1.005 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Anna E
Anna E
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 231

Jeg er i tvivl om vi gør det forkert Jeg er i tvivl om vi gør det forkert

Vi fik jo skønne Lilly i lørdags! Og nøj hun er nem smiley Det er hun virkelig... Hun har kun uheld om natten til trods for jeg er oppe 1-2 gange og det er kun tissetår...

Men men men... Hun hopper op - og det skal viselvfølgelig få trænet af hende - men det værste er at hun bider - selvfølgelig i leg osv. men det er efterhånden en dyr post der har kostet 8 par leggins, 1 hummel jakke, 3 par hummel bukser og en miniature jakke smiley Jeg prøver at skubbe hende lidt væk mens jeg siger "Nej" og prøver at aflede hende med noget andet f.eks. en pind eller en bold - det er kun når vi er ude og lege i haven det er et problem - indenfor er der intet smiley

Vi starter først til hvalpetræning til september så tænkte at jeg hellere måtte høre herinde smiley

Ellers er hun ekstrem lærenem - adlyder allerede sit navn og er så småt ved at have knækket "sit" koden smiley Mutter er stolt! smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg er i tvivl om vi gør det forkert
  • #2   7. maj 2015 Hun skal jo også lære hvad nej betyder, så det kan jo være en god ide at gå igang med nej øvelser.

Når jeg har hvalp, så er det sådan at bideri = alt det sjove stopper - også selvom jeg skal stille mig op på en stol for at komme væk fra monstret. smiley

Reagerer hvalpen positivt på at man "hyler/piver", så kan man også bruge det (ved nogle hvalpe gør det kun sjovere at bide, så det er bare at prøve sig frem).

Og ellers tålmodighed. Ikke tage det dyre tøj på.

Jeg er jo så heldig at jeg har hyrdehunde, dvs. jeg bliver også nappet indtil de har lært at styre sig på det område også. Uhh det gør bare nas, får altid store, blodige blå mærker af det. Men det fiser jo ind på et tidspunkt og så kan man forhåbentlig til sidst nyde at have en nogenlunde fornuftig hund (og finde det pæne tøj frem igen).

• #3   7. maj 2015 Tak smiley Vil i hvert fald tage den del med hvor man stopper legen hvis hun gør det smiley

• #4   7. maj 2015 M. I Mener du som i "Ah ah" lyd f.eks.? Altså når hun gør noget hun ikke må?

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 217
    #5   7. maj 2015 https://m.youtube.com/watch?v=ZKjk84OkzcI

Den her er rigtig god smiley det tager self tid at lære.

Jeg havde grimme bukser på i starten, jeg havde fri i 3 uger til indlæring af alene hjemme træning osv, så grimme bukser med huller.

• #6   7. maj 2015 Dinoni: hehe studerer hjemme så de grimme er også på for det meste smiley Men skal hente og aflevere min datter i vs - i dag troede jeg de var hele indtil jeg opdagede et kæmpe hul på knæet og der var jeg jo kørt hjemmefra smiley Baah smiley

• #7   7. maj 2015 du skal ihvertfald ikke skubbe hende væk, sådan som i SKUB, det vil hun helt sikkert opfatte som JuHu nu leger vi .... men en rolig bevægelse, holde sin hånd på hoved, eller ryg eller andet og så sige NEJ eller STOP (hvad du nu vil lære hende) ... lige så snart hun stopper så rose rose og gerne godbidder nogle af gangene eller lovlig bideting ..... og rosen skal komme straks hun stopper med det hun ikke må og falder lidt til ro eller tager det lovelige legetøj...
    Men ja hun er jo en hvalp og ting tager tid ....

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 217
    #8   7. maj 2015 Der er mange måder at gribe det an på. Forskellige ting virker på forskellige hunde.
    Mit bedste råd og at hvis hvalp bider, afbryd kontakten. Gå væk fra den.
    På den måde vil hun med tiden lære at hvis man bider, stopper det sjove.

• #10   7. maj 2015 Tyggeben som i dem hun kan spise eller dem i plast/gummi?

Og 1000 tak for fif til Nej metoden smiley Den må helt sikkert i brug smiley

• #11   7. maj 2015 Hvor bor du henne? Umiddelbart synes jeg der er lang tid til september før du kan starte til træning, du burde finde noget der starter snart... smiley

• #12   7. maj 2015 Jeg bor ved Thisted smiley Men vi kunne også starte i mandags - men der var holdet startet op og vi ville først komme til 4. træning og synes det var lidt voldsomt at vi fik hende lørdag og allerede mandag skulle hun til at forholde sig til endnu mere nyt

• #14   7. maj 2015 Endnu engang tak smiley Hun har nemlig en del i latex tror jeg egentlig det er? Men ingen rigtige tyggeben i spiseligt materiale - så det må vi ud og anskaffe os smiley

• #17   7. maj 2015 Jeg ved ikke, om det gør nogen forskel, men du skriver at du "afleder hende med bold" osv, men har du fx. et tov du fysisk kan proppe i munden på hende? smiley Ved ikke, om det er mig der har misforstået det, du skriver. Men jeg tænker at det vel er vigtigt, at det ikke bare er leg hun bliver distraheret af, men virkelig får noget andet til de små tænder at tygge i smiley

• #18   7. maj 2015 Tak smiley Indtil videre er hun jo ude og gå 2-3 gange dagligt - vi bor midt i byen så her er jo alt fra skraldebiler, lastbiler, børn, cykle,r knallerter, andre dyr osv og så er der jo købmanden vi træner hver dag - altså at hun skal stå ude foran mens jeg går ind - nogen gange købe r jeg en pakke cigaretter andre gange står jeg bare så hun ikke kan se mig men jeg kan se hende smiley Så det tager max 2-5 minutter.

• #19   7. maj 2015 Fünke tov har vi masser af smiley Oftest er det dog en pind hun får at gnave i - bolde er ikke særlig interessante med mindre de triller smiley

• #21   7. maj 2015 Vi har mødt et par heste - det var MEGET spændende og lidt farligt smiley Håber min far får køer i løbet af de næste par uger så skal hun helst sikkert med der ud og studere dem smiley

• #23   7. maj 2015 Jeg er også selv panisk angst for heste - køer er super fine smiley Men lige heste puha! Så det passede mig fint at hun var lidt kylling smiley

Ps. håber ALDRIG min datter bliver en hestepige smiley Så må hendes far hjem og arbejde i hvert fald smiley

• #25   8. maj 2015 har du kontaktet din opdrætter for at få råd og vejledning

• #26   8. maj 2015 Dorthe S - nej det har jeg ikke smiley

• #27   8. maj 2015 Nu har jeg ikke læst alle indlæggene, men prøv at se de fra hvalpens side...
    Hoppe op = Leg (i form af skub væk) og belønning med bold eller pind.

Så ja, efter min mening gør I det forkert - I belønner i stedet for at "straffe".

Når hun hopper op, vender i ryggen til hende og ignorere hende fuldstændig... Først når hun enten sætter sig eller har alle 4 ben på jorden giver i hende kontakt igen. (Ved det vil koste nogle flere bukser, men efter 14 dages tid skulle det gerne hjælpe på det. Og i skal huske at gøre det HVER gang.

At bide er ganske normal leg for en hvalp - I skal så have lært hende, at det ikke er sådan man leger med mennesker.
    Når hun bider for hårdt, giver i et "piv" fra jer, og går væk - Altså ignorere hende. Efter få sekunder genoptager i igen kontakten, og gentager så med piv og gå væk hvis hun bider for hårdt.

• #28   8. maj 2015 Og en anden ting - Hvalpen har ingen idé om hvad nej betyder.
    Det er et kommando den skal lære, lige som sit og dæk smiley

Kommentér på:
Jeg er i tvivl om vi gør det forkert

Annonce