2.739 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Længde på hundesnor til træning? Længde på hundesnor til træning?

Hej,

Jeg henter en lille hvalp her om nogle uger, og har lige fået tilsendt en læderline i str. 100 cm, men er i tvivl om, om den bliver for kort?

Den skal bruges til træning nu og fremover, hvad str. vil I anbefale? Den skal bruges til en labrador til lydighedstræning.

Vh Stine smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Længde på hundesnor til træning?
  • #2   19. okt 2015 Jeg er også 162 cm, tænker bare den ser så kort ud? Der er ikke så meget at arbejde med, men 150 cm er måske også for langt smiley

• #3   19. okt 2015 Jeg syntes at en tynd gummi belagt Line på 2 eller 3 m er ideel til træning. En kort Line bruger jeg aldrig;)

• #4   19. okt 2015 Og nej 150 cm er da bestemt ikke for lang, snarere for kort;)

• #6   19. okt 2015 Det er en hvalp, så den skal lære at gå pænt ved siden af mig smiley

Bodil D, hvad træner du, siden den er så lang? smiley

• #8   19. okt 2015 Den er også lang Caroline J, men kan godt se det smart i det smiley Overvejer lidt en på 150 cm, lyder det helt fjollet?

• #10   19. okt 2015 Ja det er selvfølgelig rigtigt, jeg prøver med 150 cm så smiley Mange tak for svar alle sammen!

• #11   19. okt 2015 Som bodil skriver, 2-3 meter er ideelt, så er der noget at arbejde med. Evt en dobbeltline/dressurline som giver mulighed for flere indstillinger i længderne, eller fx en gummivævet line i fx 2 eller 3 meter.
    Sidstnævnte er skøn i al slags vejr, tørrer hurtigt og er let.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #12   19. okt 2015 Jeg brugte en dressurline til træning med min labradorblanding - lige indtil det lykkedes mig at få fingrene i klemme i ringene!

Siden har jeg - som Bodil foreslår - brugt en 2 meter line uden ringe og håndtag - enten en gummibelagt line eller en læderline.

• #14   19. okt 2015 Den lærer ikke at gå pænt ved kun at bruge en 1-meter line. Da bliver den jo tvunget.
    Frem med 5-meter-linen (ikke Flexi!) og vær så det mest spændende i verden. Hunden skal vælge dig - ikke verden - når I træner.

• #17   19. okt 2015 Tror det er meget en smagssag. Har selv en dressurline som jeg også bruger til træning. På gåture er den spændt ud så den er så lang den kan blive for at han har mere frihed. Når vi træner sidder den i 2 hul (i midten) ellers går vi begge og falder i linen og jeg har ikke styr på hverken hund, godbidder eller line når vi træner ellers smiley

• #22   20. okt 2015 Som andre anbefaler så en 2-3 m lang line uden alle mulige ringe og hager. Længden er praktisk så der er lidt at arbejde med og man vænner sig lynhurtigt til at den er så lang. Jeg lader fx ofte bare enden hænge efter mig. Ringe, hager og andet tingeltangel bliver bare irriterende i længden og kan være til fare for både vovse og dine fingre smiley
    Jeg bruger sådan en her: http://www.egonsliner.dk/product_info.php?cPath=22&products_id=47 til både min Dobermann og mine Irske Terriers. Jeg har også tilsvarende gummibelagte webbingliner og de er geniale når det regner.

• #24   20. okt 2015 Og ofte hænger den ofte også bare efter hunden i øvelser hvor den skal være fri. Det er jo ikke noget der kan hænge fast så snoren glider bare efter hunden.

Kommentér på:
Længde på hundesnor til træning?

Annonce