{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.849 visninger | Oprettet:

SophiaDrakiou
SophiaDrakiou
Tilmeldt:
3. okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16

HJÆLP (!!!!) Hund med adfærdsproblemer. {{forumTopicSubject}}

Hej HundeGalleri.

Jeg søger VIRKELIG hjælp og alt modtages med kyshånd !!

Jeg har sammen med min kæreste to hunde, en amstaff tæve ved navn Ruffy og en fransk bulldog hvalp ved navn Alma. Vores amstaff er med tiden blevet underlig i visse situationer. Hun har det vældig svært med andre hunde især tæver og store hunde, hun kan ikke dele mad, legetøj, pind og lign. med andre hunde, hun gøer voldsomt af fremmede mennesker på gaden og når venner og andet kommer ind af døren til vores lejlighed. ---> Kan en hund foresten være natteblind, fordi gøen er slemmest når det er mørkt <---

Her til aften ligger min kæreste, vores to hunde og jeg på sofaen og slapper af, i det min kæreste skubber til Ruffy fordi hun skal flytte sig, hopper hun på Alma som ligger og sover. (??) Vi prøver og forholde os roligt, men det er svært lige pt. Der har aldrig været noget med de to før.

En aflivning er det sidste vi vil ud i, da vi ikke kan bære at skulle skille os af med vores baby.... smiley Jeg søger derfor en god og proffesionel adfærdsekspert som vil hjælpe os på trods af hun er en muskelhund.

Skrevet af en meget forvirret og ked af det hundeejer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP (!!!!) Hund med adfærdsproblemer.
  • #1   7. aug 2015 Øv, det lyder ikke godt smiley

    Kender desværre ikke nogen adfærdskonsulenter/hundepsykologer, som jeg kan anbefale. Håber at andre kommer på banen med gode bud.

    Vil bare rose dig/jer for at søge professionel hjælp. Håber at det lykkes at få genoprettet roen.


  • #2   7. aug 2015 Mange tak Ann-marie H, jeg håber også der kan komme styr på det hele, så vi kan få vores hund "tilbage" igen. smiley

  • #3   7. aug 2015 Har I gået til træning med jeres hunde ?

  • #4   7. aug 2015 Ikke med den store. Men vores hvalp starter snart, vi skal bare lige finde et ordenligt hvalpehold smiley

  • #5   7. aug 2015 Lyder som en god plan med træning. Tænker at den store også ville have godt af at komme ud og blive udfordret. Mange trænere tilbyder også at hjælpe med adfærdsproblemer.
    Prøv evt. at kigge efter emner her på HG med adfærdsproblemer. Ved at der ligger flere anbefalinger på dygtige hundefolk.


  • #7   7. aug 2015 Tak Ann-marie H, jeg vil kigge, læse og undersøge smiley

  • #8   7. aug 2015 Så lidt smiley Kiggede lige selv efter emner med adfærdsproblemer. Der findes masser af anbefalinger, så mon ikke at du kan finde en der kan bruges ?
    Håber at I får løst problemerne.


  • #9   7. aug 2015 Hun er 5 år smiley
    Jeg har slet ikke tænkt over det kunne være synet, det vil jeg få tjekket hos dyrlægen !!


  • #10   7. aug 2015 Egetkønsaggressivitet er ikke ualmindeligt hos racen
    Og at hun ikke vil dele mad, legetøj og pinde med andre hunde (ressourceforsvar) er også normalt


  • #12   7. aug 2015 Hvor gammel er den fransk? Har i fået tjekket hende for smerter?
    Gøer hun når det ikke er tusmørke ??


  • #13   7. aug 2015 Jeg er sikker på at hvis din hun ikke har smærter, eller andere fysike fejl, vil du kunne hjælpe hende med træning. Især hvor det er noget der er kommet snigene, men det kan være at det kommer at tage lidt tid. Det kan dog være svært at finde et træningsted hvor du må have hende med, da hun er en "forbudt" race. Jeg tror jeg ved nogle dr kan hjælpe, men det kommer and på hvor langt du kan køre. Jeg kender også nogle der laver hjemmebesøg, men det er som sagt en god idé at tjekke hende hos en dyrlæge først.

  • #16   7. aug 2015 Min gamle rottweiler blev også sær efter hans syn blev dårligere . Knurrede af folk på gaden når man gik . Også folk han havde hilst på før . Han endte med at blive helt blind fordi vi ikke opdagede det hurtigt nok . Og det gik rigtig stærkt . Så få endelig tjekket synet . I øvrigt lækre vovser !

  • #17   7. aug 2015 Når du siger at det er om aftenen, når der er mørkt, at det er mest slemt, så tænker jeg også at det måske kunne være synet. Det ville jeg tjekke først, for ligesom at udelukke dét.
    Dernæst - jeg opfatter det som helt normalt, at jeres hund ikke bryder sig om andre hunde og ikke vil dele legetøj, pind mm. Der er ikke noget galt med det.

    Og ja, er det dine forældres hunde eller dine? smiley


  • #18   7. aug 2015 Adfærden er normal for racen - det ved man forhåbentlig når man anskaffer sig den type hund. Og det er ikke noget der sådan lige trænes væk - man tager blot sine forholdsregler i hverdagen og sætter sig ind i hvad det er for en type hund man har.

  • #19   7. aug 2015 Og vær lige opmærksom på at bulldogs heller ikke er en for sjov hund - lige så snart den er kønsmoden skal den nok svare igen - og med mindre I lære at tackle de her typer af hunde så kan det godt gå galt.

  • #20   7. aug 2015 Jeg bor ikke længere hjemme og det er mine egne hunde.
    Alma er ikke mere end 5 måneder gammel, så hun er stadig hvalp.

    Da Ruffy hoppede på Alma igår havde hun godt fast, hun ruskede hende. Hun gav kun slip på hende igen fordi vi blandede os. Der er dog heldigvis ikke sket noget med Alma.

    Inden vi anskaffede os både Ruffy og Alma satte vi os godt ind i racen, mødte en del hunde af samme race og lign. Det kan godt være i mener at hun ikke vil dele legetøj og lign. og ikke kan lide andre hunde er normalt hundeadfærd men før i tiden plejede hun at elske alt og alle, det er netop derfor jeg reagerer, og håber på træning kan hjælpe min hund, det kan jo gå galt en dag, og så bliver min hund aflivet. Men et smut til dyrlægen er første stop.


  • #21   7. aug 2015 Jeg ville få hende tjekket for smerter.

    Og så har racen jo altså noget med eget køns aggression. De skal styres meget hvis det skal spille med samme køn.



  • #22   7. aug 2015 Jeg bor forresten på Amager.

  • #24   7. aug 2015 Ja de holder fast og ja det kan være voldsomt. Det er nu engang sådan racerne er og din franske bulldog kan også ende med samme adfærd da det heller ikke er unaturligt for bulldogs. Man lærer sine hunde at kende, kender deres signaler og sørger for situationens ikke opstår - sådan løses det problem. Vil man have hunde der ikke slås og ikke har ressourceforsvar skal man købe nogle andre racer.

  • #25   7. aug 2015 Hvis din hund (uanset race) tager jeres 5 mdr gamle og tilmed sovende (!) bulldog og rusker den, blot fordi din kæreste skubbede for at få mere plads, så ville jeg HELT klart holde dem adskilt indtil dyrlægeresultaterne er kommet og indtil I får valgt en af de ovenstående muligheder, som *BB* nævner.

    Hvis hun havde snerret af bulldoggen, fordi hun måske troede, at det var den, der skubbede, ja så er det jo én ting.
    Men at tage fat og ruske er noget helt helt andet smiley
    Og det kan meget hurtigt ende galt.

    Og ender det galt, er det noget du skal leve med resten af livet.
    Og da du endnu kun er 17, er der jo rigtig rigtig mange år tilbage af det smiley
    Jeg lover dig, at sker det igen med det resultat, at den lille bulldog ikke overlever, så vil du risikere i MANGE år frem at bære på den skyldfølelse, fordi du ved, at det ville have været muligt at undgå det, såfremt du havde adskilt dem her og nu og derefter valgt en af de muligheder *BB* nævner.

    Ønsker jer og jeres hunde alt godt fremadrettet og håber I finder en løsning på problemet, der kan give begge hunde et godt og sikkert liv.


  • #27   7. aug 2015 Hunden er altså ikke underlig og behøver heller ikke at have ondt!

    Dels så er det normalt at hunde bliver sure hvis man puffer dem ned af sofaen hvis de sover og reagerer ved at markere på det nærmeste der er (det er der mange hunde der gør) forskellen er bare at dette er en race som hvis den først bliver sur så markerer den ikke bare og man skal blande sig ret meget for at få den til at stoppe. Men den er stadig ikke unormal for racen!


  • #28   7. aug 2015 Jeg bliver en smule irririteret over dine svar V.W. Jeg søger råd og hjælp for at hjælpe min hund. Jeg enten så misforstår jeg dine spørgsmål eller også så har du bare et eller andet imod muskelhunde...

  • #30   7. aug 2015 Sophia - jeg har absolut intet imod racerne men kender dem rigtig godt da jeg har levet med flere af disse typer (og nu stadig har bulldogs) men det er ærgerligt hvis en naturlig adfærd for en race misforstås som værende et adfærdsproblem. Det er ikke racer som er for sjov så man skal have stor respekt for hvad de kan og handle ud fra det og ikke tro man kan få en retriever ud af en amstaff.

  • #31   7. aug 2015 Jeg undskylder V.W. jeg har bare misforstået dine svar. smiley

    - Jeg har skam heller aldrig sammenlignet amstaffen med en race som f.eks retrieveren. Jeg er godt klar over hvilket ansvar det er som muskelhunds ejer og bare generelt som hundeejer. Jeg er opmærksom på at det kan være helt naturlig adfærd for min kære hund. Jeg er alligevel villig til at ofre både penge, tid og arbejde på at finde ud af om det "bare" er naturlig adfærd eller om hun rent faktisk er stresset, har smerter, dårligt syn eller andet.


  • #32   7. aug 2015 Maj-Britt *DKK snob, der hvor der er skrevet spørgsmål skulle der have stået svar. Min fejl smiley

  • #34   7. aug 2015 Kristina N .. Din manglende viden gør, at du måske ikke bør komme med råd... Fordi to hunde ikke kan sammen betyder dette ikke, at hunden æder et barn næste gang.

  • #35   7. aug 2015 Har du haft Amstaffen fra hvalp? Tænker mere på hvor længe du har haft hende og kendt hende.

    Jeg ville starte hos dyrlægen, for at udelukke smerter. Når det er gjort, så ville jeg sætte hårdt ind NU med at rette hende. For jeg tænker at hvalpen nu kører på hvalpepas over for den voksne hund og at der derfor, hvis ikke gribes ind nu kan blive værre. Siger ikke at det gør det, men det er jo ikke det værd at vente og se hvad der sker.
    Det kan som jeg ser det, sagtens være synet. Hun kan være blevet forskrækket.



  • #37   7. aug 2015 Hun går altid i snor, både på grund af hundeloven og hendes knap så store glæde for andre hunde. Men hun elsker børn, de kan gøre alt ved hende, hvis de fik lov til af os. smiley
    Jeg vil gøre ALT for mine hunde, en aflivning er absolut kun på tale hvis hun nogensinde gør alvorlig skade på enten en anden hund eller et menneske. smiley


  • #38   7. aug 2015 Alma er ikke i løbetid endnu og Ruffy er steriliseret.

  • #40   8. aug 2015 Jeg vil ikke adskille mine hunde og så sætte dem sammen igen, så risikerer jeg da først at problemerne for alvor starter. Der har ikke været noget, jeg tror at det der skete igår var i rent chok. De er bedste venner igen og laver alting sammen som de plejer. Vi holder selvfølgelig øje med dem.

  • #41   8. aug 2015 Men begge mine hunde skal i træning. Alma skal starte på hvalpehold inden for de næste 14 dage, vi har bare ventet og kigget på det rigtige sted. Ruffy skal i mere seriøs træning, så der kan blive rettet op på det, der måske er gået galt hos forrige ejer, da vi først fik hende da hun var 6 måneder.

  • #42   8. aug 2015 Du skal blot være opmærksom på, at dette kan betyde at de skal skilles ad.. Specielt når de er alene... det kan ende fatalt for hvalpen, hvis de kommer op og toppes, og I ikke er der.

    Du skriver selv, at hun ikke er ret begejstret for andre hunde.. og dette kan også ske, når hvalpen bliver kønsmoden.. det er meget naturligt for racen.


  • #43   8. aug 2015 Jeg tror jeg får formuleret mig forkert, eller i hvert fald med for lidt detaljer. Hun er ikke altid glad for andre hunde, små hunde er hun ligeglad med, det er oppe i den større størrelse vi skal holde hende i kort snor. Når weekenden slutter, og vi ikke er hjemme om dagen har vi snakket om at lukke den ene ind i soveværelset og den anden i stuen, på den måde kan jeg godt gå med til at adskille dem, men ikke at Alma f.eks skal væk i et stykke tid. smiley

  • #44   8. aug 2015 Sophia det er også helt fint. Sådan har jeg altid lever med mine - altså adskilt når jeg var væk og sammen når jeg var der. Og altid have er øje på dem - kender deres mindste signaler som gør at jeg har været Island til at undgå konfrontationer. Men det kan glippe et kort sekund man kigger væk og så er det bare at være fattet i situationen. Held og lykke med dem - håber det kommer til at gå - læs evt en masse om signaler og kommunikation mellem hunde det kan hjælpe til at genkende de helt små signaler hos jeres hunde som er afgørende for der ikke opstår konflikter.

  • #45   8. aug 2015 Det vil helt klart være en god idé at holde dem adskilt, når de skal være alene hjemme. I hvertfald indtil videre.
    Mens jeg havde mine mastiffer, var de altid adskilt fra mine små hunde, når de var alene. Det samme gjorde jeg, mens jeg havde min bullmastiff og fik lille chi blanding, til at begynde med. Det kan være nødvendigt i en periode, eller altid, afhængigt af hvordan træning osv. kommer til at fungere.


  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #47   8. aug 2015 I stedet for at høre på alle mulige råd vi kan give dig her, vil jeg anbefale at du kontakter en adfærdsbehandler som kan SE dine hunde og vurdere situationen EFTER du har været til dyrlæge/kiropraktor.
    Her kan vi kun forholde os til det du skriver og der er bare så mange faktorer, som gør sig gældende og spørgsmål som skal besvares lige fra aktivitetsniveau til hvilken holdning hundene er opdraget efter, sygdomshistorie mm. For hvert svar du giver melder der sig to nye spørgsmål og det tager mega lang tid med disse frem og tilbage skriv.

    Noget du skal hæfte dig ved er at en hund som pludselig vender på en tallerken og ændrer adfærd er et typisk billede på en hund som har smerter/irritation et eller andet sted.
    Hvis hun ikke altid har haft reageret i mørke bestyrker dette tanken om smerter, for så føler hun sig svækket og vil gøre alt for at være på forkant med situationerne.

    Uanset race og situation er det ikke normal adfærd at overfalde en sovende hvalp og slet ikke at ruske den.
    Du skriver at hvalpen ikke tog skade og det undrer mig, når hun er blevet decideret rusket. Skreg hun ikke?
    Et overfald på den måde sætter sig som regel som et chok hos den overfaldne hund, da den jo ikke aner hvad hulen der skete.
    Men tal med en adfærdsbehandler.

    Den adfærd du beskriver kan også ses hos hunde som ikke er "opdragede" så hvad der er årsagen kan kun blive gætteri uden at have set hunden.
    Giver det mening?


  • #48   9. aug 2015 Jeg søgte en egentlig også bare en dygtig og professionel adfærdsbehandler, men jeg har fået alle andre svar end det jeg søgte.

    På papirerne er det min kærestes hund, så nej vi har ikke været sammen siden vi var 12 smiley

    Alma skreg og stoppede først et kort stykke tid efter Ruffy havde givet slip. Men der er ingen ting, hun er stadig lige så glad for andre hunde og især glad for Ruffy, så håber ikke der opstår problemer med hende på et senere tidspunkt.


  • #49   9. aug 2015 Håber at du får fundet en god adfærdsbehandler, gerne en med kendskab til/ erfaring med potente hundetyper smiley

  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #50   9. aug 2015 Prøv evt. at kontakte Hund & Trænings adfærdsbehandlere.
    Jeg kunne godt påtage mig opgaven, men bor nok lige lovlig langt væk


  • #51   9. aug 2015 Hvor bor du henne af, Irene L? smiley

Kommentér på:
HJÆLP (!!!!) Hund med adfærdsproblemer.

Annonce