{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Kan min hund klar det? {{forumTopicSubject}}

Spørgsmålet går egentlig på hvor langt jeg kan cykle med min hund?

Skal snart på en 25 km lang cykeltur, og overvejer at tage Nala med.
Hun er 2 år gammel Golden, alm af bygning, og cykel ture på 8-10 km 2-4 gange om ugen, gør vi i øjeblikket, uden besvær.

Cykelturen vil foregå i hendes tempo, med en del pauser og ser jeg nogle tegn på hun har besvær stopper vi.

Kan jeg regne med hun kan klare det? eller skal jeg lade helt være..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan min hund klar det?
  • #2   7. apr 2015 klart det er rigtig nok.. hun løber nu heller ikke så meget på asfalten men mest ved siden er stien hvor det er lidt blødere...

Men kunne godt tænke mig om der lå en eller anden "maksimal grænse" på hvor langt en hund i træning må løbe...

• #4   7. apr 2015 sådan havde jeg det ellers ikke smiley de 10 var de sværeste at komme op på, derfra synes jeg det kunne øges nemt...

• #8   7. apr 2015 jeg fæster mig allermest ved det spring der er i distancen.. der er altså langt fra 8-10 km og så op til 25.
    Nu har jeg aldrig gjort mig i cykel med hund... men jeg tænker altså at HVIS hunden skal op på de 25 km, så skal man arbejde sig op til det, og ikke bare hopla gå over 2-3 gange op i distance, indlagte pauser eller ej.
    Hvis 25 km turen er 'snart', så tvivler jeg på at der er tid nok til at arbejde sig op i distance for hunden.

Men alene ud fra den grund med at hoppet fra A til B er så stort, så ville jeg ikke.

• #9   7. apr 2015 Jeg tror, at du skal have nogle med slæde/trækhunde på banen her, for at få et nogenlunde korrekt svar. Jeg har hørt, at de har et max på, hvor meget hundene må løbe, også selv om det kun er med en cykel efter...

• #10   7. apr 2015 Ville ikke gøre det. Jeg syntes der er langt fra 8-10 km. til 25.

• #11   7. apr 2015 Jeg ville ikke gøre det. Det er langt. Du har en tung race, der nogle gange kan have ledproblemer (er hun røntgen?) og den er ikke trænet op til det.

Men du kan snuppe en cykeltrailer med, og smide hunden i noget af vejen smiley

• #12   7. apr 2015 Som andre påpeger, så er der langt fra 8-10 km til 25 km. Men du kan jo træne den noget mere.
    Hvis hunden er sund og har en god kondition, så skulle den sagtens kunne klare det.

En UHP (udholdenheds prøve) er på 20 km og det klarer de allerfleste hunde uden problemer.

Her kan di læse lidt om en UHP
    http://www.kreds56.dk/uhp_proeve.htm

Kommentér på:
Kan min hund klar det?

Annonce