1.108 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Løb med hund Løb med hund

Okay, det måske ikke teknisk set trænings spørgsmål, men måske en smule.

Jeg har overvejet at begynde at løbe lidt med Charlie.
Men er det noget man skal træne ham til? Eller kan man bare begynde fra den ene dag til den anden? smiley

Det skulle kun være små turer en gang i mellem smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løb med hund
  • #2   27. feb 2016 Ligesom mennesker skal hunde også startes langsomt op med løb

• #3   27. feb 2016 Altså han løber ikke frit. Og det skulle være løb med snor på smiley
    Men tror måske han ville stoppe hele tiden for at snuse :b

• #4   27. feb 2016 er det 2 eller 10 km?? hvis det er 2 og han e vant til at løbe ,så er det bare a gå igang. hvis det længere ville jeg træne op med kortere ture først

• #6   27. feb 2016 så bed ham ladevære med det. jeg løber med sporlinien så har hun et par meter at rende på. men det er ikke en snuse til alt muligt tur. det finder de hurtigt ud af

• #7   27. feb 2016 Da jeg begyndte at tage Santos med på mine løbeture, startede jeg stille og roligt ud. Han er vant til at rende uden snor og løbe frit, men her skal han jo løbe i trav uden pauser - så jeg ville helt klart starte med at træne roligt op smiley
    Jeg starter altid turen med at gå i 10 minutters tid, så kan han få snøvset, og gjort det han skal inden vi begynder at løbe, det plejer som regel at hjælpe smiley

• #9   27. feb 2016 jeg lufter ikke af inden. vi begynder bare at løbe. og når hun så skal hvad hun skal stopper vi lige den korte tid det tager..

• #10   27. feb 2016 Han løber sjældent rundt uden snor. Men han elsker at løbe smiley tænker at starte ud med meget små turer, jeg er nemlig heller ikke selv vant til at løbe, så det optræning for os begge :b
    Men det med at starte ud med at gå er en god idé, kan være jeg prøver at gøre det i morgen ^^

• #11   27. feb 2016 Han er fyldt et år, og han er en lille hund. Har været meget forsigtig med ikke at motionere ham inden (han har ikke været så forsigtig selv)
    Men har sørget for at vente til han fyldte 1 smiley

• #12   27. feb 2016 øhh hvis du ikke har motioneret ham i et år skal du nok starte forsigtigt op,, hvorfor har du ikke det??

• #14   27. feb 2016 Altså han har fået motion :b
    Men har fået af vide at jeg ikke måtte løbe med ham og sådan, så har været lidt forsigtig med det.

• #15   27. feb 2016 Og han er en meget energisk hund med krudt i numpetten så tror han vil elske at løbe

• #19   27. feb 2016 Men Charlie er en lille Chihuahua blanding.
    Og er ret sikker på han er okay til at kunne motionere ham så småt nu ^^
    Og som jeg også nævnte har han ikke været så god til at holde sig fra det selv, han elsker at bruge sine ben, især de bagerste :b

• #21   27. feb 2016 Altså. Som sagt har han også fået motion. Jeg har bare ikke været ude og løbe med ham, eller lavet agility og sådan

• #22   27. feb 2016 Men nu var det heller ikke det tråden handler om.
    Men hvordan jeg kom igang med at løbe med ham ^^

• #25   28. feb 2016 Altså, hvis jeg sætter i løb på almindelig gåtur sætter han i spurt. Han elsker at løbe og bevæge sig. Men vil ikke overmotionere ham fra starten

• #27   28. feb 2016 Hvad er træk?

• #29   28. feb 2016 Ej hvor smart! smiley

• #30   28. feb 2016 Charlie og jeg var forresten ude og løbe i dag.
    Det gik meget fint, og tror han nød det.
    Jeg skal bare prøve at træne ham til at løbe når vi løber, og gå og snuse og strinte når vi går, og så skal jeg vidst selv være i bedre form :b men tror det var en god start, og det bekræftede min anelse om at han ville nyde det! (Jeg kollapsede på gulvet helt smadret da vi kom hjem, han virkede fuldstændig upåvirket :b)

• #31   28. feb 2016 Når du ikke selv er vant til at løbe, så tror jeg sagtens bare at du kan starte op - så kommer det jo helt af sig selv, at din hund også langsomt trænes op til det. :o)

Jeg vil klart anbefale at lære din hund nogle kommandoer - fx fremad/hurtigere, sænk farten, stop højre og venstre. Og så har vi en træksele til vores, når vi løber med hende, samt et løbebælte, hvor snoren sidder fast i. Ved dog ikke om man kan få en træksele i så lille en størrelse, men synes det giver god støtte til hende - og når hun får den på, så ved hun at det er løbetur, ikke gåtur. ;o)

• #32   28. feb 2016 Skal tror også jeg skal have fundet en sele der giver en anden støtte når vi løber smiley
    Og set med kommandoerne er en mægtig ide! Men er lidt i tvivl om hvordan man træner det når man nu løber?

• #33   28. feb 2016 Anna - Det er primært min far der har lært Chessie det, så kan ikke sige præcis hvordan han har gjort, andet end at han bare har sagt fx "højre" når de drejede til højre, og sagt "stop" når han tog i snoren. Men det var så også noget hun lærte på gåturene, inden vi begyndte at løbe med hende.

Tror også det kommer an på hunden, hvor hurtigt den lærer. Chessie lærte det ret hurtigt, efter kun få gentagelse. Med vores gamle hund var der flere af kommandoerne hun aldrig for alvor fik lært, med samme metode. :o)

• #34   28. feb 2016 Charlie er ret lærenem.
    Men han har lidt opmærksomhedsproblemer af og til.
    Og har svært ved at lære på gåturen. Men jeg kan da prøve

• #35   28. feb 2016 Vores gamle hund var også meget lærenem, bare ikke som Chessie. :o)

• #36   28. feb 2016 Altså. Jeg lærte Charlie at spille død på sådan, fem minutter, så han er ret lærenem smiley
    Han ved endda hvad hans legetøj hedder uden jeg har lært ham det xD

• #37   28. feb 2016 Det kunne vi også med vores gamle hund (og nuværende hund). :o)

Men prøv at sig højre/venstre/stop osv. mens I går tur. Måske fanger han det af sig selv. Husk godbidder, når han gør det rigtigt. :o)

• #38   28. feb 2016 Kan man godt det når man løber? Er bange for det ville være ligesom hvis vi løb og spiste og ville få kvalme og sådan

• #39   28. feb 2016 Godbidder vil jeg ikke give under løb, mest fordi det ødelægger "flowet" i det, at man hele tiden skal stoppe op.

Hvis det var mig, så ville jeg øve kommandoerne på gåture, og først bruge dem på løbeture, når de begynder at sidde fast. :o) Men igen - nogle hunde fanger det, bare ved at man siger fx højre når man løber til højre - uden brug af godbidder. Så det kommer an på din hund. :o)

Kommentér på:
Løb med hund

Annonce