{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Meget gøende hund. Sådan set altid. {{forumTopicSubject}}

Godaften.

Sagen er den at mine bedsteforældre har en skøn kinesisk hårløs. Han er nem som dagen er lang på alle fronter, bortset fra at han gøer.

Når de går tur med ham gøer han af alt og alle med en puls. Dette stopper nogenlunde hvis han får lov til at hilse (såfremt der kun er menneske og ikke hund). Han gøer ligeledes hvis de lukker ham ud i haven - så snart han ser eller kan høre nogen, så spurter han frem og tilbage, og halser så hele Jylland kan høre det.

Når han først går igang er han ikke til at stoppe igen. Hans hjerne lukker bare ned, og han høre dermed slet slet ikke hvis man kalder på ham, eller bare forsøger at få nogen form for kontakt.

Han møder ikke så frygtelig mange hunde i sin hverdag. Han kender vores, og siger absolut intet til dem. Han møder også af og til andre hunde hvis de besøger folk, og så snart at det er indendørs er der intet. Problemet er der kun hvis det er udendørs.

Nu er han jo ikke ret stor, så han løber ingen steder når han gør det - men han kan så heller ikke færdes på nogen måde uden snor.

Jeg har prøvet at tage ham med i hundeskoven, uden held. Han var løs, og den første hund han så - en dobberman, løb han bare hen til og gøede for vildt. Han var derefter svær at få fat i. Har ligeledes prøvet at have ham med i hundeskoven hvor han forblev i snor, eneste forskel var at han ikke kunne tonse derhen og være stor i munden.

Køre vi ud i skoven, helt derude hvor kragerne vender kan han sagtens være løs, også med vores hunde uden problemer.

Så problemet er når de går tur, og når han er løs i haven. Har prøvet lidt af hvert, men når han først går igang er han som en dør at snakke til, slet ingen kontakt.

What to do?? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget gøende hund. Sådan set altid.
  • Griffen
    Griffen Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 92
    #1   8. dec 2015 Han skal ikke gå igang. Det lyder som om de har brug for lidt hjælp til den hund smiley

• #2   8. dec 2015 De har ikke så mange at trække på, så jeg hjælper dem så godt jeg kan.

Er fuldstændig enig med dig i at han slet ikke skal gå igang. Det er bare en svær opgave, idet han starter så snart han ser et menneske eller en hund.

Syntes vi har prøvet lidt af hvert. Går jeg med ham, gør han af hunde han kan se igennem folks hegn, men stopper også igen når vi er kommet et stykke væk fra den igen. Men må indrømme at jeg er på bar bund overfor hvad der skal gøres når han gør af mennesker vi møder på turen, og dem han kan se og høre fra haven.

Har prøvet med uendelig mange forskellige typer godbidder - alverdens godbidder fra dyrehandleren, pølser, pålægsstykker, grøntsager, små stykker rå kød - han spiser kun første stykke (hvis man er heldig) og så gider han ikke have mere. Hans foder gider han heller ikke som godbidder. Så ingen held med at finde noget lækkert, som måske ville kunne have taget hans opmærksomhed. Legetøj gider han kun hjemme i stuen, ikke udendørs.

Jeg er helt sikker på at problemet allerede er opstået ved avler. Her havde de kun oplevet huset og haven, samt de mennesker der nu kom der. De havde intet set udenfor muren som grunden er hegnet ind i. Dette har været et problem for de gamle, fra dag 1.

De går flere ture med ham dagligt, men ingen vegne kommer de med problemet. Jeg tænkte at hvis han blev ordentlig træt, ville det blive neddæmpet. Men nej, selv efter en hel dag med vores hunde, lange ture og hvad vi ellers har budt ham, er problemet det samme. Har prøvet at lave nogle mental øvelser med ham, og selvom han er træt mentalt har han stadig tid til at skælde ud.

De har forsøgt at smide ham i haven, for at se om det ville blive bedre med tiden, men nej. Når han først er i haven, er der så lidt kontakt til ham at han er meget svær for dem at få ind igen. Han har travlt med at spurte frem og tilbage, og gø.

Hvis jeg har ham i haven, og spørger om han vil med ind og han ikke vil, lukker jeg bare døren igen. Åbner og tilbyder ham så at komme ind efter lidt tid, og fortsætter så sådan indtil han vil ind. Denne træning har hjulpet en del, og virker også for de gamle så længe han ingen har at gø af.

• #3   8. dec 2015 Hunden skal have snor på, en lang Line som bare slæber efter ham i haven, hver gang han gøer så snupper i snoren og haler ham ind, skæld ikke ud, bare slæb hunden ind og luk døren, så snart han er i ro lukkes han ud igen, fortsæt sådan efter nogen tid vil hunden forstå at hver gang den gøer så kommer den ind;) det er vigtigt ikke at kalde og lokke, hunden skal ikke "belønnes" for at gø;)
    På ture vender i rundt og går modsat vej hver eneste gang han begynder at gø, igen er det vigtigt ikke at skælde ud, kalde eller lokke, bare vend omkring og træk hunden med den et ord;)

• #4   8. dec 2015 Det vil vi prøve, tak for rådet smiley

• #6   8. dec 2015 Der bliver vist begejstring, han er slet ikke i tvivl om han bliver rost - lys glad stemme, nussen. Næsten så meget at han bliver helt flov over os smiley Så det er ihvertfald ikke lige der at den ligger. Jeg har pt hvalp, så "babysprog" er en del af mit normal sprog lige pt. Dårlig vane smiley

Han får vådfoder som supplement til foder, da han intet gider spise udover netop dette. Men heller ikke mere end hvad der er nødvendigt. Han er generelt bare ikke ret madglad. Jeg troede ikke selv på de gamle da de fortalte det, jeg måtte se det med mine egne øjne.

Han er tjekket, han er ikke syg på nogen måder og ser også super fin ud i sin bygning - god huld uden at være hverken for tynd eller tyk. Det er som om han bare spiser hvad der skal til for at overleve. Han gider heller ikke menneskemad, hverken kogte kartofler, sovs, ris eller noget i den dur. Utrolig kræsen.

Men vådfoder er bare heller ikke nemt at bruge som belønning. Og heller ikke interessant nok.

Har prøvet at købe en pose med tørret småfolk i, duer heller ikke smiley Syntes virkelig vi har prøvet alt hvad der kan spises.

Den med snoren er en god idé, helt sikkert et forsøg værd. smiley

• #7   8. dec 2015 Der skulle selvfølgelig stå tørret småfisk og ikke småfolk smiley

• #9   8. dec 2015 Nej det er godt nok ikke prøvet, er det beregnet til hunde? bare så jeg lige ved hvor i butikken jeg skal kigge smiley

• #11   8. dec 2015 Super, tusind tak- vil vi helt sikkert prøve smiley

• #12   8. dec 2015 Lige mht. belønning så prøv blodpølse.. Det var det ENESTE der virkede på mine forældres hund - og dét virker bare! smiley

• #13   8. dec 2015 Vi havde faktisk om lignende problematik til teori i går, til hundetræning. Idéen er, at gribe ind før hunden - men det kræver jo netop nogle gode godbidder. Derefter laver man en aftale med nogen mennesker, som kan simulere problemet, og så starter man med at fodre godbidder i en afstand, hvor hunden ikke reagerer. Det kan f.eks. være i stuen. Når man har succes med det, rykker man tættere på problematikken (i dette tilfælde det/de mennesker der går rundt på vejen med og uden hunde) og fodrer godbidder. Det KAN være en langvarrig process - men det virker. Hvis han begynder at gø, er man gået for hurtigt frem, så går man et skridt tilbage, til der, hvor det fungerede smiley

I skal egentlig nå frem til et punkt, hvor kontakt med hundefører er sjovere end alt andet omkring - så lav eventuelt også en masse kontaktøvelser. I starten går der MANGE godbidder til, og det kan være en kamp - har selv været der med mine forældres hund. Men når det så lykkes, er det guld værd! smiley

• #14   8. dec 2015 Tak Milla, det vil jeg tage med i træningen. smiley

Håber at det fisk på tube vil afhjælpe problemet med godbidder, og ellers må søgningen efter noget han syntes om fortsætte. smiley

• #15   8. dec 2015 Vil anbefalde at ejer starter til lineføring med hunden

• #16   9. dec 2015 Beltane: De er desværre bare hæmmet af både kørestol og rolator, så det hundetræning der tilbydes i deres område kan de ikke deltage i grundet besvær med at komme rundt. De bor i en lille flække, hvor det eneste der har med hundetræning at gøre er på en mark, og i ridehal om vinteren.

Havde også tænkt at sende dem til hundetræning, eller bare få en hjem til dem der kunne hjælpe lidt. Bare uden held - men de har mig, og så må jeg hjælpe så godt jeg kan. Har fået nogle fine råd herinde, så det må vi igang med smiley

• #17   9. dec 2015 Har de en der kan gå der kan hjælpe dem med træningen?

• #18   9. dec 2015 Som jeg skrev, så har de mig smiley Ikke andre end mig..

• #20   9. jan 2016 Ja vi har ramt hinanden et par gange efterhånden smiley Altså fisk på tube var okay, men desværre syntes han ikke det er spændende ret længe af gangen. Han vil kun tage af den 2-3 gange, og så skal der gå et par dage før han gider igen smiley Helt vanvittigt så kræsen den hund er altså smiley

• #23   9. jan 2016 Legetøj er ikke rigtig en succes. Ja de har også prøvet at rykke morgenmaden frem til efter træning, og ligeledes prøvet at træne sidst på eftermiddagen, uden held. ??

Jeg har ekstra tid i øjeblikket, så jeg hjælper dem en del. Vi har netop haft snakket om at prøve med noget lever, eller anden form for indvolde. Vi må bare blive ved med at prøve forskellige ting, indtil vi finder lige det han syntes om. smiley

Det er samme problem når det kommer til tørkost. Vi har prøvet SÅ mange forskellige produkter, men det eneste han syntes godt om er vådfoder - så der bliver bare smidt lidt tørkost i, og så kan han klemme det ned. Han er simpelthen utrolig. Troede ikke selv på det, før jeg havde oplevet det med egne øjne.

• #26   9. jan 2016 Fiskefrikadeller gider han ikke, han smider dem bare smiley Det er også sådan vi gør lige nu, så godt som muligt.

Vi træner egentlig kun 5 minutter af gangen, og de dage vi kan så gør vi det flere gange dagligt.

Med hensyn til gøen, så vil jeg sige at det går lidt bedre. Vi bruger metoden med snoren, så han er nem at få fat i når han begynder. Syntes at kunne se små fremskridt så det er kun positivt. smiley

I morgen prøver vi at gå en god tur, og hvis hundeskoven ser nogenlunde ledig ud, prøver vi at forvilde os derind. smiley Tænker at det også vil hjælpe på hans gøen, hvis han lære andre hunde at kende udover vores to. Så må det bære eller briste smiley Hehe.

• #27   9. jan 2016 Og det med vådfoder har du ret i, og det er også bare for at han også får lidt tørt ind.

Jeg har lidt en idé om at hans kræsenhed ligger lidt på de gamles skuldre. For hvis han ikke spiser, giver de ham bare det de ved han kan lide. I princippet også fint nok, for han skal selvfølgelig ikke sulte - men det finder han jo også bare lynhurtigt ud af smiley

Kommentér på:
Meget gøende hund. Sådan set altid.

Annonce