{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.337 visninger | Oprettet:

Julius k9 sele {{forumTopicSubject}}

Hej, håber i vil skrive jeres mening og anbefaling her.
Jeg har en samojede blandet med en samojede spids. Jeg vil gerne have en ordentlig sele til ham og har kigget på de her Julius k9 seler, valget er grundet udseendet på dem, synes selerne er super smarte, men er de pengene hver? Og har hunden det godt i den?
Knus og hundekys herfra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Julius k9 sele
  • #1   12. dec 2013 Absolut pengene værd, super kvalitet.

  • #2   12. dec 2013 Zippo havde sådan en, indtil han voksede ud af den. Men vi var super glade for den, den sad godt, og var behagelig for ham at have på. Han kunne løbe, grave, springe og svømme med den på, uden problemer. Jeg vil gerne anbefale den smiley

  • #4   12. dec 2013 Synes IDC modellen sidder bedre end den første model, men det afhænger som Ulla siger, af hundens bygning.

  • #5   12. dec 2013 Min pelsklump har den. Det er den første sele, som ikke smadrer pelsen. Og så er den nem at få af og på med en stor manke

  • #6   12. dec 2013 min chihuahua har den gamle model, og det er den eneste sele jeg har kunnet finde indtil nu, som både lever op til mine krav og som lucky vil gå med. Så vi har lige købt en mere, bare i en anden farve smiley

  • #7   12. dec 2013 Den er kanon smiley

    Men tá hunden med ud og prøv dem i butikkerne, for at finde den model og størrelse der passer din hund bedst smiley


  • #8   12. dec 2013 smiley jeg havde en julius K9 sele til flere af mine hunde ,men syntes bestemt ikke at den er sikker til en stor hun da selen ryger af hvis hunden går baglæns og du er foran så står du med en løs hund, hvilket kan være ubehageligt. Var ellers rigtig glad for selerne. Jeg er gået over til at bruge en hurtta y sele den er sikker også til en voldsom hund.


  • #9   12. dec 2013 K9 selen er ikke sikker. Hundene kan komme ud af dem, det har mine kunnet.
    Mange af dem har hellere ikke en god pasform, da brystremmen sidder alt for højt, faktisk helt oppe ved halsen.

    Tag din hund med ned i forrretningen og prøv de foskellige seler.
    Hurta Y sele synes jeg er god.


  • #10   12. dec 2013 Det er så ikke alle hunde der hverken ville have nemt ved det eller som gør det.

    Lucky har haft sin siden han var ca. 5 mdr gammel, og dengang var den mindste str lidt for stor, men jeg har altså aldrig haft en hund uden sele lige pludselig, og han har heller aldrig prøvet at få den af.
    Og nu hvor den er spændt ind så den sidder som den skal, sker der heller ikke noget ved at jeg går foran og han bakker ud, han står stadig i selen når der ikke er mere snor smiley

    p.s. man kan få en snor der er lavet til at sætte i de to stropper, så den også går imellem benene, hvis man vil.


  • #11   12. dec 2013 Brystremmen skal i min logik, netop sidde så højt at den ikke hæmmer bevægelsen i forbenene. Min store kører kan nu ikke vride sig ud af den, så den problematik har jeg ikke oplevet endnu

  • #12   12. dec 2013 Mange tak for svar, prøver at tage ham med ned i dyrehandleren smiley

  • #13   12. dec 2013 MLA
    Brystremmen skal sidde midt på brystet, hverken helt oppe på halsen eller nede ved forbenene.
    Hvis du lægger mærke til alle de hunde, som kommer med K9 seler på, så er der rigtig mange, hvor brystremmen sidder for højt.

    My only
    Godt for dig, at din hund endnu ikke er smuttet ud af selen, men derfor er der andre hunde, som smutter ud af dem.
    Mine tre Maller jeg havde kunne alle komme ud af den, det kunne en Dobermann vi har på træningspladsen også.
    Jeg har endvidere set andre hunde komme ud af selen og kan læse både i den her tråd og andre tråde omhandlende K9 seler, at jeg ikke er den eneste hundeejer, som oplever at hundene kan komme ud af den.

    Når nogle hunde kan komme ud af selen, så er den ikke sikker.
    Jeg vil tro, at hvis din hund bliver rigtig rigtig bange, så kan og vil den også trække sig ud af K9 selen, hvilket kan blive fatal for hunden.


  • #14   12. dec 2013 jeg har altså stået og revet i den imens han var på for at se om den smuttede af, men den rykker sig altså ikke. og han har prøvet at blive skræmt imens han havde den på, og han var stadig i selen.

    Men måske jeg bare er heldig at have en hund der passer til selen. Jeg siger bestemt ikke at andres hunde ikke kan komme ud af den, men Lucky er helt sikker i den.
    Desuden kan han ikke passe hurtta, og alle de seler der går ind i mellem benene har jeg endnu kunnet finde en som sad godt og som Lucky brød sig om. smiley
    Så jeg bliver ved med at bruge K9, for vi er super glade for den, og lucky kan godt li den.


  • #15   12. dec 2013 Så vil jeg tro at de fleste hunde kan komme ud af de fleste seler, hvis uheldet og panikken er ude.
    Jeg foretrækker ezydog seler, men pga. manglende størrelse har jeg K9 til den store.
    ezy har jeg heller ikke haft problemer med som sådan, men en tidligere hund havde en fiks ide, hvor hun nærmest klappede skuldrene sammen, og bakkede i samme bevægelse, og så var hun ude. og det var med flere typer seler hun lavede det nummer med. (hurrta, ezydog, canac)
    Men som nævnt længere oppe, så er det ikke alle hunde der egner sig til alle seler pga kropsbygningen.
    så vidt jeg kan se ud fra det jeg har skrevet, har jeg blot skrevet at JEG ikke har haft problemer med at den store har trukket sig ud af selen.


Kommentér på:
Julius k9 sele

Annonce