{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.256 visninger | Oprettet:

Hund "snakker" meget når hun leger. {{forumTopicSubject}}

Hej

Min hvalp "snakker" en del når hun leger, forstået på den måde hun knurre og gør, da hun var i hvalpelegestue sagde de at når hun knurrede eller på andre måder gav lyd fra sig ( såfremt det ikke var for at fortælle det gør ondt) så skulle vi tage hende væk fra legen, ikke skælde ud eller noget som helst, bare trække hende væk fra legen, og i det samme hun begyndte at slappe af måtte hun være med i legen igen. Det gjorde vi og nu er hun dejlig stille under leg. Nu er hun så begyndt at "snakke" når hun leger med sit lege tøj smiley det er ret svært at gøre det samme her, så tænkte om andre har god erfaring med at gøre noget andet ?

Jeg har i dag taget lege tøjet fra hende, da hun ikke forstod det da hun blev bedt om at være stille, og så for hun legetøjet igen når hun begynder at slappe af.

Så har du erfaring med at lære en hund at være stille vil jeg rigtig gerne høre dine erfaringer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund "snakker" meget når hun leger.
  • #1   27. nov 2014 hvorfor er det vigtigt at hun ikke snakker?

• #2   27. nov 2014 Jeg forstår egentlig ikke helt, at hun ikke må have lov til at "udtrykke sig"? Min den gamle sheltie "snakker" helt vildt under leg, når hun fjoller med et stykke legetøj eller "slås" med os, kan hun lyde som en hel løve. Det har jeg aldrig set som et problem.

• #3   27. nov 2014 Min cocker LARMER når han leger
    Og det skal han da bare have lov til smiley

• #4   27. nov 2014 Det er umuligt at gøre hende helt lydløs. Jeg har det sådan, at jeg vil bede min hund om at gø mindst muligt indenfor, men når det gælder leg må hun godt komme med nogle bjæf og udtrykke sin mening - ellers får hun jo aldrig nogensinde lov til det smiley

• #6   27. nov 2014 Et er et problem fordi det er så voldsom som de er, når hun leger med andre hunde misforstår de hende på grund af den voldsomme "snakken" hun gør det bestemt ikke for at lyde farlig, men det gør hun, hun lyder som en der bare dræber. Hvilket hun ikke gør, men hendes lyde kommer ud sådan, som både mennesker og andre dyr misforstår. Derfor er vi nød til at lære hende at være stille... At bære helt stille er umuligt, men små ikke larmende lyde er okay, hun lader sig bare rive med og så bliver det larm igen. Hun larmer så meget at det er umuligt at føre en ganske almenlig samtale når hun først går i gang.

• #7   27. nov 2014 Det er forhåbentlig ikke uddannede trænere, der har bildt dig ind, at din hund skal være lydløs?
    Jeg forstår ikke den trang til at fjerne hundens mulighed for at udtrykke sig? Er det bedre at den i fremtiden bider før den advarer, hvis den presses over grænsen?

Min Pekingeser lyder som en rasende bjørn, når han leger. Generelt er han meget verbal. Min Petit Griffon siger derimod ikke en lyd.

• #8   27. nov 2014 Hvis det er så voldsomt som du beskriver og det andet har virket, hvorfor så ikke bare gøre det samme ved at bryde ind og stoppe legen?

• #9   27. nov 2014 Hun for lov at udtrykke sig hvis det er for at sige "der til og ikke længere" eller hvis det gør ondt. Problemet er bare at hun under hele legen lyder som en mega dræber.

Det er bare svært at bryde ind når hun leger med legetøjet for i det samme man rejser sig løber hun af sted med legetøjet og lægger sig et andet sted og fortsætter, men vi prøver smiley

• #10   27. nov 2014 Du mener altså, at hun slet ikke må give lyd, når hun leger med andre hunde - kun, hvis det er det sidste advarselstegn eller hvis det gør ondt? smiley

• #12   27. nov 2014 Som skrevet før, at være helt lydløs er umuligt og så længe det ikke er mega larmende for hun lov at snakke, men hun lader sig rive med og begynder at lyde som en der er i gang med at dræbe.

Kropsproget ændre sig ikke, men da hun er så højlydt som hun er krypter andre hunde sammen, hvis ikke de er Van til høje lyde og sådan. Så højt er det. Vi kan næsten ikke råbe hende op hvis hun for lov at fortsætte. Derfor har vi været nød til at bryde ind og lære hende ikke at være så højlydt, og det er hun næsten når hun leger med andre hunde, hun for lov at ligge og "knurre" ( det er ikke rigtig knurre, men sådan en lyd der minder lidt om det) hvis de andre holder hende, hun må godt udtrykke sig, så længe vi andre kan være i samme rum som hun er. Hvilket ikke er muligt når hun bliver revet med, altså når hun bliver for ivrig.

• #13   27. nov 2014 Accepter, at du har en hund, som larmer under leg og find passende legekammerater til hende, som kan kapere dette.

Jeg tror ikke vi som mennesker kan lære hunden at være lydløs under leg og kun larme på de tidspunkter, som vi finder hensigtsmæssige, for det er ikke sikkert, at det er de steder, hvor det giver mening i hundens hoved.
    Vi er simpelthen ikke dygtige nok til at aflæse alle nuancer i legen/snakkeriet og griber vi ind med blot en smules forkert timing, kan vi gøre mere skade en gavn.

Leg skal selvfølgelig afbrydes, hvis den er for voldsom, hvad enten den foregår med eller uden lyd.

• #14   27. nov 2014 Ja, Kirsten skrev det. Jeg kunne ikke formulere det bedre selv.
    ------------------
    Vil du ikke godt svare på om det er uddannede trænere, der siger du skal fjerne hunden, når den larmer?

• #15   27. nov 2014 Rikke: vi ved jo ikke om der er andre grunde til at træneren mente at hunden skulle trækkes fra legen. Måske ligger der mere bag og det vil kun kunne afgøres ved at overvære legen.
    Mine leger også med lyd og de andre hunde der ikke har kunne klare det har trukket sig fra legen. Larmer de meget derhjemme så afbryder jeg altså også bare legen. Selvfølgelig må der være lyd, men også kun til en bestemt grænse som jeg har sat

• #17   27. nov 2014 Hvis en uddannet træner giver ordre til at stoppe en hvalp, der giver lyd fra sig, så ville jeg da frygtelig gerne høre begrundelsen.

Står min hund og gør mig op i fjæset, når jeg snakker i telefon, får han da besked på at tie stille eller skrubbe ud, men det er jo ligesom ikke dén slags der er tale om. Her er det direkte at der gribes ind, når hunden opfører sig ja.....som en hund. Den må sågar ikke engang frit lege med sit legetøj.

Vi kan kun læse, hvad der skrives, og der står følgende i TS første indlæg:

""sagde de at når hun knurrede eller på andre måder gav lyd fra sig ( såfremt det ikke var for at fortælle det gør ondt) så skulle vi tage hende væk fra legen""

- Af dette tolker jeg altså at hunden skal lege uden lyd. Det mener jeg er dybt forkert at forlange af en hvalp.

• #18   27. nov 2014 Helt enig med Kirsten
    Find passende legekammerater

Min "hvalp" leger ikke med fremmede og de faste legekammerater og dem herhjemme kan sagtens finde ud af at han ikke er farlig når han larmer

• #19   27. nov 2014 Rikke: korrekt, men vi hører nogle gange kun hvad vi lige kan forholde os til og kan blokere for andet. Du vil gerne dømme træneren ud fra en anden persons forklaring, men det er ikke fair. Du kan ikke vurdere noget medmindre du har begge sider af historien. Problemet er jo heller ikke længere at hunden larmer under leg med andre, men at den larmer FOR MEGET når den leger selv. Der er kæmpe forskel

• #20   27. nov 2014 Kennel - Jeg har da lov til at spørge om det er en uddannet person. En sådan ordre fra en uddannet person burde komme i følgeskab med en begrundelse.

At DU ikke kan se noget forkert i at en hund ikke må sige lyde under leg, hverken med andre eller med sit DØDE legetøj, må du jo mene. men lad andre om at have en anden mening...er det ikke dét, det hele handler om. Jeg kan godt rumme at du er stik uenig, og jeg har sådan set heller ikke henvendt mig til dig.

• #21   27. nov 2014 Schæferhvalpe og andre verbale racer larmer også meget. Dem jeg kender fra hundeskoven lærer at holde bøtte når de bliver ældre fordi de andre hunde ellers ikke gider interagere med dem :o)

Verbale racer snakker, sådan er det bare, som regel bliver det mindre udtalt med alderen, men at pille det helt af en snakkende hund er svært.

• #22   27. nov 2014 Nu læser du vist ikke hvad jeg skriver, men det må du jo selv om.

Jeg håber bare at TS er i stand til at se tingene fra begge sider og indse at HG ikke kan se alt, så det beror meget på hvad man selv har oplevet.

• #23   27. nov 2014 Åh...når man er uenige, så er det altid fordi, man læser tingene forkert. Naturligvis. smiley

• #25   27. nov 2014 Rikke: Jeg har TYDELIGT skrevet at mine larmer under leg, så jeg skriver intet sted at hunde ikke må larme!
    Derudover vil jeg give Frikadelledengsen ret, idet at det muligvis ikke har noget med lyden at gøre, men at hunden er for højt oppe og køre. STOR forskel og det er måske det som træneren har påpeget, fremfor den egentlige lyd. Derfor er det vigtigt at få begge sider end blot at sidde bag skærmen og påtale træneren

• #26   27. nov 2014 Har du virkelig så stramt et behov for at blive med at henvende dig til mig, Kennel? Eller er vi ude i noget med, du bare gerne vil have det sidste ord? Du må mene lige præcis, hvad du har lyst til, men tag nu lige at gøre plads til andres meninger end din egen. Hverken du eller andre skal diktere, hvad jeg har lov til at spørge om.

• #28   27. nov 2014 Min hund lyder som om han er ved at blive slået ihjel når han leger.. Det er nok fordi han er så lille at hans stemme er så lille og lys, så det lyder som om han bliver mishandlet istedet for at lyde farlig smiley
    Men det er altså bare hans måde at snakke og udtrykke sig på i leg.. Det er klart værre når han leger med mig end med andre hunde, der larmer han på en anden måde. Det er der så ikke så mange små hunde som vi møder der forstår, og folk tror det er fordi han bliver bange for deres hunde. Men det er altså bare fordi han er en lille vildbasse med rigtig meget lyd.
    Så vi leger bare med de hunde der vil lege med ham, og så må han jo nøjes med at hilse på de andre. For han skal da have lov til at larme, snakke og udtrykke sig når han leger..

• #29   27. nov 2014 Hehe.....i sommers fløj en meget bekymret turist ind i vores have fordi han troede mine hunde var ved at slå hinanden ihjel smiley
    Da de opdagede turisten stoppede de fuldstændig, og kiggede meget underligt på den fremmede mand, der stod og viftede med armene smiley

• #30   27. nov 2014 *FNIS* Rikke - herlig situation smiley Der ville helt klart også være nogle, der ville tro, at Luna er i færd med at dræbe et eller andet, sådan som hun lyder smiley Vi bor heldigvis på landet, så ingen hører kamphunden smiley

• #31   27. nov 2014 Der var ikke mindre end 2 i sommers der spurgte om den lille var en Pit-blanding hvalp ....Den ene person var endda så betænksom at sige, at jeg roligt kunne indrømme det, for han ville ikke sladre smiley Jeg endte med at måtte hente hendes meget fine DKK tavle smiley

• #35   28. nov 2014 Det er ellers noget af en spændende blanding, du har fået dig der!
    Nogle hunde/racer er bare mere "snakkende" end andre og huskyen er en af dem. Jeg kender ikke noget til cane corso.

Min hund knurrer og gør under leg, både med hendes legetøj, med mig og når hun tumler med andre hunde, men det er tydeligt at høre, om det er "legeknur" eller om hun er sur.
    Jeg kan slet ikke se problemet. Det er en del af hundens udtryksmåde - sådan lidt ligesom når vi mennesker jubler eller stønner under begejstring eller anstrengelse smiley

Jeg kan til gengæld få øje på problemet, hvis hunden lærer, at den skal være stille, så den ikke når at advare før et muligt bid, enten p.g.a., at dens grænser er overskredne, eller hvis den får ondt.

Kommentér på:
Hund "snakker" meget når hun leger.

Annonce