1.038 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Min hund er lige oppe over! Min hund er lige oppe over!

Bella er nu 64 dage henne. hun har de sidste par dage stønnet rigtig meget og halset. Her til morgen startede det så med at sitre i hele kroppen på hende og så mener man jo at det er lige ved og næsten. Men hun har stadig ikke født og ligger bare og ryster og sitre i hele kroppen og puster meget. hendes temp. har idag svunget meget mellem 36.6 og 36.9 den er meget lav syntes jeg. Jeg har kontaktet doktor dyr, han sagde at hvis hun ikke havde født til imorgen så skulle jeg lige ringe ned til ham imorgem tidlig.
Er der nogen der har prøvet noget lignende hvor det trækker sådan ud i opblokningen. Jeg er meget nervøs for min lille pige.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund er lige oppe over!
  • #2   11. jun 2008 tja jeg ved nu ikke rigtitg jeg føler mig sku godt og grundigt taget ved næsen af hende de sidste par dage... smiley

• #3   11. jun 2008 Er det sundt at en hund for hvalpe to gange inden for et år?

• #4   11. jun 2008 to løbetider lige efter hinanden og hvalpe hmmm....... mon det er særligt sundt ?............................ smiley

• #8   11. jun 2008 Det kommer vel også an på hvor hårdt det har taget på tæven og hvor mange hvalpe den har fået.

Kan se den kun fik 2 i sidste kuld. Så jeg kunne også finde på at gøre det samme og kender flere andre opdrættere med den holdning.

• #15   11. jun 2008 Pinky Babs

Hvis du ikke kan bruge mit indlæg til andet end at genere, syntes jeg du skal finde din et andet site.!

• #18   11. jun 2008 prøv lige og hør på dig selv. Jeg har ikke dummet mig, så vidt jeg ved så må man parre 2 gange efter hinanden og derefter holde pause.... SÅÅÅÅÅ ...!

• #23   11. jun 2008 I mine øjne er det langt mere dyrevenligt at lade en tæve få to kuld hvalpe i streg (efter som første kuld var så lille) end at lade en alt for ung tæve ligge med 10 hvalpe.

• #24   11. jun 2008 Men morale er jo godt - dobbelt morale dobbelt så godt smiley

• #26   11. jun 2008 Ikke forsætteligt?

Det var da med al mulig vilje at den fik lov at ligge med alle hvalpene fremfor at aflive eller finde en "plejemor" til hvalpene - det var også meningen inden hvalpene kom.

Jeg synes nu selv i var godt i gang i den grøft.

• #27   11. jun 2008 Spændende - kan desværre ikke komme med råd, ud over at kontakte dyrlæge eller erfaren opdrætter når man kommer i tvivl - men held og lykke her fra:)

• #28   11. jun 2008 Og hvor giver jeg Agillityhunde ret - at "komme sig over" 2 hvalpe behøver ikke tage 3/4 år... Det kommer da helt og holdent an på tæven.

(Og så mumler jeg noget om dobbeltmoral her nede til sidst...)

• #30   11. jun 2008 Tine F> Man bør vurderer i hvert enkelt tilfælde om man synes tæven er fit for fight igen. Er tæven meget brugt, bør man skåne hende.
    Man kan så argumenterer at jo ældre første kuld er, jo bedre kan man vurderer om man vil tage endnu et kuld på samme tæve.
    Men det er altid en vurderingsag smiley

Håber trådstarter får svar på sit spørgsmål på trods af diskussionen her smiley

• #31   11. jun 2008 Nu kan jeg altså ikke ladee være - det er må da være et nyt højdepunkt indenfor dansk satire at det netop er sådan en som dig Manne der kommer med sådanne udtagelser.

Hvornår får vi Piiip på banen så er det da top dollar..

• #32   11. jun 2008 Manne - aldrig. Jeg tænker mere på det du siger om at tænke sig om...

Desuden tillader fx dkk at man avler to løbetider i træk.

• #33   11. jun 2008 Jeg kan helt ærligt ikke se, det skulle være noget problem.....at tæven er parret og skal have sit andet kuld ( 2 løbetider efter hinanden )

Tæven havde kun 2 havlpe i hendes første kuld.......der er vel næppe nogen chance for, at hun er overbelastet. Jeg kunne forstå, at I råbte vagt i gevær, hvis tæven havde haft et stort kuld.

Mange af mine tæver i årens løb ( vi får små kuld ) har haft 2 kuld ( 2 løbetider ) og derefter fået et kuld hver 2 løbetid.

Der er i min verden himmelvid forskel på at få et kuld på 2 - eller et kuld på 10 til 14.

Maria:
    Det er meget normalt, at temperaturen ( som du sikkert ved ) går ned.....men den kan sagtens være nede i et døgn eller mere uden, at der er problemer.
    Hvis du er det mindste i tvivl, så kontakt din dyrlæge......din dyrlæge, er den der bedst kan hjælpe dig.
    Jeg har opdtrættet i 18 år og der er næsten ikke 2 fødsler ( drægtigheder, der er ens. )

Held og lykke med fødslen.

• #34   11. jun 2008 jeg holder godt nok til i den groeft som slet ikke kan se det skulle vaere dyremishandling at parre i 2 loebetider i traek med saa faa hvalpe i sidste kuld... Hvorfor er folk dog saa hurtige til at hagle ned? hvad hjaelper det om i synes det er for tidligt, nu er det saadn det er saa hvorfor ikke hjaelpe hvis man kan og ikke kommentere hvis man synes dete r forfaerdeligt, det goer jo ingen forskel om traadstarter kender jeres mening nu her, kun hvis hun planlaegger at parre igen i naeste loeb hvilket jeg ikke kunne forestille mig..

• #35   11. jun 2008 Nej hvor er jeg nogle gange træt af HG. Flk de ka da også bare være så møg negative og gøre sig kloge i en situation, de intet ved noget om.....
    Jeg synes hellere folk skulle tage og hjælpe dem som skriver og stile nogle ordenlig spørgsmål, i stedet for bare at domme andre på forhånd.
    Nu kender jeg rent faktisk både Maria og Bella. Jeg kan sige en gang for alle, at Beller i fin form til kuld nr. 2, da hun ikke blev overbelastet af og have TO hvalpe sidst.............
    Jeg kan afsløre, at det er almidelig kendt og brugt, at avle i to på hindanden følgende løbetider og derefter så lade tæven få en løbtids pause. Det er selvfølgelig altid et vurdering spørgsmål. Men det er altså sjælden, at en tæve er meget medtaget af og have ligget med TO hvalpe.
    Jeg synes der er nogle sohar svaret i dette her indlæ, som burde læse lidt mere på lktien, inden de gjore sig for kloge....

• #37   12. jun 2008 Lige for at dreje emnet tilbage på hvad det egentlig gik ud på (i stedet for hakke ¨på hinanden !

Hvordan går det med fødslen Maria ? :o)

Har hun født ?

• #38   12. jun 2008 Jeg havde kontakt med Maria kl 5.30 og der havde Bella født 5 hvalpe.

Men det fortæller hun sikkert selv alt om senere.

• #39   12. jun 2008 susanne - okay, det lyder godt :o)

• #40   12. jun 2008 Hey alle....
    Mange tak til dem som har været søde og komme med svar på mit spørgsmål... vi er nu lidt friske igen og har fået sovet lidt... Bella startede med at føde den 1. kl 02.30 og den sidste kl 05.25 der kom 5 flotte hvalpe som alle er friske og sunde. 3 hunner og 2 hanner....

Mit næste spørgsmål er så om der er nogen der nogensinde har oplevet at få tvillinger hvor 2 hvalpe sidder i samme moderkage. Det oplevede vi i nat. vi ventede spændt at nummer 2 skulle komme, da den så endelig kom da var den kun kommet ud og sad stdig fast i moderkagen som ikke var kommet ud. Jeg undrede mig meget over at den ikke kom ud og bella kunne ikke komme til at bide strængen over så den måtte jeg klippe så den kunne komme fri. Jeg vender mig så lige væk et øjeblik for at veje den og da jeg kigger igen da ligger der endnu en hvalp, jeg blev temmelig overrasket. Den var meget lille, lang og tynd jeg var meget nervøs for den, for jeg var næsten sikker på at den ikke ville klare det. Men jeg må sige der er masser af liv i hende. En meget vild oplevelse.

• #42   12. jun 2008 Jeg syntes bare det var vildt.... for jeg mener da at moderkagen skal komme lige efter men der kom en hvalp... griner

• #44   12. jun 2008 Stort tillykke med hvalpene...... Dejligt at de omsider kom...*SS*

• #45   12. jun 2008 Hmmmm ja det bliver da efterhånden sådan folk slet ikke tør spørger om noget herinde, hvis der altid skal søges efter fejl ved folk.....synes jeg sgu er ærgeligt.
    I øvrigt ja så MÅ man faktisk godt tage to kuld i træk og så holde pause.
    Men hvad der er godt og ikke godt er vel op til den enkelte at bedømme ud after den enkelte hund, som iøvrigt også er forskellige.

Er det så godt for en hund at gå alene uden artsfæller?
    Er det godt for en hund at være alene i 8 timer?
    Der er mange ting, man kan overveje om er godt for hunden, men synes altså ikke man skal lade sig diktere af andres mening og holdning til det, for de er alligevel så forskellige.
    Tror sjældent nogen gør noget dårligt for sin hund bevidst !!!!!!!!!!!!!

• #46   12. jun 2008 Hovsa fik slet ikke sagt et stort tillykke til Maria og hendes tæve mor.....
    Held og lykke med dem...

Kender en som har fortalt om en tvilling fødsel, men har desværre ikke selv oplevet det.

• #47   12. jun 2008 Stort Tillykke herfra smiley

• #48   12. jun 2008 Tillykke med hvalpene:-)

Og som andre skriver, så kan jeg nu heller ikke se noget problem i at få 2 kuld hvalpe efter hiananden, og eftersom der er 8 mdr mellem hvert kuld kan tæven rent faktisk godt have haft en løbetid imellem, er der nogen, der har tænkt over det? Nogle tæver har kun 4 mdr´s interval. Men ja, hvis opdrætter mener at tæven er klar til at få hvalpe igen, altså hvis hun er "kommet" sig efter sidste kuld, hvilket burde være højest sandsynligt efter 8 mdr, så er der altså ingen problemer i det, og det har altså ikke noget med penge at gøre.........

Jeg har ikke selv prøvet en tvillingefødsel, af hvad jeg ved, men det er hørt før, så må man gå ud fra, at de 2 hvalpe kommer til at ligne hinanden som 2 dråber vand?

Kommentér på:
Min hund er lige oppe over!

Annonce