{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

Hjælp til tilvænning {{forumTopicSubject}}

Jeg håber nogen kan hjælpe mig.
Jeg har en skøn blanding af old english bulldog og engelsk staffordshire bullterrier.
På 11 mdr. Ved navn møffe. Han bor sammen med min springer spanier og vores katte og høns. Der er fred og idyl. Vi er i hundeskoven ca. En gang om ugen og her er Møffe osse glad og venlig overfor andre hunde.
Nå men så skulle dyreflokken undviges og vi har fået et gede kid som er 40 cm høj.
Vores anden hund har det fint med den. Men møffe ville æde den vis han fik chancen.
Vi har møffe i snor men kan ryster klappertænder og trækker alt hvad han kan i snoreren. Vis jeg afleder ham med hundegodbider logre han samtidig med at han ryster, vi roser han så snart han viser interesse for godbiden og når han siddet stille uden at trække i snoreren.
Men jeg sys det er meget svært at aflæse de blande signaler han sender
Er der nogen som kan fortælle mig om det er vejen frem at vi har ham i snor med en afstand på 2 meter til geden og så roser og giver guffer også går langsom frem eller har i andre forslag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til tilvænning
  • #1   15. apr 2014 er det ikke bare at holde ham væk fra geden

  • #2   15. apr 2014 Desvære ikke da geden går i vores stald og have og at der er den risiko at børnene kan glemme at lukke lågen til geden. + at vi bor på en stor gård hvor vi ikkegerne vil ha vores hunde med over alt og det er meget besværligt at skulle være opmærksom på om hunden er inde og geden ude eller omvendt

  • #3   16. apr 2014 Det kræver megen og gentagen træning UDEN at hunden på noget tidspunkt får held af at hoppe efter geden - hvilket lader til at være en lidt umulig situation, måske - , men der er intet andet at gøre, end at holde dem 100% adskilte og så vænne dem langsomt til hinanden. Enten lærer hunden, at den skal være sød ved geden, eller også lærer den det aldrig.

    Ja 2 meter er uden tvivl for tæt på til at begynde med - Begynd med 5-10-15 meter. Ros hunden hver gang, den forholder sig i ro, når den kan se geden, og gå så tættere på næste gang. Gør han udfald, så vend ligeså stille om, uden skæld ud eller ophidset stemme, og prøv igen fra 10-20 meters afstand igen. Det kan godt tage laaaang tid smiley


  • #4   16. apr 2014 Fortæl hunden at det er helt og aldeles forbudt!!

  • #5   16. apr 2014 Der er nogle hunde der kan sammen med de dyr man har fra starten men har meget svær ved at akseptere når der kommer nye dyr til

  • #6   18. apr 2014 Vi prøver ca tre gange dagligt at geden er i dens indhegning og vi har hunden i snor og så de snuser til hinanden gennem hegnet det går okay. Men vores hund ryster så snart den ser geden og samtidig logrer. Men vi roser meget hunden og giver hunde guf hvergang de snuser så går vi lidt væk fra hegnet og så tilbage igen. Så jeg håber at det med tiden bliver bedre men der er vidst desvære lang vej.

Kommentér på:
Hjælp til tilvænning

Annonce