{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Camilla K
Camilla K
Tilmeldt:
3. nov 2013
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31

Figuranthunde nær Køge søges {{forumTopicSubject}}

Jeg søger nogle hunde, vi kan træne med for at gøre min hund mere tryg.
Vi søger både store rolige hunde, som ikke selv har nogle problemer samt andre reaktive hunde. Store som små
Metoden er afstand indtil tryghed og derefter gradvis tættere på..... måske en fælles tur til sidst. Vi træner selv efter BAT, hvor jeg også belønner med funktionel afstand, når hun slapper af og viser dæmpede signaler....men har du selv en reaktiv hund, gør du selvfølgelig bare det, der virker godt for dig/ jer. Bare vi er enige om ikke at gå for hurtigt frem!
Aya er en Bichon Havanais tæve på knap 11 måneder. Hun er såkaldt ambivalent...vil meget gerne lege, men er samtidig bange og forsvarer sig med udfald. Når først hun er tryg, leger hun godt .... Men kan være lidt af en bullerteenagetøs, så hun skal kun lege ganske kort tid og meget gerne bare nogle gode lange ture først. Trods hendes lille størrelse kan hun gå ret godt og langt. De fleste hunde ( også reaktive hunde, også tæver, også hunde, der normalt ikke kan lide små hidsige hunde) kan ret godt lide hende, så hun må udsende noget, der er ok. Vi bor i Køge, men kører gerne lidt for det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Figuranthunde nær Køge søges
  • #1   8. dec 2013 Hvor meget erfaring har I med BAT?

  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #2   8. dec 2013 Pænt meget, men synes alligevel stadig, jeg har meget at lære endnu.
    Vi har både trænet et par enetimer, på hold og sammen med andre BAThunde. Det rykker ret godt, når vi går frem i rette tempo. Desværre rykker vi nogle gange tilbage, fordi andre hunde( læs ejere) rundt om jo ikke er indstillede på afstand. Og hun ser jo både sød og ivrig ud, så det er bestemt ment i bedste hensigt, men....de bliver jo ikke så glade, når hun så svarer igen smiley
    Med figuranthunde er det noget helt andet smiley


  • #4   8. dec 2013 Med min egen er jeg også så småt i gang med at finde figuranthunde, til BAT (Du kan se Janco på min profil) Jeg bor i København, så det er selvfølgelig et stykke væk men det kunne jo være?

  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #5   8. dec 2013 Jeg har med andre fra København ofte mødtes ved Mosedefortet, da det ligger sådan midt imellem. Der er rigtig gode græsarealer at træne på og efter succesfuld BAT er der mulighed for en lang afstressende strandtur smiley

  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #6   8. dec 2013 Og kommer også gerne ind til København engang imellem. I Køge kan vi lokke med ås og strand. Dog kan der være en del løse hunde på nogle af strandarealerne.

  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #7   8. dec 2013 Læste lige om dine hunde...hvor ser de skønne ud, begge to:-)

  • #8   8. dec 2013 Jeg er meget med på en BAT session i København, eventuelt kan man mødes i Værløse, 15 km fra København. Der er skønne gode arealer til det, som er forholdsvis afgrænsede smiley
    Har desværre ikke bil så det er svært for mig at komme vidt omkring smiley


  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #9   8. dec 2013 Værløse vil normalt kun være en mulighed for mig i weekenden eller ferie, da det ligger noget skævt ift Køge. Men har snart ferie *popcorn*, så afhængig af din dagsrytme kan vi måske aftale noget en formiddag?

  • #10   8. dec 2013 Camilla, Luna og jeg hjælper også gerne igen smiley Men det bliver jo så nok mest i weekenderne (undtagen mellem jul og nytår, hvor jeg har ferie)

  • #11   8. dec 2013 Hvornår har du ferie?
    Jeg har ferie fra d. 19/12-10/1 og derefter har jeg 80% af mine timer hjemmefra, så en formiddag vil jeg godt kunne smiley


  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #12   8. dec 2013 Jeg har laaaaang ferie. Jubii!!
    Det vil sige fra på fredag af og frem til d. 3/1. Mange har spurgt, om jeg dog ikke skal lave noget, når jeg nu har så lang en ferie. De har ikke selv hunde ... Det siger vist sig selv!


  • #13   8. dec 2013 Det er så skønt med ferie, fedt!
    Jeg er helt med på BAT i Værløse en af dagene efter d. 19.
    Jeg kan d. 20-22, 27, 29 og d. 30 hvis du er til december smiley


  • #15   8. dec 2013 BAT bør kun trænes med en hund af gangen, og med god afstand på smiley

  • #16   8. dec 2013 Bor 5 km fra Køge, men jeg ved så ikke om mine evt kan bruges. Min hanhund er en meget flink og venlig hund, men han er ikke typen der er komplet ligeglad med andre hunde. Han vil meget gerne hilse, men altså jeg kan meget nemt aflede ham og få ham til at fokusere på mig istedet (han er LP-hund).
    Min unge dobertæve kunne så godt have brug for lidt figuranthunde på samme måde som din. Vores 'problem' er at hun mener at alle hunde helt vildt gerne vil hilse på hende og lege med hende. Når det så ikke kan lade sig gøre så begynder hun ofte at gø frustreret. Hvilket jo ikke gør sagen bedre, da ingen har lyst til at nærme sig en gøende dobermann smiley


  • #17   8. dec 2013 Mette Marie - Ift. BAT er det svært at bruge en hund som vil have mere afstand og en hund der vil have mindre afstand i samme BAT session.

  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #18   8. dec 2013 Men jeg har nu alligevel været med i nogle BAT sessions, hvor den ene ville tættere på og den anden længere væk. Vi brugte bare samme metode, da en frustreret hilser også skaber stress for hunden. Og den lærer at nærme sig den anden hund afslappet.
    Hvis begge hunde er frustrerede hilsnere, så belønner man laaaaangsomt med at gå tættere på.
    Aya er i forhold til små hunde en frustreret hilser - og i forhold til store en " skrid - råber" , men hun er via BAT faktisk så småt ved at blive gode venner med en dobbermann. Han vil gerne hende, mens hun stadig er noget bange. Men vi går nu tur sammen:-))
    MultiBAT med flere hunde er svært, men ikke umuligt, men vi skal nok have lavet nogle en til en sessions først, så i hvert fald nogle af hundene har set hinanden før. Men har prøvet det nogle gange med stor succes.
    Tina H ... Jeg vil meget gerne mødes med dig og din cocker. Bare du er ok med på afstand i første omgang.... Og så langsom tilnærmning. Aya er selv alt for god til at sige fra, så det er vigtigt, at der ikke opstår situationer, hvor de er nødt til det. Ideen med BAT er at aflære hunden et uheldigt adfærdsmønster til at tackle usikkerhed - og i stedet lære den et andet. Det gør man ved at holde hunden bevidst lige under stressgrænsen, så den får tid til at få hjernen med og dermed vælge en bedre strategi.


  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #19   8. dec 2013 Petra... Hvad med den 20.?

  • #20   8. dec 2013 Hej Camilla
    Har ikke før set du er på HG. Mailo og jeg er friske på en tur til Mosedefortet og batte og lege med Aya.. siden de legede sidste lørdag har Mailo haft store fremskridt med små tæver, så tror det var en rigtig god oplevelse..


  • #21   8. dec 2013 Den 20. passer mig fint - i Værløse? smiley


  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #22   8. dec 2013 Heeej, hvor hyggeligt. Nej, jeg er også først lige startet her. Vi er selvfølgelig også rigtig friske på at møde jer igen:-) hvornår ville det kunne passe jer?

    Petra mm. Værløse er helt fint. Hvor kører jeg hen, og hvor mødes vi?

    Tina H. Håber ikke, jeg skræmte dig ... Jeg er sikker på, at vores hunde vil kunne lege godt sammen. Det tager bare lidt tid og kræver lidt tålmodighed. Aya har før leget med cockerspaniels og størrelsen er jo fin til leg sammen, og hun har svinget ( svunget? ) rigtig godt med dem i temperamentet. Aya er en decideret løbehund,der elsker tagfat.


  • #23   8. dec 2013 Heej - hihi.. Jamen da jeg sidder hjemme med bacheloropgave er jeg også meget fleksibel og kan formiddage i hverdage (de dage hvor manden ikke skal bruge bilen på arbejde). I de to kommende uger ville tirsdag og onsdag passe godt..

    Der skulle vel aldrig være en mindre indhegning dernede, hvor de kunne lege lidt ta' fat, hvis det går lige så godt som sidst..


  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #24   8. dec 2013 Mette Marie
    Hvis du stadig har mod på det, så vil jeg meget gerne mødes med dig og den ene af dine hunde.


  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #25   8. dec 2013 Jeg tror ikke, der er en indhegning, men hvis vi mødes en hverdag .... Måske næste tirsdag??, så er der måske ikke så mange nede på stranden. Kender du ellers nogle steder, hvor der kunne være den mulighed?

  • #26   8. dec 2013 Med "næste" tirsdag, mener du så 10/12 eller 17/12 (mindre brist i den danske grammatik - hehe)..

    Mailos beagle-gen er simpelthen for stærkt til at slippe ham hvis der ikke er hegn omkring, men tager bare en lang sporline med så. Kender kun indhegninger i kbh, herlev og værløse - og ikke noget man skal til at køre efter, for man ved jo ikke om der er andre og så kan vores bat-hunde jo ikke rende løs der.


  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #27   8. dec 2013 Det må vist hedde tirsdag d. 17. Jeg kan også på fredag efter kl. 13.... Hvis det skulle være af interesse?
    Aya har ikke et beaglerne, men hvad genet for " periodevis hø i ørerne"? Det gen har hun i hvert fald lige for tiden.
    Jeg forkastede mig til at slippe hende løs i morges i parken, da det var så tidligt, at ingen var andre hunde var der - og hun var hele tiden tæt på og var meget obs på mig, men holder sig lige en meter fra mig.


  • #28   8. dec 2013 Jeg sender dig en pb smiley

  • #29   8. dec 2013 Hehe - ja "hø-i-ørene" genet lider vi også under smiley

    Er til julefrokost fredag så skal vi ikke bare aftale d. 17/12?


  • #30   8. dec 2013 Hihi, "hø i ørerne" lider vi også under til tider smiley

  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #32   8. dec 2013 Det lyder super, Tina. Hvor bor du - og hvad vil passe dig godt?

  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #34   8. dec 2013 Jeanette. Er du også herinde.... smiley Havde overset din besked. Det ville være superfantastisk at mødes igen - til en juletur på Åsen, måske smiley

  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #35   8. dec 2013 Skal vi så sige Mosedefortet ved Karlslunde?

  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #37   8. dec 2013 Vil det være helt skørt for dig at starte allerede kl. 9:00 ?
    Skal være i Valby kl. 11. Alternativt kan vi mødes kl. 13:00


  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #40   8. dec 2013 Super smiley
    Jeg holder ved den sydligste parkeringsplads ( til højre for indkørslen) i en grå Ford Fiesta. Hunden lader jeg blive i bilen, mens vi lige aftaler, hvad og hvordan vi gør:-)


  • #42   9. dec 2013 Camilla: Undskyld jeg ikke har svaret, men fik ikke lige tjekket resten af dagen. Jo, jeg har godt mod på det smiley Så må vi bare lige have fundet et sted og en tid. Går ud fra at det er min hanhund, der kan komme på tale smiley Han er 50 cm høj og vejer 19 kg, så mellemstørrelse.

  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #43   10. dec 2013 Super, Mette Marie

    Begge hunde er som sådan ok, men vi kan måske starte med din hanhund?
    Jeg har også en god og rar hanhund derhjemme, som du måske kan træne din tæve med i forhold til at hilse roligt. Så kan vi jo lave en bytter??


  • #44   11. dec 2013 Hej Camilla
    Jeg det kunne være en super ide med en 'bytter'. Kan du evt. fredag eftermiddag ?


  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #45   11. dec 2013 Lige på fredag kan blive lidt svært, medmindre det allerede kan blive et sted mellem 12:30 - 14:30?
    Hvor mon vi kunne mødes? Åsen...foran "slottet"?. Der er en lang grussti, hvor vi kan stå med lang afstand - og i fald, hundene slapper af, så kan vi gå en tur sammen bagefter?


  • #46   11. dec 2013 Hvad med 13.00 ? Vi kunne jo mødes på p-pladsen ved Ølbyvejen (den lige efter man er drejet fra Ringvejen) og så aftale 'set-uppet' inden vi tager nogen hunde ud af bilerne.

  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #47   11. dec 2013 Mette Marie
    Det lyder bare godt smiley

    Skal vi ikke bare nøjes med et hold hunde denne gang ... Og så bytte hundene ud næste gang?


  • #48   12. dec 2013 Jo, lad os nøjes med et hold hunde på fredag. Jeg kører i en 'skrigblå' Touran.

  • #49   12. dec 2013 Jo, lad os nøjes med et hold hunde på fredag. Jeg kører i en 'skrigblå' Touran.

  • #50   19. dec 2013 æv, der ville jeg gerne have været med. bor i Køge.

  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #51   19. dec 2013 Petra: jeg har sendt dig en besked angående i morgen, da jeg er blevet syg??

    Doggymom.... Vi flytter ingen vegne, så vi er altid friske tur og træning. Hvilken hund har du?


  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #52   19. dec 2013 Doggymom.... Det kan jeg jo se på din profil smiley

    Det kunne være super med en tur på Åsen.


  • #53   19. dec 2013 Jeg har svaret smiley

  • Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 31
    #54   22. dec 2013 Hej igenPetra. Jeg har lige sendt en besked til dig. Har lige lagt mig igen med en dum hals??

  • #55   22. dec 2013 Camilla, Jeps jeg er bare ikke så aktiv her på HG smiley

    Du kan bare skrive. Jeg kan ikke d. 27., men skal til Ølby d. 26 ved 13-14 tiden, så evt tur inden, hvis du kan? Så er Luna dejlig træt når vi lander i Ølby smiley


  • #56   22. dec 2013 Jeg har set det - øv og god bedring smiley

Kommentér på:
Figuranthunde nær Køge søges

Annonce