{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

Motiver min hund {{forumTopicSubject}}

Hvordan motiver jeg min hund til at lege lidt mere og til at lære trick?
Det en Collie på lidt over 3 år
Jeg har 90 % opmærksomhed fra hende, når jeg har hende med ude og træne hjemme ved mig selv.
Hun mister motivationen lige så snart jeg beder hende om at bevæge sig som fx. løbe 3 meter efter en godbid og komme tilbage, efter 3-5 gider hun ikke mere.

Håber i kan hjælpe da jeg elsker at træne og at ha det hyggeligt med mine hunde smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motiver min hund
  • #2   20. jan 2014 selvom jeg går over til noget andet syns jeg ikke hun virker motiveret.
    Men vil kigge lidt på det du skrev

• #3   20. jan 2014 Måske er det basis det handler om - at hunden ikke føler sig belønnet af den belønning du bruger.

At dine træningspas er for lange og for komplicerede. At din timing ikke er, så hunden forstår opgaven og øger lysten til at samarbejde. Osv.

• #4   20. jan 2014 Det kunne godt være det med at hun måske ikke forstår opgaven

• #5   20. jan 2014 Hvis du eksempelvis laver den øvelse, du beskriver - at hunden skal løbe ud og komme tilbage - så er der jo flere dele i den, som hunden skal forstå. Hver og en af dem skal den lære for sig for at det giver mening for hunden og for at den er motiveret for hele øvelsen.

Altså - den skal forstå, at det kan betale sig at komme hen til dig. Og når den har forstået det og er glad for det, så skal den lære at løbe ud. Og når den kan det, så kan du bede den om at løbe ud og komme tilbage - og den vil være motiveret for begge dele, for den er blevet belønnet for begge dele.

• #6   20. jan 2014 Bruger du udelukkende godbider som belønning?

• #7   20. jan 2014 Måske er hun ikke nok motiveret for den belønning du bruger eller den øvelse du laver. Det er ikke alle tricks og øvelser de synes er lige sjove. smiley

Måske kan det hjælpe at gå til træning med hende? En hundetræner vil nok kunne hjælpe dig med at finde noget, din hund er motiveret for, og vedkommende kan også hjælpe dig med timingen og indlæringen, hvis det er dér problemet ligger. :o)

• #8   20. jan 2014 CH
    Den øvelse jeg beskrev lærte både mig og hunden da vi gik til hunde træning og det forstod hun hurtigt.

Jeg bruger altid godbider.

CTS
    Hun er meget sær med hvilken godbider hun vil have, men er noget til at pølser eller noget godt kød,

Jeg har tænkt på hunde træning, har bare ikke fundet ud af hvilken hold der passer bedst

• #9   20. jan 2014 Spørgsmålet er så bare, om hun er kørt træt i øvelsen og at godbidderne i bund og grund ikke er forstærkende. Altså at hun ikke føler det er løn nok for arbejdet.

Jeg vil anbefale dig at prøve at bruge leg som belønning. Det motiverer for mange hunde mere.

• #10   20. jan 2014 Jeg tænker også som CH, at det måske netop er godbidderne, hun ikke er motiveret for, og at det derfor nok ikke hjælper at finde andre godbidder, men at du i stedet skal finde en helt anden måde at belønne på.

Her er det forskelligt hvad hunden kan lide. Nogle bruger legetøj - fx bolde eller reb - som ros, andre giver hunden lov til noget, den godt kan lide - fx at hoppe i søen. Det handler om at finde hvad netop DIN hund er helt vild med, og så udnytte det som belønning. :o)

• #11   20. jan 2014 Jeg vil prøve at finde det som hun kan li´

• #12   20. jan 2014 Jeg har en hund der er meget kræsen....men forleden faldt vi tilfældigt over disse pølser....DEM er hun vild med!
    http://www.bf-naturalbites.com/da/produkter/

• #13   20. jan 2014 De er lidt smådyre, men de kan fint skæres ud i småbidder....det drøjer godt på det smiley

Kommentér på:
Motiver min hund

Annonce