{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Løbe med hanhund? {{forumTopicSubject}}

Til jer der løber med jeres hanhunde:
Mesh er blevet 1 år, og jeg er begyndt at tage ham med på mine løbeture. Jeg starter selvfølgelig stille og roligt op, med først korte distancer og langsomt tempo og udvider derfra.
Men jeg er lidt i tvivl...
Hvis ikke jeg løber med ham fri i skoven, men har ham i snor og løber ved vejen (hvilket vi gør når det er blevet mørkt), stopper han op hvert 50 meter for at skulle dufte og/eller markere sig... Det er møg træls for mig, at stoppe op så mange gange - jeg får intet ud af den løbetur, og jeg bliver irriteret på ham - hvilket er synd for ham :).
Mit spørgsmål går ud på, om jeg skal leve med det? Eller konsekvent sige "nej" og trække ham videre? Så det er løb vi koncentrere os om? Og lufte ham af inden turen?? Vi holder pauser hvor han kan få lov at dufte på vejen.

Hvad gør I løbere med hanhunde ?? På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbe med hanhund?
  • #1   5. okt 2015 Lufter du ham inden du løber?

• #2   5. okt 2015 Nogen gange, ikke altid. Men kan ikke mærke forskel

• #3   5. okt 2015 Okay, hvis du lufter først, så handler det mere om at han ikke har lært at når man løber, så løber man endnu smiley

• #4   5. okt 2015 Så jeg skal holde fast i, at vi stopper ikke op for at snuse?? Vi følger med mor her? smiley

• #6   5. okt 2015 Det ville jeg, men jeg ville huske at lufte først, det er ikke sjovt at løbe med fuld blære smiley

• #7   5. okt 2015 Da jeg havde hanhund gav jeg ham de første 100 -200 meter hvor jeg varmede op, men når vi løb, løb vi. Det gælder i øvrigt også pigerne og også når jeg cykler med dem.

• #8   5. okt 2015 Okay tusind tak smiley
    Jeg prøvede igår sidst på turen, at holde fast i at trække ham med videre, og det virkede også som om han forstod til sidst. Var dog stadig lidt i tvivl.
    Men vi må ud og træne smiley

• #9   5. okt 2015 Hvis ikke jeg løber med ham fri i skoven

Du må IKKE løbe med ham fri i skoven !! Med mindre det er din egen skov, eller det er en lille privat skov hvor ejer har givet tilladelse !!

• #10   5. okt 2015 Dana - ups smiley

• #12   5. okt 2015 Jeg fryder mig hver gang skovfogeden napper en her i skoven.
    Katjennnn 3000 kr i bøde smiley

Så kan de lære det på den hårde måde smiley

• #13   5. okt 2015 Jeg har altid luftet min af inden, så jeg ved at han har fået gjort det der skulle gøres smiley
    Derefter så skal han altså bare med. Man lærer hurtigt at læse sin hund ift. Hvornår den begynder at trække henimod noget han gerne vi snuse til eller markere på. Min har lært kommandoen: videre!
    Altså han skal fortsætte med det vi er i gang med.

• #14   5. okt 2015 Når jeg løber ved vejen, så skal han bare følge med.
    Vi stopper ikke for at snuse.
    Løber vi i skoven, så bruger jeg 8 m flexiline.
    Dvs han kan løbe 8 m frem og snuse, og når jeg er 8 m foran, så skal han bare følge med.
    Det fungerer fint, men hvis det er længe siden vi har løbet, så skal han lige mindes om det igen.

Han er altid luftet af inden løbetur, og skal han pludselig lave stort, så får han selvfølgelig lov til det

• #16   5. okt 2015 Jeg cykler og løber med mine. Når de er i snor ved cykel eller på løbetur, så må de ikke snuse eller tisse, medmindre de har fået en kommando til det. Når de er frie må de helt selv bestemme! Når de er med på ridetur har de en "her" kommando, hvor de ikke må tisse, opsøge andre eller snuse. Ellers er de frie.

• #17   5. okt 2015 Det er "bare" at skabe to billeder. Et gåturs billede (hvor man jo godt kan løbe, men oftest går) og et løbebillede.
    Du kan bruge forskellige signaler til de to ting - et halsbånd, en line, en kommando, whatever - men det gør at hunden i fremtiden ved, hvad det er den skal og hvordan reglerne lige er nu.

Selvfølgelig skal hunden have lov til lige at gøre sit - men ellers er det bare at løbe og stoppe opbremsningerne.
    Bruger du en kommando, kan du snildt sætte den ind her, når hunden genoptager sit løb.
    Så lærer den kommandoen og du kan bruge den som opstart.

• #21   5. okt 2015 Hold da op.. Måske jeg har løbeglade hunde - de har bare fået line på, blevet fragtet ud til til vejen, hvor de har tisset af - og så løbet. Om det har været på cykel eller på løbeben. Hvis de har gjort antræk til at stoppe er de blevet nøkket stille og roligt med igen.

Det er godt nok et omfattende projekt for jer, Rotterne. Jeg ville slet slet ikke blande godbidder og løb sammen.

• #24   5. okt 2015 når jeg løber med pixie bruger jeg en 10 m spor line.. hun har ikke hele snoren til rådighed hele tiden men hvis der lige er et eller andet hun hurtigt skal undersøge nærmere kan hun få lidt af det.. hvis hun skal skide eller lign. stopper jeg bare op.. hun bliver ikke som sådan luftet af inden og hun skal mærke at hun ikke behøver at skynde sig for at skide eller hvad hun nu skal, det fungere fint nok for os.. det er få min. ekstra på en 10-12 km tur..

• #25   5. okt 2015 nej jeg vil nu heller ikke blande godbidder ind i det.. heeelt i starten da vi startede med at løbe troede pixie at vi skulle løbe og lege "hvem springer bedst ind i den anden" men efter et par "NEJ!!" fattede hun at det ikke lige var det det gik ud på. og så har det egenligt kørt efterfølgende

• #26   5. okt 2015 Min mand løber også med de voksne whipper.

Der er ikke gjort meget ud af træning, andet end at starte med korte ture og så bruger han et andet halsbånd og snor, end der bruges på gåtur.

Han er så småt startet med Cala, der er 11½ måneder nu, blot en tur på omkring 1 kilometer, et par gange om ugen.
    Yota kommer med på 7-8 kilometers løbetur 2-3 gange om ugen og elsker det, hun følger bare med og han har ingen problemer med at hun stopper, hun markerer på gåture næsten lige så ofte som hanhunde gør smiley

Vi bruger generelt det med at skifte udstyr, til at fortælle hunden, hvad der forventes; gåtur, træning, løb, spor eller udstilling, det fatter de ret hurtigt smiley

• #27   5. okt 2015 Myrna fattede det det hurtigt, selvom hun i den grad også er en "snuser". Hun ved, at når løbeskoene kommer på, og den gule snor findes frem, så er det tid til en løbetur, og hun elsker det smiley

Kommentér på:
Løbe med hanhund?

Annonce