{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

Min hund "bider" {{forumTopicSubject}}

Hej alle hunde elskere
Når mig og min mor er ude at gå tur med vores hund, brune labrador Simba på ca. 9 måneder, så slipper vi ham løs og han raner fint ved siden af os men så lige pludselig hopper han op og bider efter os self ikke helt vildt hård men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med ham.
Håber i kan hjælpe mig.
Sarah Svendsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund "bider"
  • #1   11. dec 2013 Lyder som om han prøver ihærdigt at jer med på lidt sjov og ballade -en glad i låget hund, det er da herligt smiley

    Mit bud ville være simpelthen at droppe kontakt og sjov når han bider, og så finde på noget sjovt at lave med ham når han ikke gør -så han finder ud af en mere hensigtsmæssig måde at lege med jer på.
    Hvad laver i på gåturene? Er det bare at gpå fra A til B, eller foretager i jer sjove ting med hunden undervejs?


  • #2   11. dec 2013 Lømmel alderen, min hund er også begyndt at gøre det. smiley

    Som Michelle siger, ignorer hans adfærd og ikke belønne ham for det.
    Når han er stoppet kan du kaste en pind eller en bold hvis du har det med. smiley


  • #3   11. dec 2013 Okay men vi bliver jo bare lidt bange og han bliver ved og knurre en smule og når det så er mørkt så er han jo ikke altid helt nem at se hvad der lige sker for ham.

  • #4   11. dec 2013 Så længe i kan se at han ikke viser tænder og lægger ørene tilbage, så er han altså bare ude på at lege. smiley
    Så er der altså ikke noget at være bange for, det er helt normalt for dem at prøve grænser af når de kommer i "lømmel-alderen" aka. teenager.

    Hvis i har problemer med at se hvor han er, så kan i købe et lyshalsbånd. De kan fås meget billigt og er gode her om vinteren smiley


  • #5   11. dec 2013 Vi har en slags godbidslygte. Men tror ikke han viser tænder og det men jeg er bare bange for at gøre noget forkert.



  • #6   11. dec 2013 Som jeg ser og forstår det, så er det eneste du kan gøre forkert, er at belønne ham for uønsket adfærd. Så vil han nemlig netop fortsætte med det, da det betaler sig for ham.

  • #7   11. dec 2013 Armene over kors, vend ryggen til og ignorer. Ikke tale, ingen øjenkontakt. Så finder han hurtigt ud af at det ikke er sjovt.
    Han prøver at lave sjov og ballade med jer, han er jo stadig ikke ret gammel smiley

    Også selvfølgelig rose når hunden fortager sig noget andet end at oppe op og ned af jer evt. kaste en pind, godbid eller en bold.



  • #8   11. dec 2013 Okay tak for jeres gode råd smiley håber det kan hjælpe

  • #9   11. dec 2013 Gaia gjorde det rigtig meget da jeg fik hende -nu om stunder snupper hun en pind (eller en bold hvis jeg har en med) istedet. Skal prøve at lave et lille videoklip af det. Hun har voldsomt meget lyd på og spasser helt åndssvagt når hun lige får sine anfald af livsglæde og lege-lyst smiley

    Jeg ville ikke være spor bekymret -der er intet usædvanligt i adfærden, Ej heller i at hunden har lyd på år den gør det. Det handler bare om at lære den at den altså må fokusere det på noget andet end at tygge i jer smiley


  • #10   12. dec 2013 Tusind tak det hjalp rigtig meget med den bold smiley

Kommentér på:
Min hund "bider"

Annonce