{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.597 visninger | Oprettet:

Nybegynder træning af jagthunde {{forumTopicSubject}}

Hej alle. 

Vi har nu fundet den hvalp som skal være vores. 
Vi får den lille smuksak hjem 18/9.

Vi har gået efter en hund, som kan blive en god familiehund. Desuden er det min plan at tage jagttegn til vinter. Den kommende hund skal bruges til apporterende jagthund af far og mig.

I min familie har vi ofte arvet andres problemhunde, og så fået noget godt ud af dyrene. Så det med hvalpemotivationskursus er nyt. Det at vælge hvalp er nyt.
At håndtere dyr lægger i blodet, det samme gør det at læse kropssprog, skelne mellem rask og sund osv.

Anyway... Jeg er simpel læge.
Burde VIRKELIG have brugt gårsdagens fridag på research til en videnskabelig artikel, men printeren var jo i stykker, der er mindst 10 minutters gang til arbejdet... Der var intet andet at gøre end at gå i gang med overspringshandlinger! 

Yes. Tænkte at det ville være smart at melde sig til hvalpetræning og jagttegn samtidig, men... 
(Dether er hvad jeg forstod på hjemmesiderne)

Dansk Jægerforbund udbyder ikke hold til jagthunde træning, henviser venligst til specialklubberne. Okay.. Fair nok. 

- Dansk civil hundefører forening udbyder hvalpehold, men ikke mhp jagt og jagthunde. 
- Umiddelbart udbyder dansk kennel klub hvalpemotivationshold, men ved tilmelding skal man lige opgive stambog nummer. Og det er heller ikke målrettet jagthunde. 
- Speciale klubberne kræver stambog indenfor deres valgte hundetype. Retriever foreningen underviser kun labrador, flatcoated, golden osv. 

Vi gik efter en tæve, avlet på menneskeglade, jagtglade og sunde forældre lød perfekt til vores behov. 
Valget blev en Golden Cocker, dvs en ægte blanding af cocker og Golden retriever.