{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Forslag til gode hunde trænere {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en Fransk bulldog på 4 år med et meget aggressivt temperament, overfor andre hunde, hun har altid haft det svært med dem. Os derfor jeg fik hende, da jeg boede på landet alene.
Nu er jeg så flyttet fra landet til by med massere af hunde, og hun stresser helt vildt fra vi går ud af døren til vi kommer hjem.

Jeg ved hverken, hvor jeg skal starte eller slutte, så jeg ville høre jer herinde om i har nogen gode forslag eller hørt gode ting om nogen hunde trænere i Roskilde, Tåstrup, Købehavn egnen (villig til at køre et godt stykke). som muligvis kunne hjælpe og give nogen værktøjer man kan arbejde med. smiley

- Trine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forslag til gode hunde trænere
  • #2   13. maj 2015 haha.. præcis derfor jeg mangler hjælp. Hun er nok utryg ja.

Isabel - Mange tak, jeg prøver at kigge på siden. smiley

• #3   13. maj 2015 Jeg vil anbefale T.A.K i Taastrup. Det er kun grundet tidspres fra skolen, at jeg ikke træner derude mere. Yderst kompetente trænere smiley

• #7   14. maj 2015 ... og når du så har brugt en masse tid hos en eller flere af de forslagne, så ring til hende her www.hundeskole.dk smiley

• #8   15. maj 2015 Du skal have fat i en dygtig adfærdsbehandler med en positiv tilgang til træningen. De to steder Border Banden nævner kan varmt anbefales.

• #9   15. maj 2015 Jeg siger mange tak for jeres svar, jeg tror jeg prøver at taget fat i nogen forskellige adfærdsbehandlere og høre deres meninger..

• #10   15. maj 2015 En positiv tilgang ? Findes der trænere, der har en negativ tilgang da ??

• #12   15. maj 2015 En lille smule ja smiley
    Jeg undrer mig altid over den der "træner med positiv tilgang" - jeg har endnu til gode at rende ind i trænere, der har en negativ tilgang til tingene ...

• #13   15. maj 2015 Jeg ville helt klart kontakte Karen Frost Knudsen fra Hund og Træning. Hun er helt fantastisk dygtig.

Held og lykke med det

• #14   18. maj 2015 Martine - Næeh, det har du måske ret i.
    Men i min verden er der meget stor forskel på, om man træner med positiv forstærkning, eller med positiv straf...
    Så med positiv tilgang mener jeg "belønningsbaseret træning".
    Jeg skal nok bestræbe mig på, at formulere det mere præcist fremadrettet smiley

• #15   18. maj 2015 Hvem træner uden belønning ??
    Al træning er belønningsbaseret - det andet virker mest af alt som om du er en smule forudindtaget i din holdning, eller tager jeg helt fejl ?

• #16   19. maj 2015 Forudindtaget? Overhovedet ikke.
    Jeg forsøger bare at forklare, hvad "positiv tilgang til træningen" betyder for mig, da det var det, du stillede spørgsmåls-tegn ved. Og ja. Kender desværre masser af steder, der stadig træner mere med positiv straf end med positiv forstærkning.

Det eneste jeg kan gøre, er derfor at anbefale de steder, hvor jeg ved, at der trænes efter de principper, jeg personligt foretrækker. Der ligger ikke noget andet i det - og absolut heller ingen "stillingtagen" til andre steder, som jeg ikke selv nævner.

• #17   19. maj 2015 Det er aldrig godt at træne efter "principper" - en klog hundemand / dame træner efter det, der passer til den enkelte hund.
    Ikke to hunde er ens - derfor heller ikke én træningsmetode / princip til samtlige hunde.
    Men naturligvis - er man ligeglad med om det virker - så er det jo godt med principperne smiley

• #18   19. maj 2015 Kære Martine - skal vi ikke bare konstatere, at vi som altid er og bliver uenige, og lade være med at spamme tråden yderligere, når TS har fået sit svar?

• #19   19. maj 2015 Jo, nemmere end du skal til at forklare hvordan du kan forsvare at alle hunde skal trænes efter et "princip" - det holder alligevel ikke vand "kære" Karina smiley

• #20   19. maj 2015 Jeg føler faktisk ikke noget behov, for at forsvare mit ønske om at træne mine hunde efter postitive, belønningsbaserede indlæringsprincipper. Eller for at forsvare at jeg gerne anbefaler instruktører, der har samme opfattelse.

Ha' en dejlig dag.

• #21   19. maj 2015 Nej, jeg har forlængst opfattet, at du ikke er nuanceret nok til at se på hunden men istedet hænger din hat på vigtigheden i at principperne bliver overholdt. Det behøver du ikke blive ved med at vade rundt i smiley

• #22   20. maj 2015 Jeg har stadig til gode at møde den hund, der ikke kan lære ud fra den videnskabelige læringsteori, som principperne bygger på.

Jeg accepterer fuldt ud, at du har en anden holdning til det end mig.
    Håber du en dag kan gøre det samme?
    Vær ikke i tvivl om, at jeg er helt sikker på, at vi begge gør det, som vi mener er bedst for os og vores hunde.

Jeg ønsker dig stadig en god dag.

• #23   20. maj 2015 At du ikke har mødt en, er jo ikke ens betydende med at de ikke findes. Jeg for min side har derimod stødt på en hel del, der desværre var endt hos de "ih så positive" og endt op med stressede hunde, der ikke havde lært det de skulle, fordi folkene bag havde mere travlt med at "principperne" blev overholdt.
    Hvis hundene ikke kunne finde ud af at efterleve disse "principper" stod de adfærdskloge i kø for at overbevise hinanden om, at "sådan noget kan man ikke lære en (indsæt selv race)" - og så var de jo home-free og kunne klappe hinanden på skulderen og hylde disse "principper" - for det var ihvertfald ikke dem den var gal med.
    Næ, det var racen der naturligvis ikke kunne lære det ene og det andet.

Som allerede skrevet - er man ligeglad med resultatet - er man ligeglad med stressede hunde, der fastholdes i en angst for bestemte ting (jeg rendte ind i en, der havde gået hos en af disse åååh-så-positive" og havde spenderet en masse tid og ditto penge på at fastholde hendes hund i, at det sandelig VAR farligt at hoppe ind bagi bilen - ½ time og korrekt håndtering lærte hunden, at det var det da bestemt ikke !
    Ejeren var pænt arrig over den inkompetence hun var blevet stillet over for - men principperne havde jo været i orden smiley

Nej - kig på hunden og smid principperne langt, langt væk.

Så jo Karina - det kan godt være at du ikke kan få øje på disse hunde, der ikke kan indlære efter dine principper - men findes, det gør de bestemt !

• #24   21. maj 2015 Hvor var det godt, at du kunne hjælpe både hund og ejer.

Vil du forklare mig, hvad det var du gjorde, som ikke høre under læringsteoriens principper?

Personligt kender jeg nemlig kun til metoder, der kan påvirke adfærd, ved enten at påvirke hunden med nogen behageligt eller noget ubehagelig - eller holde op med det. Hvis der findes en femte vej, så vil jeg meget gerne høre om den?

• #25   21. maj 2015 Jeg har ikke udtalt mig om at det var mig der gjorde noget - så den vil jeg ikke tage æren for.
    Hunden blev blot hevet ud af den vildfarelse, at det var forbundet med stor fare at hoppe ind i en bil - og istedet for at lokke den og mase et væld af guffer ned i halsen på den på 5-6 meters afstand af bilen, fik den besked på at hoppe ind istedet for.
    Hurtigt ud igen - og en tur mere ... etc.

Intet mere forkert end at bekræfte hunden i dens angst og tale med lille-pige-sød-positiv stemme - så tror den jo først for alvor at det er galt.

Behøver jeg virkelig at forklare dig sådan noget ???

• #26   21. maj 2015 ... og for din egen skyld - og hundenes ikke mindst - så smid dine indlæringsteoretiske principper langt væk ... og kig på hundene istedet for. Det lærer man meget mere af. Hundetræning kan ikke læses i en bog - det er en skam for vores hunde, at så mange efterhånden er af den opfattelse.
    Den der "putten-i-kasser" - drop den tanke - kig individer istedet for.

• #27   21. maj 2015 Og jeg kan kun igen sige, at jeg fuldt ud respekterer din måde at håndtere tingene på - og at jeg håber, du også en dag vil kunne acceptere, at min måde faktisk fungerer for mig og mine hunde - og mange andre.

Ønsker dig og dine hunde alt godt.

• #28   21. maj 2015 Hvordan du vælger at håndtere dine hunde er helt og aldeles din egen sag. Jeg synes bare det er ærgerligt, at du sidder og råder hundeejere at søge hjælp hos folk, med en ligeså snæver opfattelse af hvordan man arbejder med hunde.
    Det er såmænd bare det jeg opponerer imod - dine hunde, dit valg ...

• #29   22. maj 2015 Så alle os, der har en anden holdning til træning end du har - vi må ikke anbefale eller komme med råd? Ok... godt så.....

Kan du have en rigtig god pinse..

• #30   22. maj 2015 Nu er det ikke "jer allesammen" der er så lidt nuancerede i "jeres" syn på hunde - så det postulat skal du nok være en anelse varsom med at tørre af i mig. Men måske nemmere for dig at "citere" mig forkert, end at forholde dig til det jeg skriver ?

Kommentér på:
Forslag til gode hunde trænere

Annonce