Hund "snakker" meget når hun leger. {{forumTopicSubject}}
Hej
Min hvalp "snakker" en del når hun leger, forstået på den måde hun knurre og gør, da hun var i hvalpelegestue sagde de at når hun knurrede eller på andre måder gav lyd fra sig ( såfremt det ikke var for at fortælle det gør ondt) så skulle vi tage hende væk fra legen, ikke skælde ud eller noget som helst, bare trække hende væk fra legen, og i det samme hun begyndte at slappe af måtte hun være med i legen igen. Det gjorde vi og nu er hun dejlig stille under leg. Nu er hun så begyndt at "snakke" når hun leger med sit lege tøj
det er ret svært at gøre det samme her, så tænkte om andre har god erfaring med at gøre noget andet ?
Jeg har i dag taget lege tøjet fra hende, da hun ikke forstod det da hun blev bedt om at være stille, og så for hun legetøjet igen når hun begynder at slappe af.
Så har du erfaring med at lære en hund at være stille vil jeg rigtig gerne høre dine erfaringer
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.500
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
Og det skal han da bare have lov til
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
okt 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 7
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.542
Jeg forstår ikke den trang til at fjerne hundens mulighed for at udtrykke sig? Er det bedre at den i fremtiden bider før den advarer, hvis den presses over grænsen?
Min Pekingeser lyder som en rasende bjørn, når han leger. Generelt er han meget verbal. Min Petit Griffon siger derimod ikke en lyd.
mar 2009
okt 2014
Det er bare svært at bryde ind når hun leger med legetøjet for i det samme man rejser sig løber hun af sted med legetøjet og lægger sig et andet sted og fortsætter, men vi prøver
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
okt 2014
Kropsproget ændre sig ikke, men da hun er så højlydt som hun er krypter andre hunde sammen, hvis ikke de er Van til høje lyde og sådan. Så højt er det. Vi kan næsten ikke råbe hende op hvis hun for lov at fortsætte. Derfor har vi været nød til at bryde ind og lære hende ikke at være så højlydt, og det er hun næsten når hun leger med andre hunde, hun for lov at ligge og "knurre" ( det er ikke rigtig knurre, men sådan en lyd der minder lidt om det) hvis de andre holder hende, hun må godt udtrykke sig, så længe vi andre kan være i samme rum som hun er. Hvilket ikke er muligt når hun bliver revet med, altså når hun bliver for ivrig.
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 79 Svar: 8.155
Jeg tror ikke vi som mennesker kan lære hunden at være lydløs under leg og kun larme på de tidspunkter, som vi finder hensigtsmæssige, for det er ikke sikkert, at det er de steder, hvor det giver mening i hundens hoved.
Vi er simpelthen ikke dygtige nok til at aflæse alle nuancer i legen/snakkeriet og griber vi ind med blot en smules forkert timing, kan vi gøre mere skade en gavn.
Leg skal selvfølgelig afbrydes, hvis den er for voldsom, hvad enten den foregår med eller uden lyd.
okt 2011
------------------
Vil du ikke godt svare på om det er uddannede trænere, der siger du skal fjerne hunden, når den larmer?
mar 2009
Mine leger også med lyd og de andre hunde der ikke har kunne klare det har trukket sig fra legen. Larmer de meget derhjemme så afbryder jeg altså også bare legen. Selvfølgelig må der være lyd, men også kun til en bestemt grænse som jeg har sat
okt 2011
Står min hund og gør mig op i fjæset, når jeg snakker i telefon, får han da besked på at tie stille eller skrubbe ud, men det er jo ligesom ikke dén slags der er tale om. Her er det direkte at der gribes ind, når hunden opfører sig ja.....som en hund. Den må sågar ikke engang frit lege med sit legetøj.
Vi kan kun læse, hvad der skrives, og der står følgende i TS første indlæg:
""sagde de at når hun knurrede eller på andre måder gav lyd fra sig ( såfremt det ikke var for at fortælle det gør ondt) så skulle vi tage hende væk fra legen""
- Af dette tolker jeg altså at hunden skal lege uden lyd. Det mener jeg er dybt forkert at forlange af en hvalp.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
Find passende legekammerater
Min "hvalp" leger ikke med fremmede og de faste legekammerater og dem herhjemme kan sagtens finde ud af at han ikke er farlig når han larmer
mar 2009
okt 2011
At DU ikke kan se noget forkert i at en hund ikke må sige lyde under leg, hverken med andre eller med sit DØDE legetøj, må du jo mene. men lad andre om at have en anden mening...er det ikke dét, det hele handler om. Jeg kan godt rumme at du er stik uenig, og jeg har sådan set heller ikke henvendt mig til dig.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Verbale racer snakker, sådan er det bare, som regel bliver det mindre udtalt med alderen, men at pille det helt af en snakkende hund er svært.
mar 2009
Jeg håber bare at TS er i stand til at se tingene fra begge sider og indse at HG ikke kan se alt, så det beror meget på hvad man selv har oplevet.
okt 2011
mar 2009
Derudover vil jeg give Frikadelledengsen ret, idet at det muligvis ikke har noget med lyden at gøre, men at hunden er for højt oppe og køre. STOR forskel og det er måske det som træneren har påpeget, fremfor den egentlige lyd. Derfor er det vigtigt at få begge sider end blot at sidde bag skærmen og påtale træneren
okt 2011
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.281
Men det er altså bare hans måde at snakke og udtrykke sig på i leg.. Det er klart værre når han leger med mig end med andre hunde, der larmer han på en anden måde. Det er der så ikke så mange små hunde som vi møder der forstår, og folk tror det er fordi han bliver bange for deres hunde. Men det er altså bare fordi han er en lille vildbasse med rigtig meget lyd.
Så vi leger bare med de hunde der vil lege med ham, og så må han jo nøjes med at hilse på de andre. For han skal da have lov til at larme, snakke og udtrykke sig når han leger..
okt 2011
Da de opdagede turisten stoppede de fuldstændig, og kiggede meget underligt på den fremmede mand, der stod og viftede med armene
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
okt 2011
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Nogle hunde/racer er bare mere "snakkende" end andre og huskyen er en af dem. Jeg kender ikke noget til cane corso.
Min hund knurrer og gør under leg, både med hendes legetøj, med mig og når hun tumler med andre hunde, men det er tydeligt at høre, om det er "legeknur" eller om hun er sur.
Jeg kan slet ikke se problemet. Det er en del af hundens udtryksmåde - sådan lidt ligesom når vi mennesker jubler eller stønner under begejstring eller anstrengelse
Jeg kan til gengæld få øje på problemet, hvis hunden lærer, at den skal være stille, så den ikke når at advare før et muligt bid, enten p.g.a., at dens grænser er overskredne, eller hvis den får ondt.
Hund "snakker" meget når hun leger.