{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Får lyst til at tilbyde hjælp.... {{forumTopicSubject}}

Ved ikke rigtigt hvorfor og gør sikkert heller ikke noget ved det...

Men der er nogen her i området der har en gravhund der går FULDSTÆNDIG amok når vi møder den og ejer på gåtur.. Altså sådan virkelig insano...

Tænker ikke "psykohund" , men får mere lyst til at høre om de har lyst til at prøve at vænne den til andre hunde, med hjælp fra min hund...
( Den er ikke mere end max 2 år )

Mødte hunden og manden her til aften og da den gik amokka tog han den op og bar den afsted bare for at slippe for at slæbe det gående lille aflange dyr afsted... Samtidig ønskede han mig en god aften *G*


Kender i det ? ... Man har bare helt vildt lyst til at høre om de vil ha' en hund at "øve sig på" mht tilvænning af andre hunde....

Siger ikke at jeg har fantastiske evner og kan gennemskue hundens problem.. Men kunne da være meget interessant at høre hvor længe den havde været sådan og om det har været en bestemt oplevelse der har udløst raseriet...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Får lyst til at tilbyde hjælp....
  • #1   17. apr 2008 Syntes det ville være dejlig, hvis der var nogen af dem der boede her i mit området med hunde som Hannibal ikke kan lide, tilbød den hjælp Ss Så prøv da at spørg dem...

  • #2   17. apr 2008 Jeg hopper lige over det egentlige emne og griner højlydt af dine udtryk... Amokka, insano.... OMG!

  • #3   17. apr 2008 stine, jeg er næsten sikker på at du ville komme som sendt fra himlen.... i det mindste ville i da kunne prøve, da noah gøede som en sindsyg, håbede jeg også bare der ville komme en, og spørge om de skulle hjælpe, eller om hunden kunne bruges....

  • #5   17. apr 2008 Hvor bliver jeg glad, når jeg læser at nogen vil tilbyde deres hjælp.. Jeg har en gravhund, som gøer meget ved mødet med andre hunde. Han er engang blevet overfaldet af en større hund og derfor er han så usikker ved andre hunde. Så snart han har hilst, vil han bare lege.
    Jeg ville så gerne have en at øve med, så Chico kunne blive tryg ved mødet med andre hunde..


  • #6   17. apr 2008 Ku' være at jeg skulle overveje det så..
    Er nu ikke så tit at jeg møder dem, og de slæber altid hurtigt og lidt forlegent afsted med det hidsige spetakel.. Men så må jeg bare løbe efter dem som en anden idiot smiley

    Der bor nemlig også en meget aggressivt udseende Rottweilertæve her og den bliver virkelig ond at se på når vi møder den og ejer...
    Men når vi har gået side om side i et minuts tid, er den helt rolig og slet ikke så farlig...
    Den er bare lidt usikker på andre hunde og viser det ved at puste sig op....
    Måske det også var sådan med Gravhunden !? . Skal selvfølgelig ikke gøre mig klog på noget....

    Jeg har et rigtigt -
    Jamen de ordvalg passede altså bedst til situationen smiley


  • #7   17. apr 2008 Stine.. jeg efterlyste en "dig" da jeg skulle træne med Baily mod de andre hunde.. men ingen turde stille op som statister da de hørte det var en amstaf... og det på trods af, at hundene ville komme max max max 5 m tæt på hinanden... ;-(

  • #8   17. apr 2008 jeg tror nemlig ofte at det handler om, at hunden er usikker og ikke farlig.. De skal have nogle succesoplevelser, som gør mødet med andre hunde sjove...

  • #9   17. apr 2008 Nick Og Nadia - Er der slet ikke nogen hundemennesker i området hvor i går i kan snakke med ?
    Her hvor jeg bor snakker jeg nok med de første 10 hundeejere.. Men det er måske også lettere når Laura kan lege med alle.. ( Bortset fra at hun er for voldsom ved små hunde, hvis signaler hun ikke tyder så godt.. Gravhunden idag var dog ikke til at tage fejl af og hun kiggede meget uforstående på den )

    Fru B Y -
    Hvorfor i alverden var der ingen der ville når hundene var i snor ?!
    Det gode ved Laura er at hun er så dejlig dum og afvåbnende i sit sprog.. ( Hun er dog en værre bullerbasse uden snor på )


  • #10   17. apr 2008 Fru B Y Nej det er ikke let når det er storer hunde af de racer der skal have hjælp... Gad vide hvor mange der ville stille op hvis jeg spurgte om hjælp til min Rottweiler med det problem ?

    Jeg ville nu altid gerne hjælpe i de situationer om så det er over for andre hunde eller mennesker.. Men er ikke den rette hjælp, når det gælder mod andre hunde, da min egen ikke selv bryder sig o så mange andre end sig selv.


  • #11   17. apr 2008 Mie -
    Jeg ville på sekundet... Men elsker nu også store hunde og ISÆR Rottweiler ...
    Og mener at mange "hundeaggressive" hunde i virkeligheden bare skal hjælpes lidt på vej.. ( Siger ikke at det hele bare er skide nemt og rosenrødt og at alle kan kureres , men en del kunne da )


  • #12   17. apr 2008 Der er jo hundeskoven og det hjælper da også.. men det er ligså meget mødet på gaden, som vi skal træne.. det er jo noget hel andet når han er uden snor.. der er han langt mere sikker på sig selv..

  • #13   17. apr 2008 Stine P så bor du garenteret i Jylland ikke ?

  • #14   17. apr 2008 Vi bor i Næstved, hvis der er nogen som vil tilbyde deres hjælp..:)

  • #15   17. apr 2008 Stine: Kender udemærket godt "hjælpe"-følelsen!!
    Bergkamp er jo sådan en ualmindelig rolig og tålmodig hund, så har faktisk brugt ham nogle gange som træning til andre hunde... od det er da lykkedes ham at "vende" et par hunde, deriblandt også en sur gammel gravhund ved navn Balder, som endte med at blive bedste venner med Bergkamp. Og han har ellers aldrig i sine mange år leget med nogle hunde, men kun været en sur gnavpot der rasede af andre hunde.
    Så jo, når jeg nu møder de der hunde, har jeg sådan lyst til lige at tage et lynkursus sammen med dem og Bergkamp. ;0)


  • #16   17. apr 2008 Mie - Nej desværre smiley *G*

    Nick og Nadia -
    Jeg vil gerne hjælpe hvis det er, vi bor selv i Ringsted.
    Men hvis det kun er selve hilse-i-snor delen der er problemet og jeres hund ikke har probs når snoren er af så ved jeg ikke om vi er de rette..
    Laura er ser nemlig MEGET ivrig ud når hun ser en anden hund i snor *G*
    Men vi stiller gerne op !! smiley


  • #17   17. apr 2008 Stine P Bor selv i København, syntes bare tit at de folk der vil hjælpe bor i København.

  • #18   17. apr 2008 Mie - Hehe, er jyderne ikke så hjælpsomme da ? smiley
    Er selv fra midtsjælland og har ikke rigtigt styr på statistikkerne ...


  • #19   17. apr 2008 Stine P Hov skrev forkert før... Jeg bor selv i København, og syntes så tit at når der endelig nogen der er friske på at hjælpe, så bor de i Jylland.

  • #20   17. apr 2008 Mie - nåårh på den måde smiley

    Jamen hvis du får lyst til at tage en tur til Ringsted og gå en tur, så siger du bare til smiley


  • #21   17. apr 2008 Skal jeg gøre Stine P.

  • #22   18. apr 2008 Jeg boede på Bornholm på daværende tidspunkt - men det var umuligt at finde nogen der ville.. Det endte med min mor gang på gang, men så hjalp det ikke i længden når det var samme hund... Idag er Baily så i den situation at hun ikke længere gør udfald - hvilket jo er godt.. Men jeg tvivler på hun kan hjælpe andre da hun er for ivrig når vi møder andre hunde... Jeg bor i Kbh...

Kommentér på:
Får lyst til at tilbyde hjælp....

Annonce