28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
erfaring med træning (2 ejere) {{forumTopicSubject}}
Altså lucky er jo både mig og min kærestes. Jeg vil gerne have han begynder på hunde træning når vi flytter, altså bare helt basalt lydighed.
Nu kommer "problemet" så. For hund nr 2 bliver I følge min kæreste endnu en "min" hund, da det bliver endnu en chihuahua.
Lucky er en moar hund hvilket vi for længst har accepteret. Men jeg vil gerne have at min kæreste bliver mere involveret for jeg ved han også godt kan li det.
Han drømmer om en SBT så tænker også at erfaringerne fra træning ville hjælpe rigtig meget senere hen.
Men der er jo kun en med til træning pr hund og vi har kun lucky. Jeg vil vildt gerne være den der træner ham for vi har jo det der bånd. Lucky elsker også min kæreste men ikke ligeså stærkt.
Men hvis jeg får den næste også ved jeg at han helst vil have lucky til træning og jeg tror det ville være fedt at starte helt fra hvalpe træning med en, så jeg måske kunne gå til noget senere som rally eller lign.
Lucky er rigtig klog og hvis man kunne vække hans interesse tror jeg han kan meget. Men det er svært.
Min kæreste har aldrig haft hund før og derfor heller ikke gået til træning, det har jeg. Men selvom det ville være en smule svært for mig at det ikke var mig der kom med til træning, så tror jeg det ville styrke deres bånd rigtig meget. Noget min kæreste snakker rigtig meget om når vi snakker hund nr 2, det lyder som om han gerne vil være tættere med lucky.
Min kæreste kan ikke overskue at tænke på det lige nu (vi har rigtig meget der skal styr på) men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer eller tanker omkring træning med lucky.
Jeg hælder nok selv mest til min kæreste skal gøre det hvis han har lyst selvfølgelig. Både for båndet imellem dem, men også fordi jeg ikke tror jeg kan klare at gå til træning med to og lucky skal jo ikke stoppe igen bare fordi vi får en hvalp. Det vil sige jeg kan gå til træning med lucky 1-2 år og så kommer der hvalp.
Undskyld det blev langt, håber nogen alligevel nåede igennem og har lyst til at svare
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 912
Men som tiden gik og man fik trænet fik vi også opbygget et langt bedre bånd.
Da jeg for halvandet år side. Startede til rally med hende og passede hende ofte, fin vi et helt andet bånd. Det har været rigtig vildt at tænke på at hun for mange år siden, var en usikker ene mands hund, til at hun nu faktisk er ligeså meget min og kærestens hund, som hun er mors.
Hvis din kæreste har lyst - pres ham endeligt ikke, for hvis ikke han har interesse med, bliver træningen altså også derefter!
Men hvis han har lyst, så synes jeg bestemt han skal prøve at gå til noget træning. Tag udgangs punkt i hvad din kæreste har lyst til at prøve, hvis der er noget andet som lucky har brug for, må du træne det ved siden af.
Du kan jo være heldig at kæresten bliver bidt af det
Og nu ved jeg ikke hvor meget han kan - men ellers ville rally være en god sport at starte ud med - lydighed kan godt være ret tørt, hvis ikke man har interessen for det
sep 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 217
Herhjemme er det også helt klar mest mors hund, men min kæreste og hunden har alligevel deres helt særlige forhold og deres helt særlige vilde lege. Aftentur er også deres helt alene, og min kæreste har fint styr på hunden på hans måde.
Min kæreste gider ikke gå til hundetræning, han vil meget hellere være supporter, sporlægger, figurant, chauffør og stolt "far"..
Hvis I gør som I gør nu, at det sandsynligvis er mest dig der går tur, fodrer og plejer osv, så vil alle jeres hunde, også en SBT, blive mest mors hund....
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.024
Da jeg gik til hvalpetræning var der en familie (mor, far, to piger - 8+12 år ca) og en lille cavalier/cocker hvalp. De deltog alle (undtagen farmand, han gjorde det kun når ingen kunne komme..
Når I så har vænnet jer til at gå til træning kan I altid tage det op til overvejelse igen. Umiddelbart tænker jeg din kæreste hellere vil træne med Lucky, fordi han kender ham, en ny hvalp som først opstår om to år er svær at forholde sig til.. Det kan også være nemmere for ham at overtage træningen, end at skulle starte op med en hvalp, og hvis han har været med inde over (måske kun nogle gange) så er det nok heller ikke noget minus
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 979
Tænker at lysten fra hans side til at træne måske ville være større hvis det var en race han kan identifisere sig lidt mere med,
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Lige pt bor vi ikke sammen og der er som sagt rigtig meget om ørene på os. Når minkkæreste er der og da vi boede sammen, er og var han en mindst ligeså stor del af luckys dagligdag som mig. Jeg fodre men lucky har mad 24/7 så det er ikke fordi det er noget særligt for lucky hvem der gør og mim kæreste forkæler ham ligeså meget med lækre ting. Vi går ture sammen, og det er hip som hap hvem der lige tager tisse turene. Pt har vi have og da min kæreste ryger (og ikke må ryge indenfor) er han faktisk når han er her den der går mest med ud.
Jeg er 99% sikker på at han gerne vil. Han skal bare ikke have for mange tibg at spekulere på på en gang.
Men når vi har trænet lidt derhjemme synes han det er sjovt at være med. Men tror også han synes det er lidt svært for jeg er jo ikke træner og har derfor lidt svært ved at inkluderer ham på samme måde.
Vi kan ikke gå til træning begge to og jeg kan sagtens hjælpe derhjemme, men lucky er for meget mor hund til vi kunne få noget ud af det.
Lucky elsker min kæreste også højere end andre mennesker, og han er faktisk begyndt nogle gange at vælge ham fremfor mig hvis man Kan sige det sådan. Så det er ikke fordi deres forhold ikke er godt
Lucky har aldrig gået til træning, så han kan kun små ting som vi har lært ham. Men han gør det kun når han lige føler for det
nov 2012
Men vi skal pt tænke på lejlighed, ferie, skole osv
Så vi ved slet ikke hvordan vores hverdag bliver. Hvis det ender med at han ikke føler han har tiden, energien eller lysten så træner jeg selv
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
Jeg har tit par med hund på hold, så skiftes de til at træne, mens den anden kigger på
nov 2012
Min kæreste giver ikke udtryk for at det irretere ham at Lucky er en moar hund, men alligevel tror jeg godt det kunne blive et problem for ham, hvis han ikke kan få Lucky til de samme ting på træningspladsen. ??
Jeg har jo gået til træning før, med min himmelhund Vaks. Men min kæreste er jo helt ny, så det ville jo være fedt hvis han fik en YES oplevelse, så han fik blod på tanden for mere.
men jeg kunne jo evt starte med at tage med og kun kigge på, og hvis det gik godt, kunne jeg jo så måske med tiden være me i træningen..
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 4 Svar: 363
I kan da bare træne på hvert sit hold to forskellig ugedage. Så behøver i jo heller ikke at "måle" jer med hinanden, så den ene får mere succes end den anden.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
nov 2012
Jeg har lige snakket med ham.. Og hvordan vi helt præcist kommer til at gøre det ved jeg ikke, men han sagde (uden jeg pressede) at han gerne vil, men det lød ogå til at han gerne ville gøre det i fællesskab, men om det betyder to på banen eller at jeg står og kigger på ved jeg ikke.
Men planen er at han i hvert fald prøver at tage til træning og finde ud af om det er noget for ham, og så må han jo se om de vil til noget andet træning. tror han bliver fanget af det, men nu må vi se
Hvis han gør, snupper jeg nr 2 som træningsmakker og så må vi se om vi skal på hold sammen på et tidspunkt
erfaring med træning (2 ejere)