil jeg gøre smiley

• #24   3. okt 2013 Lotus fik en TTA operation i forgårs. Efter 2 uger skal stingene ud og så skal hun starte i waterwalken. Derudover skal hun have konsultationer hos en kvinde som er dyrlæge, kiropraktor og akupunktør og som også behandler med laser. Så waterwalken kan altså komme ind i billedet ret hurtigt smiley

• #25   3. okt 2013 Min ortopæd og opdrætter sagde faktisk også at genoptræning ikke var nødvendig da de små størrelser er så aktive.

Min havde bare fået sig nogle uvaner med hvordan man bruger benet, så der skulle lige lidt hjælp til.

• #26   3. okt 2013 Buch
    Hvis det kan lade sig gøre, så vil jeg også gerne be om en kopi af genoptræningen.
    Min den lille skal have gipsen af om 2 uger, så har hun haft det på i 5 uger. smiley

Jeg går til kiropraktor med hende 2 gange om ugen og skal nok også regne med at fortsætte med det efter at gipsen er kommet af.

Louise A
    7000 kr for et brækket ben, det er billig. Jeg er allerede oppe på 12.000 og skal nok regne med ca. 4000 kr mere. smiley

• #27   3. okt 2013 Ok jeg regner med at scanne det ind istedet og sende pr mail smiley

• #28   3. okt 2013 Buch
    Tusind tak smiley

• #29   3. okt 2013 Mette, fortsætter du egentlig med behandlingen på Faxe eller noget der er lidt tættere på? smiley

• #30   3. okt 2013 Buch - Min dyrlæge sagde også at jeg slet ikke behøver at investere i dyre genoptrænings klinikker og at hun nok selv skal genoptræne benet smiley

Anni - nu har jeg fået regningen og den lyder på i alt 6123,81 kr. Jeg er vildt glad for at det ikke blev mere, men stadig lettere irriteret over at det ikke blev overholdt at de sagde 4.500 - 5000 kr.

Choko er ikke opereret, det er nok derfor at det ikke er blevet dyrere end det er

• #31   3. okt 2013 Hvad er din mail Anni? Du kan bare sende den over PB evt smiley

• #32   3. okt 2013 Fredsfyldt:

Jeg har været hos kiropraktoren med hende idag og hun gav mig nogle redskaber til genoptræningen. Samtidig ville hun lige finde ud af om en sted nærmere mig, som har waterwalk, er gearet til at kunne hjælpe med genoptræning efter en TTA operation. Så lige nu har jeg kiropraktor/akupunktør med ind over og så må vi se om 12 dage når stingene skal fjernes hvor jeg starter WW. Og samtidig stadig har kiropraktor/akupunktør med ind over smiley

• #33   3. okt 2013 Louise A

Min er hellere ikke opereret, men den brækkede jo selvfølgeligt benet om natten, det kostede 4900 kr. Så har jeg valgt kiropraktor to gange om ugen for at hun ikke skal blive alt for øm og skæv. Det koster selvfølgelig også. Samt at hun får skiftet skinner og glasfiber en gang om ugen fordi hun vokser, samt røntgen hver anden uge.

• #34   3. okt 2013 Choko kom også ind efter lukketid

Kommentér på:
Genoptræning af ben efter 3 uger i gips

Annonce