{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må en Berner Sennen springe?
  • #1   26. okt 2013 Altså man siger jo at jo større hunden er jo farligere er det, fx er det helt utænkeligt at starte til AG med en GD, men har faktisk én gang set en berner på agbanen, men personligt synes jeg det måske er en lidt dårlig ide, pga som du skriver der er støre sandsynlighed for fx hofteskade, den er jo IKKE bygget til det. Kender en der havde en golden og den er jo mindre end en berner, men den fik hofteskader og kan desværre ikke længere løbe ag smiley Så for at skåne din hund, ville jeg være på den sikre side, og finde på noget andet at lave med den.

• #2   26. okt 2013 Nu tænkte jeg også mere på at gøre det for sjov uden at starte stævner eller noget.

• #3   26. okt 2013 Og hvad mener du med små spring? Hvor højt ville du springe?

• #4   26. okt 2013 Jeg synes det er en dårlig idé især derhjemme for sjov, det kan hurtigt gå galt, når man ikke ved hvad man laver, især med så tung en race

• #5   26. okt 2013 Hvorfor? Jeg mener der er ikke rigtig nogen grund til at lade hunde springe og da slet ikke en så tung race.
    Lær i stedet din hund at trække en lille vogn. Det er racen velegnet til og det er da noget sjovere nd at lege at din hund er en hest;)

• #6   26. okt 2013 Hunden har ingen synderlig gavn af det og i værste tilfælde kan det ende med en grum skade. Det er en rimelig tung race, så uanset hvor små springene er, så går der et stød op igennem leddene, når den lander. Det gavner den bestemt ikke på længere sigt.

Der findes dog en masse anden "sport" og sjov, du kan lave med hunden. Du kan lave spor, gå til rally-lydighed eller øve tricks med hunden. smiley Alt sammen giver jer et tættere bånd, og i får begge noget ud af det smiley

• #8   26. okt 2013 Det er slet ikke sundt for nogle hunde, men en berner er det fakisk meget slemt. 2-5 gange kan ikke skade, og helst ikke spring over 50cm men det kommer også på den nuværende sundhed og alder. Bosco har selv lige sprunget for sidste gang, og han er en berner der slet ikke har taget skade af det, men det er en lille risiko, men LAD VÆR med at spring 100cm eller 140cm det er så dumt. smiley

• #9   26. okt 2013 Nu skal det jo også lige siges at det kan være svært at se skaderne, og det der med:" Jamen, hvis h*n tog skade af det ville h*n nok ikke springe vel?" er det dummmeste man kan sige til sit eget forsvar smiley Hunden har ingen anelse om det er godt for den, den gør det fordi, den har lært det og ved at den får noget for det. Jeg var altså også helt målløs da jeg så den berner til det AG-stævne. Det kræver jo noget træning, så den må have sprunget 1 million gange + alle feltforhindringerne smiley Men berneren er ikke bygget til det så lad endelig være, prøv at start til noget rally eller lignende i stedet smiley

Kommentér på:
Må en Berner Sennen springe?

Annonce