hund oppe på bordet {{forumTopicSubject}}
Hej jeg trænger til et råd
Jeg og kæresten har en hund på snart 4 måneder, og hun er begyndt at hoppe op på køkkenbordet, kommoden, stuebordet og spisebordet, selv når vi står lige ved siden af. Vi har haft hund før, men har ikke oplevet at hunden ikke reagerede på vores NEJ, NED! Hende her regere ikke, hun bliver oppe på bordet, til vi fysisk fjerne hende. Så siger vi NEJ, FY NED, men så begynder hun at snappe legende efter os, og så opstår problem nr. 2, hvor hun så bider i arme og ben på os. Vi har ikke oplevet sådan en adfærd før, og aner ikke hvad vi skal gøre for at ændre den.
Vi går 2 gange om dagen med hende, gerne 3, for hun har en del energi. Vi leger nogle hjerne lege med hende, for at stimulere hende.
Er der nogen der har oplevet dette før eller har nogle gode råd til hvordan vi kan få hende til at være mindre på bordende. På forhånd tak
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Prøv at stoppe hende INDEN hun hopper op på bordet..
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.908
I skal indlære et stabilt nej, inden I forventer at hunden kender det.
Google nej-øvelse og kom afsted til træning.
mar 2008
Følger: 70 Følgere: 1046 Hunde: 2 Svar: 1.885
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 285
dec 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Vi er også ved at finde et sted at starte til hundetræning.
Hun bliver stadig fodret 3 gange om dagen, så er ikke sikker på om det er fordi hun er sulten. Hun har ikke taget noget fra bordene. Hun virker mere nysgerrig.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.203
Eksempel: Bloker vejen til bordet, så hunden fysisk ikke kan komme til at hoppe op. F.eks. med en stol og beløn i stedet jeres hund for at være i ro på gulvet ved siden af jer. Lær hunden hvad I ønsker af den og hvad den må, fremfor hele tiden at "straffe" for det den ikke må.
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.172
Jeg går da og "kun" 3 om dagen med pixie. Men det er da imponerende at du udfra teksten kan læse dig frem til hvor længe der bliver gået med den de 2-3 gange
dec 2014
Hun er stadig bette, og er meget træt efter disse ture, og sover en del herefter.
Jeg siger tak til de mange gode forslag.
Labsen; det vil vi lige prøve
dec 2014
hund oppe på bordet