{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

Ham der
Ham der
Tilmeldt:
19. sep 2010
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 17

Hvalp bider i andre hunde {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en sbt hvalp som ofte bider sig fast i andre voksne hundes mundvige, og ville derfor gerne høre hvad I mener jeg bør gøre. Jeg plejer nu at trække ham tilbage med et bestemt nej, men han er fuldstændigt overgearet som regel. Det ville være så rart hvis han kunne falde lidt ned og bare nyde selskabet af andre hunde. Jeg håber nogle af jer andre har et bud på en løsning smiley

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp bider i andre hunde
  • #2   10. aug 2014 Stop hvalpen hver gang, fjern den og hold den roligt fast til den igen er afslappet slip den så;)
    Sørg for at lade hvalpen møde rolige og venlige voksne hunde, sørg for at miljøet de mødes i ikke er stressende, det vil sige IKKE mange løse hunde i vild leg! En eller to rolige hunde er rigeligt, lær hvalpen en rimelig omgang med andre hunde;) ansvaret er dit ikke andre hundeejeres


  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #3   10. aug 2014 Enig med Bodil. Den adfærd skal stoppes, og helst før det sker. Dvs lær at læse din hunds signaler, og ser du at den er ved at geare op, så stop legen, før den når at bide sig fast.
    Du risikerer den bider hul, eller den anden hund får nok og bider igen, og det kan ende rigtig grimt.


  • Ham der
    Ham der Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 17
    #4   10. aug 2014 Det er en selvfølge at det er mit ansvar, det kan aldrig være andres. Har bare brug for gode råd til hvad man gør for at han stopper smiley men må bare prøve at stoppe ham lige inden han gør det næste gang.

  • Ham der
    Ham der Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 17
    #7   11. aug 2014 Ja, jeg går til hvalpetræning, men det varierer meget hvordan legene går. Nogle gange kan det godt stikke lidt af, men afhænger jo også i høj grad af de andre hunde. Jeg synes dog generelt han har bedst af de store hunde som kan sætte ham lidt på plads, dog er han ikke nem at skræmme, så han forstår det ikke altid lige smiley

Kommentér på:
Hvalp bider i andre hunde

Annonce