{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Gå pænt - Gør jeg det rigtigt? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Nu er jeg blevet træt a a Stella trækker når hun går i snor, specielt når andre går med hende, min far går engang imellem med hende, ikke a han ikke kan holde hende, men det ser ikke behageligt ud når det er rask tempo i strakt snor ??

Hun går med sele, da jeg synes hun trækker endnu mere med snoren i halsbåndet og så kvæler hun nærmest sig selv, så det må vente til hun kan gå pænt ved siden a mig ??

Jeg stopper hver gang jeg kan mærke hun trækker. Men er det rigtigt nok?
hvis jeg giver godbidder så snurrer hun bare rundt og så trækker hun for hurtigt igen.
Hun er rigtig god til a give mig kontakt hvis vi møder cykler eller løbere. Gående halter lidt endnu, men vi er også først lige gået igang ??
Er det nok bare a få hende til a sitte og så give mig øjenkontakt? Hun laver oss en øvelse med a vinke ind imellem, så det ikke er det samme.

Hun bliver meeeget glad og klynkende når hun ser andre hunde.
Heldigvis har vi kun mødt dem på den anden side af fortovet.
Er der nogen gode råd til hvordan man får kontakt og holder en god kontakt med hende??

Hun skal ikke gå lige ved siden a mig, hun har noget snor(skal finde en kortere en fandt jeg ud a) og hun må gerne snuse til snuden falder a, hun skal bare ikk trække og ignorere andre så godt som hun nu kan, i det mindste så de kan gå forbi i fred ??

Og andre gode råd og teknikker er mere end velkomne!! ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå pænt - Gør jeg det rigtigt?
  • #1   27. jan 2016 Jeg vil anbefale at begynde til hundetræning. smiley

  • #2   27. jan 2016 Det skal vi også snart igen, jeg gik ved DCH indtil jeg flyttede i efteråret smiley

    Det har jeg været glad for, så jeg skal derud igen smiley


  • #4   27. jan 2016 Du er på vej, men det kræver tålmodighed. Stop op når hun trækker hvergang. Vend rundt, går hun pænt vend rundt igen så i går samme vej som I skal og gentag. Her i starten er det ikke sikkert I kommer til at gå hele turen, fordi der netop er meget stoppen op og vende rundt.

  • #6   27. jan 2016 Jeg træner gå pænt sådan her: vi går frem ad, og hvis hun trækker, vender jeg om og går den anden vej, uden at sige noget eller vente, jeg går bare den anden vej og så kommer hun selv op på min venstre side og kigger på mig. Så roser jeg hende kun med ord og så går vi den rigtige vej igen. Nå vi så går fremad i løs line så klikker jeg og hun får en godbid ved siden af mit ben. Hver gang vi altså går fremad sammen i løs line får hun en godbid. Til at starte med er det muligvis kun et skridt før der skal gives godbid, og så to, og så tre osv.
    Men i hvert fald fokuserer jeg på at rose og give godbid når vi går frem sammen i løs line smiley


  • #7   27. jan 2016 jeg stopper op og beder simpelthen Leika om sætte sig ved min side hver gang hun trækker har self masser af godbidder med og roser når det er. for Leika kan trække selv den største mand afsted så det slet ikk sjovt. men jeg har masser af tålmodighed og tid.

  • #8   28. jan 2016 Super, så fortsætter jeg smiley

    Hun var rigtig dygtig her til aften vi var ude og gå.
    hun får normalt lidt lang line(2m line spændt op) og turen ud gik med hendes sædvanlige trækken og så stop.
    men på vej hjem igen mente hun åbenbart der var noget der ville komme bagfra og spise hende, så hun kom i kort snor og så fortsatte vi uden jeg hev i hende, så kunne jeg pænt fodre hende med godbidder efter et stykke mens hun blev ved siden a stortset resten a turen - nøj det var rart! smiley


  • #10   28. jan 2016 Fedt smiley

Kommentér på:
Gå pænt - Gør jeg det rigtigt?

Annonce