4.036 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hvalp knurrer, bider og hiver i tøj. Hvalp knurrer, bider og hiver i tøj.

Hej alle (-:
Min hvalp på knap 9 uger er begyndt at knurrer, bide og hive i mine bukseben og ærmer (hvis jeg sidder ned), når jeg lufter ham.
Jeg har prøvet at sige bestemt nej, vende mig væk fra ham og ignorere ham. Løfte ham forsigtigt væk og sige nej. Aflede ham med legetøj. Men intet virker. Det skal lige siges at jeg på ingen måde leger vildt med ham.
Det er begyndt at blive lidt for voldsomt synes jeg og han har allerede ødelagt et par af mine bukser ved at bide og hive.
Nogle gode råd?(-:
Jeg starter til hvalpetræning den 4.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp knurrer, bider og hiver i tøj.
  • #2   19. sep 2015 Ja det har jeg vel.(-;
    Jeg ved selvfølelig også at det er en del hvalpene opvækst at bruge sine tænder og lære på andre hunde hvornår de bider for hårdt.
    Meeeen jeg må sige at jeg synes det er lige på grænsen nu, det er en smule voldsomt og vil jo helst ikke have at han tager det med sig i opdragelsen senere hen, hvis det ikke bliver stoppet.(-:

• #3   19. sep 2015 Det bliver stoppet ved træning. Ignorer, giv et stykke legetøj, timeout... og det tager tid.

• #6   19. sep 2015 Okay, jeg bliver ved at prøve at ignorere ham og evt. aflede med legetøj.(-:

• #8   19. sep 2015 Ja jeg må forsøge igen med hvilken motode han reagerer bedst på.(-: og evt. tage noget aflagt tøj på indtil da.(-;

• #9   19. sep 2015 Helt normalt, og du skal indstille dig på at det godt kan tage lang tid inden det går over, altså ikke bare nogle dage, så ingen grund til panik, og når du har fundet metoden han reagerer bedst på, så hold dig til den. smiley

• #10   19. sep 2015 Husk det er en valp. smiley

• #11   19. sep 2015 Velkommen til den fantastiske hvalpetid smiley ! Det kostede mig omkring 3 par bukser og 10 par sokker pga den lille lort fandt alt der bevægede sig interessant. Godt råd: ha' altid et pivedyr i lommen, som kan tage opmærksomheden væk fra dig og hen på legetøjet.
    Før du ved det, er det overstået! Men det kræver lidt tålmodighed og smil på læben smiley

• Pia M
    Pia M Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #12   19. sep 2015 Det er er helt normalt. Vi har også en hvalp på 9 uger. Hos os hjælper det at gå og så ignorere hende i 10-20 sek. så finder hun ud af at den adfærd ikke belønner sig... Det hjælper men tager tid - tålmodighed er en dyd har jeg lært smiley

Men tillykke med den lille hvalp!!

• #15   19. sep 2015 hundehvalpe er som små nuttet børn smiley
    de skal have tid og træning og kærlighed i hverdagen hihi
    ..
    da er et par muligheder for sådan en hvalp
    fjerde alt hvad den kan når og at sige et stor nej så den
    forstår dig. hvis du ikke kan gøre det så vend dig om så
    du stod med ryggen til den og vente på den slapper af og
    så ros den smiley

• #16   19. sep 2015 Amico som bliver 17 uger i morgen er inden for det sidste uges tid begyndt at bide i mine bukser når jeg går med ham syntes jegvkan fornemme at det især sker når han bliver for over giret, jeg går det at jeg siger et nogen lunde høj bestem nej og så står jeg stille,så kan jeg tage et skridt og han bider hvor jeg bare gentager efter et par skrid opgiver han tror det bliver for kedeligt at vi ikke kommer frem af for ham
    Vil lige nævne at han er en shih tzu

• #17   19. sep 2015 Jeg kender til racerne.
    Har selv en border collie med min kærestes familie, som vi stimulerer på mange forskellige måder og som jeg også træner agility med.
    Vi havde dog ikke det problem med ham som hvalp.(-:

• #19   19. sep 2015 Jeg har prøvet de 3 forskellige ting som jeg beskriver.(-: dog er det med at løfte ham forsigtigt væk helt klart udelukket, da han forstår det som leg og det stoppede jeg med, med det samme.
    Så fortsætter med de metoder jeg allerede har sat igang, alt efter hvad der fungerer bedst for ham.(-:

• #20   19. sep 2015 Ja det er jeg godt klar over og er fuldstændig bevidst om hvordan de skal stimuleres.(-:
    Men det har jo intet at gøre med denne situation.

• #23   19. sep 2015 Ja det er vi i fuld gang med og det forstå han også i alle andre situationer.(-:
    Han bliver stimuleret mentalt og fysisk, så det er ikke der problemer er.
    Må som sagt bare være tålmodig og bibeholde mine metoder.(-:

• #24   20. sep 2015 Lær ham sit det en god måde lige at få en pause altså i mens han får godbidder og holder kontakten fint til dig.
    Men ellers ja tålmodighed smiley
    Joy var ganske forfærdeligt til det og virkelig en bølle, men kun over for mig smiley kan huske dyrlægen sagde bare rolig det bare fordi du er hendes mor det hjalp, at tænke på. Og pludselig en dag sad hun ikke længere konstant i mine bukse ben smiley

• #25   20. sep 2015 ,Årh den periode slap jeg heldigvis let og elegant for smiley Jeg tilslutter mig også de andre med at bibeholde en bestemt metode også være tålmodig. Smil og glæd dig over din lækre lille pelsklump

• #26   20. sep 2015 ja, tillykke med din helt normale hvalp. Knurren fra hvalpe er bare leg.

• Pia M
    Pia M Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #28   20. sep 2015 Vi kan helt klart mærke på Scuba, at hun får sine "fits" hvis hun bliver overstimuleret. I dag har vi eksempelvis været en tur ved søen og haft gæster, det er gået rigtig fint. Vi har så lige fået tur, hvor jeg ikke fik nået at stoppe to damer i at hilse på hende og nu har vi så balladen smiley Hos os er det er hårfin balance. Den sidste oplevelse fik bægeret til at flyde over....

• #31   21. sep 2015 Det kostede to jakker, en bluse, en trøje og en skjorte, da Lia var hvalp, plus en hel del "personskader". smiley

• #33   21. sep 2015 Prøv at fokusere på det hvalpen GERNE må og som den gør godt og beløn det frem for hele tiden at fokusere det den gør forkert
    Beløn når den gør det den godt må istedet for at belønne når den holder op med det den ikke må
    ( Kan du se forskellen ? )
    Hunden gør KUN det der kan betale sig for den

• #34   22. sep 2015 Har ikke lige læst alle kommentarerne, men få indlært "nej" og "sit".

Når han så begynder at bide i bukseben mv., så sig nej (når han har lært det) og gid ham en sit-kommando. Beløn når han sidder i stedet for at bide smiley

Det vigtigste når man har en hvalp i huset er faktisk at have godbidder på sig stort set hele døgnet smiley
    ^Det kan både bruges til at aflede og belønne smiley

Kommentér på:
Hvalp knurrer, bider og hiver i tøj.

Annonce