{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Gør når man giver ham kommando? {{forumTopicSubject}}

Konrad har det meget med at gø, når man giver ham kommandoer, eller når man er ved at give ham mad, og skal have ham til at sidde.

Kan der være en grund til det?
Det er mere voldsomt end andre gange, og han gaber/smasker/piver ikke, han gør bare, nogengange rigtig voldsomt.

Han kan dog godt finde på at gabe, smaske osv, når man giver ham kommandoer, altså de såkaldte "dæmpende signaler", hvad kan man evt. gøre bedre, for at han stopper med det?

Ønsker ingen negative kommentarer, vil bare gerne hører, hvad årsagen kunne være? smiley

Har prøvet at kigge på nettet, men har ikke rigtig kunne finde noget, specifikt om det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gør når man giver ham kommando?
  • #1   20. jun 2014 Det er jo svært at svare på, når man ikke ser resten af hans kropsprog i øjeblikket.

    Ved mad og hvis det er træning (kommandoer) han synes er spændende kan det være almindelig ophidselse/utålmodighed.

    De gange han laver dæmpende signaler kan det jo skyldes, at han ikke føler sig helt sikker på, hvad I egentlig forventer af ham. Måske er han ikek ganske sikker på kommandoerne, måske er han blevet presset over evne.

    Men som sagt, det er svært at vide, når man hverken ser situationen eller kender hans baggrund og jeres kropssprog m.m. under træningen


  • #2   20. jun 2014 I nogle racer er det en meget almindelig reaktion.
    Min hund har en tilsvarende adfærd, når hendes spændingsniveau ligger lidt højt.
    Jeg kalder det hendes sikkerhedsventil der klaprer.


  • #3   20. jun 2014 Konrad er en halv hvid schæfer og halv labrador smiley

  • #4   20. jun 2014 Men tak for jeres svar!
    Som det lyder, gør han det ikke af negativitet.


  • #5   20. jun 2014 Han har også meget med at slikke på en, er det godt eller skidt? smiley

  • #6   20. jun 2014 Har du nogensinde belønnet ham med bold/godbid når han gør, eller venter du til han tier stille (og udfører kommandoen du har givet ham)?

  • #7   20. jun 2014 Vi belønner ham ikke når han gør, men når han stopper og gør kommandoen. Vi prøver selvfølgelig at tysse på ham, men han kommer tit kun med et enkelt gøen.
    Og han er jo helt oppe at køre, fordi han er så madglad som han er.. Så når han gør, virker det meget som -som i nævner- ophidselse.


  • #8   20. jun 2014 Vores hanhund gjorde det meget i ophidselse.

    Jeg løste det ved planlægge 5 minutters trænings tid, inden jeg tog hundesnor frem og gik ud.
    Når du begynder træningen så skal der være fart på dig og ingen fritid til hunden hvor den har tid til at 'kede' sig og gø (der skal stadig belønning og ros).
    Det kræver jo så at man ikke bruger de langsomme og kedelige kommandoer men noget med lidt spræl i og fart på.

    På den måde når hunden ikke at kede sig og der er ingen tid til at gø da du jo allerede har næste øvelse/kommando klar, inden hunden når at gø.

    Når dine planlagte øvelser er udført så gå ind eller læg hunden i bilen. Vent så 10 minutters tid og lav så 5 nye minutters træning.

    Det som jeg gjorde forkert først og som fik ham til at galpe mere end han gjorde i starten, var at trække tiden for at få ham stille.
    Det som løste det var at fjerne den tid der var til at galpe, fordi jeg bare stod der og var kedelig at glo på.

    Så min løsning var fart på træning og ingen ventetid/kede sig tid.


Kommentér på:
Gør når man giver ham kommando?

Annonce