{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.925 visninger | Oprettet:

Lasse Ø
Lasse Ø
Tilmeldt:
1. mar 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4

Hund gør når man spiser {{forumTopicSubject}}

Hej.

Så er den sku igen gal med en hund som jeg ofte passer. Ejerne klager over at den gør når der bliver spist. Det kan jeg kun bekræfte. Da jeg var til eftermiddagskaffe, gøede den - MEGET højt! Og den bliver ved og ved. Jeg ved også hvorfor, og det er fordi at den ene ejer, somme tider giver godbider ved bordet. Det er er vedkomne naturligvis indforstået med at stoppe med, men hvad så? Hvordan kan vi få den til at stoppe med det? Det er en golden retriever hvalp på 5 måneder. Jeg har (som ved mange andre af hendes uvaner) fået til opgave at få hende til at stoppe. Det er da også gået meget godt. Men med dette er jeg lidt på bar bund, da jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre ved det.. Håber nogen vil komme med et par guldkorn! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund gør når man spiser
  • #3   27. jan 2014 Det er faktisk ret let, når der spises pladsers hunden bag et gitter i sin kurv med et godt ben;) sørg altid for at den ikke er sulten!
    Man kan også vælge klikker fremgangsmåde, så er du klar med en klikker, så snart hunden er stille i starten kun få sek. klikker du og giver en godbid, gå hen til hundens kurv og giv godbidden lad ikke hunden komme hen til bordet;) det virker ret godt og ganske hurtigt, hunden vil lære at det kan betale sig at blive i kurven og være stille smiley tiden før du klikker øges langsomt så hunden til sidst først får sin godbid når måltidet er slut


  • #4   27. jan 2014 Hunden har trænet ejerne godt.
    Den gøer, får mad - og bekræftes i at det virker at gø.


  • #5   27. jan 2014 Vi har en berner hvalp der også gøede en del når vi spiste.. Vi var ikke konsekvente nok til at ignorere.. Ups.. Så vi begyndte at bære ham ud i entreen når han gøede under maden, vi sagde ikke noget til ham, kælede eller noget, bar ham bare ud.. Nu gør han ikke mere når vi spiser.. Det tog ikke mere end et par dage.. Nu ligger han lige så fint ved fødderne sammen med vores anden hund smiley

  • #6   27. jan 2014 ja stoppe med godbiderne ved bordet. hunden skal have aftensmad når i har spist. evt luk den ud i et andet rum imens. ellers straffe den med når den gøer så ud i et andet rum

  • #7   27. jan 2014 Man kan også bare fodre sin hund inden man selv spiser. Så er der ro.
    Men fodring ved bordet er virkeligt en uskik, og man beder selv om en tiggende hund hvis man gør sådan. Hunde er jo ikke dumme. De gør hvad der betaler sig.


  • #8   27. jan 2014 Maliq gør det somme tider, han bliver fodret inden vi spiser selv, og derefter fuldstændig ignoreret, der går ikke mange sekunder før han finder ud af at der intet mad kommer i hans retning smiley

  • #9   27. jan 2014 Ja og vores de er så velopdragene, at de selv går ud i gangen i deres kurve, når der dækkes bord smiley og så kommer de først ind igen når de får lov.
    Og det har de lært fra hvalpe stadiet.


  • #10   27. jan 2014 Ud over at hunden skal ignoreres når den gøer - sådan HELT ignoreres, så kan det hjælpe at fodre den så den er beskæftiget mens ejerne spiser, f.eks. ved hjælp af aktiveringslegetøj som man propper maden i. Så er hunden optaget andetsteds smiley

  • #11   27. jan 2014 Vores gravhund gjorde det også. Vi ignorerede hende og belønnede istedet, når hun opgav, trissede i kurven og forholdt sig i ro, i starten blev det til en del bidder, for bare hun var i ro kort tid, så fik hun.
    Nu lægger hun sig pænt i kurven, når vi sætter os ved bordet og får undervejs i måltidet smidt en bid eller to hen som belønning.

    Vore whippets får ved bordet, men de sidder/står roligt og venter, det er et alternativ til, at de selv hoppede op og stjal smiley Alfa lettede simpelthen over bordet og huggede det hun lige kunne nå i farten.


  • #12   27. jan 2014 Dygtig hund, 5 mdr gammel og så veltrænede ejere smiley

    Når jeg sætter mig ved spisebordet, så skal mine gå i deres kurve. Hvis vi er på besøg et sted smider jeg et tæppe. Det er deres job at blive på tæppet. Forlades det, bliver man fulgt tilbage igen.

    Det tager meget meget kort tid, så har de forstået budskabet.


  • Lasse Ø
    Lasse Ø Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4
    #13   27. jan 2014 Okay, tak for rådene! De er lidt på bar bund med det, så det er mig der er blevet sat til at hjælpe, men jeg har ikke den store erfaring med hunde. Til gengæld har jeg en god "kommunikation" med den, og den har stor respekt for mig (på den gode måde). Og jeg nyder at lære den ting, og den nyder at lære ting. Men jeg kan se at de har en forkert tilgang. De skælder den ud, og sætter den så ind i et andet rum. Jeg tror vi prøver at fodre den først, og så sætte gitter op. Og så gå hen til den og giv godbid når den tier stiller. Og så kræver jeg at de stopper med at give godbider ved bordet, også uden for måltiderne! smiley

  • #14   27. jan 2014 det er helt rigtig at man skal lade være med at give godbider ved bordet. Når hunden begynder og gø , tager du den i halsbåndet og lukker den ud på den anden side af døren , så den ikke kan se jer . Venter lidt og lukker den ind igen uden og sige noget til hunden . i kan bare snakke sammen , starter den igen , så er det bare ud igen med hunden uden at sige noget til den . for så længe den ikke kan opføre sig pænt . bliver den lukket ud af det rum i er i. til sidst holder den op . Læs bogen Hund og hvalp i harmoni af karina rasmussen . og slå op på you tube med Jan Fennell hundehvisker . håber du kan bruge det til noget .

  • #15   27. jan 2014 Det er fuldstændig ukompliceret. Helt ærligt, så ville jeg ikke sætte hunden væk eller på anden måde omgå den direkte opdragelse, der til gengæld er så let, som at klø sig i håret.

    De fleste har nævnt det. ALDRIG mere fodring ved bordet og så en total ignorering af adfærden.
    Det vil starte med en ret insisterende hund, der efter at have skruet op for adfærden stille og roligt opgiver den - simpelthen fordi den ikke giver afkast.

    Det er så enkelt så enkelt og man behøver ingen andre former for fikfakserier til det projekt.

    Det kræver udelukkende, at man et par dage lever med at hunden gør mere insisterende og at man under ingen omstændigheder giver den nogen former kontakt i den forbindelse.
    Heller ikke at blive sat i et andet rum, for kontakten der er OGSÅ en belønning...

    Ingen grund til at gøre det sværere end det er.

    Den der med at fodre først, den holder ikke en meter hos hunde, der er udtalt madglade.


  • #16   27. jan 2014 Mine hunde bliver fodret ved bordet;) men først når Hans Jørgen rykker sin stol tilbage som tegn på at nu er han færdig;) det betyder at indtil da ligger hundene roligt ned og tigger ikke, ofte sover de, men så snart Hans Jørgens stol rykkes tilbage sidder hundene klar ved siden af ham, de reagerer ikke på andre, jeg kan sagtens rykke min stol tilbage, det samme kan gæster. Det er ikke så svært at lære hunde, det er bare et spørgsmål om at være rolig og standhaftig;)

Kommentér på:
Hund gør når man spiser

Annonce