{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

Alene hjemme problem... {{forumTopicSubject}}

Hej

Mille som er en dansk svensk/Jack russell blanding på 4 år, har pludselig fået "skøre" ideer.. Og jeg er sikker på, at det er en flytning, der har gjort det..

Milles historie i korte træk:
Mille er som hvalp blevet mishandlet. Proppet i et transportbur til katte, uden adgang til mad og vand. Blevet lukket inde i små rum, uden adgang til mad og vand. Ligegyldigt hvad der skete i hjemmet - var det ALTID Mille, som fik skylden.
Hun er blevet kastet med, rusket rundt og bestemt ikke haft det nemt.. Hvilket selvfølgelig har givet nogle adfærdsvanskeligheder, Som jeg har lært at leve med.. (De kan virke frustrerende på fremmede, men på de gode dage, fungere hun ganske fint - og er velopdraget!)

En dag hvor jeg ikke var hjemme, prøvede samme mand at komme ind i min lejlighed, mens Mille var hjemme, og det har selvfølgelig gjort hende endnu mere ræd..

Vi har kæmpet en hård kamp, for at Mille kunne lide at blive efterladt.. (Lide og lide..)..
Det har været en sej kamp, med sure naboer... Men det lykkedes, hun lærte at være selv hjemme.. Uden problemer..

Nu er min kæreste og jeg flyttet sammen i en ny lejlighed, i et hus med 7 andre lejligheder..
Vi har fået lov til at have Mille her, hvis hun ikke er til gene for nogen, hvilket je gladeligt skrev under på, for nu har det jo været så fint i 2,5 år..
Men smiley nu har vi problemer igen... Hun gør vildt og voldsomt når vi ikke er hjemme.
I dag kom jeg hjem, og kunne høre hende, men hun stod ikke ved døren, det lød mere som om hun var inde i stuen, i færd med at skælde det hele godt og grundig ud...

Nu er mit spørgsmål til jer... Hvad er det bedste jeg kan gøre?
Skal vi starte forfra med alenehjemme træning, skal vi være væk i mindre tid af gangen, eller kommer det af sig selv, når hun er faldet ordentlig til?! Eller hvordan? smiley
Ligemeget hvad - er afskaffelse IKKE på tale - så flytter vi hellere.. (Dog har ingen af naboerne klaget, men det kan jo komme.. Og derfor skal der ske noget INDEN det går galt smiley .. )..

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme problem...
  • #1   14. jan 2014 start forfra med alene træning

  • #2   14. jan 2014 Jeg tror det er bedst med forfra med træningen

    Så hun bliver helt tryk ved det smiley

    Men må jeg spørge, hvordan fik i mille og hvorfor vil manden ind i jeres lejlighed? Ville han have Mille tilbage?
    Du behøver ikke svare hvis du ikke har lyst til at dele det


  • #3   14. jan 2014 Start forfra med træningen og skriv et pænt brev (og hvis I er rigtig gode- køb 6 pakker Merci chokolade) og smid i postkasserne hos alle naboerne, hvor I forklarer, at hun er en "skadet hund", at I ved, at hun larmer og I gør alt, hvad I kan for at lære hende at være stille så hurtigt som muligt.

  • #4   14. jan 2014 Tak for svarene.. Det var også det jeg regnede med, men altid godt lige at få sat tingene på plads fra anden side..

    Asta - jeg fik Mille da hun var 15 uger gammel, af min daværende kæreste. Det viste sig så at manden var rablende sindsyg, og kun havde købt hunden, for at kører psykisk terror på mig.
    Han mishandlede hende, og var rigtig grov når jeg ikke var hjemme. Det fandt jeg ud af ved at sætte en diktafon i hjemmet, hvor jeg kunne hører hvad der foregik, og en dag besluttede jeg mig for at tage tidligere hjem, hvor jeg så fik syn for sagen.. smiley
    Kunne jo ikke forstå hvorfor hun pludselig ændrede adfærd, men det gav pludselig meget mere mening..


  • #5   14. jan 2014 Husk endelig at sige til naboerne, at det HAR fungeret, hvor I boede før, så de ikke helt fortvivler eller bliver sure. Held og lykke med træningen.

  • #6   15. jan 2014 Hunden er jo en blanding af aktiver racer, så jeg vil foreslå at gøre hende mentalt træt hver morgen før alenetid. Det skal ske i roligt tempo, da sådan en hund netop vil gø og køre op i en spids ved ophidselse.
    Gå spor, lav fodersøg, opgaveløsning mv.


  • #7   15. jan 2014 Når man flytter, skal man (næsten) altid starte forfra med alene-hjemme-træningen.
    Det er et helt nyt sted og helt nye lyde, som hunden skal lære at kende og være tryg ved.


Kommentér på:
Alene hjemme problem...

Annonce