Hund med på besøg {{forumTopicSubject}}
Jeg har brug for at høre hvordan jeg bedst tackler min hund når jeg har hende med på besøg.
Jeg har en fransk buller på 4 år. Som er en MEGET glad hund for mennesker og børn. Hun dirre nærmest når hun møder folk. J er i en situation hvor j gerne vil have hende med mig når j skal besøge folk.
Men når j har hende med, fiser hun forvirret rundt og er helt oppe og ringe den første tid. Kunne godt tænke mig nogle råd til hvordan j kan få hende til at være mere afslappet omkring det. Gear'er hende lidt ned, så man også kan have hende med sig.
Gode råd til træning af dette ville være fantastisk.
Mvh amalie
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.058
Personlig er jeg meget stor modstander af, at folk har deres hunde med alle steder.
Nu vi skal ha gæster, forventer jeg bestemt ikke at de komme anstigende med deres hunde... der er ganske få, som får lov at få deres hunde med ind i vores hjem - jeg gider simpelthen ikke folks hunde, skal spæne rundt og piske stemning op sammen med mine hunde..
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 25
Men det er jo et problem hvis hun kravler på væggene.
Jeg tænkte også det med at ignorere hende den første tid. Evt have snoren på hende til hun er faldet lidt ned?? God eller dårlig ide?
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 25
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
Min fik en snor på, når vi var på besøg. Han var også ret vild, og når han fik snor på faldt han til ro
Og ja ignorer dårlig adfærd
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Men her får jeg nærmest skæld ud hvis jeg ikke har Lucky med. Min svigermor biver faktisk lidt skuffet hvis han ikke er med.. Men jeg er selvfølgelig kun glad for at folk i min omgangskreds er glade for Lucky og gerne vil have at han er med, da det klart også er rarest for mig, så han ikke bare skal sidde alene hjemme i flere timer
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Min hund elsker også alle mennesker og dyr, samtidig med at hun er hyper aktiv.
Inden vi går på besøg så går vi en lang tur, går et spor eller leger bold/fiskestangen, så er den værste energi gået af.
Eferhånden, som hun er blevet ældre (nu 11 måneder) og som hun r blevet vant til at være de forskellige steder, så slapper hun hurtig af.
Til at begynde havde jeg en kurv med til hende, det virkede helt fint
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 55 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
Men jeg kan godt forstå du gerne vil have vovse med!
Jeg har Baby med, alle de steder han må komme. Og jeg er heller ikke sky for at afvise, hvis han ikke må komme med.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
Med afvise mener du så at du ikke besøger folk hvor din hund ikke må komme?
sep 2007
Jeg har tre hanhunde, jeg gad godt nok ikke at alle mulige kom rendende med deres hunde hos mig
Der ville jo ikke være ro i 2 sek
Og hvad hvis hundene ikke kunne sammen
Ligeledes kunne jeg aldrig finde på at pådutte andre mine hunde hvis ikke de er interesseret, men jeg ville da aldrig fravælge folk af den grund
mar 2008
Så hvis de fx. er en dag, hvor jeg har været væk fra ham i 4-5 timer, ja så skal han med, hvis vi skal nogen steder
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Heldigvis er det meget få steder hvor jeg ikke har ham med.
Da han var lille tog vi jo heller ikke bare fra ham I mange timer, det ville jo være synd, så hvorfor gøre det bare fordi han er voksen..
Når min svigerfamilie invitere os er det os alle 3, altså min kæreste lucky og mig.
Ja selv min far har inviteret på weekend med lucky, men da de har 4 inde katte der ikke er vant til hund og lucky elsker at jagte katte, og vi derudover tit laver en del udenfor hjemmet hvor det godt kan være lidt svært at have ham med, sørger min kæreste eller min mor for ham den weekend jeg er afsted.
Så jeg er afhængig af pasning for at besøge min far hvis han ikke skal med
sep 2007
Det eneste sted hvor hundene er velkomne er hos mine svigerforældre
Og jeg kunne ikke finde på at blive hjemme fra fx min fars fødselsdag, bare fordi ham og hans kæreste er nogen der går op i deres hjem er pænt og ordentligt og derfor ikke vil have 3 ekstra hunde rendende
Jeg kan sagtens forstå at man fravælger sådan et spontant besøg en hverdag hvor hunden har været alene hele dagen
Men jeg kan slet ikke følge det med at man aldrig besøger folk hvis hunden ikke må komme med
mar 2008
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 55 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
apr 2013
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 144
sep 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 217
Vi har en Peter Plys bademåtte liggende i køkkenet, og der sidder Bailey troligt når han lige skal holde øje med hvad jeg laver, og han er selvfølgelig også klar hvis jeg skulle komme til at "tabe" noget i hans retning.
Uanset hvor jeg smider det tæppe, eller faktisk et hvilket som helst andet tæppe, og giver kommandoen "på tæppe", så fiser han derhen og lægger sig. Han elsker bare den ordre, for det har altid været forbundet med noget super dejligt.
Selvfølgelig er det ikke nemt i starten når du er på besøg, men lav nogle besøg som mest af alt er i hundetrænings øjemed. Det vil også komme værterne til gode at du får mere styr på din hund, og du vil få mere ro på, for det ER stressende at have en hund med på besøg som er over alt - iøvrigt også for hunden.
Alternativt - et bur, men med tæppet er du tvunget til at træne ihærdigt.
God fornøjelse
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 162
Hund med på besøg