{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Anbefal træner/træningssted nordsjælland {{forumTopicSubject}}

Så er jeg efterhånden kommet mig så meget at jeg syntes det er på tide at komme i gang med noget træning igen, spørgsmålet er bare hvor og hvad.

Vi har gået til træning før på hvalpehold, lydighed og let agility. Både hunden og mig syntes så ikke lydighed har været så sjovt, og vi lærte faktisk mest efter vi holdt op, muligvis fordi vi begge ikke er så gode til at koncentrere os i længere tid, og man lavede samme øvelse lidt for lang tid af gangen. Agility elsker hunden, men der mener jeg så der mangler lidt lydighed før vi kan komme videre (han blive lidt for glad og "koger over"). I det hele taget så virker det som om at enten syntes bassen det er en sur pligt eller også er det så sjovt at han ikke kan styre sig, kan ikke rigtigt finde den gyldne mellemvej, hvilket nok også har gjort at jeg syntes det ikke er så sjovt at træne (min gamle hund var helt anderledes, en del nemmere på det punkt men så meget sværere på andre punkter).

Så jeg tænkte lidt i retning af Rally, der er jo lydighed i men måske på en lidt sjovere måde?
Spor kunne også være sjovt, da Bassen elsker at gå og snuse, og vi har leget lidt med det hjemme og der er han ok god (han er nok begrænset af hans ejer ikke har forstand på det smiley ).

Men ellers så kunne vi godt bruge noget lydighed (selv om jeg er godt tilfreds i hverdagen), men så skal vi finde et sted at træne som kan hjælpe os med at finde det sjove i det.

Så jeg mangler lidt nogle forslag til nogle gode trænere/træningssteder i eller omkring hillerød som kan hjælpe med at finde glæden i træning igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal træner/træningssted nordsjælland
  • #2   12. maj 2016 www.hjertehund.dk

  • #3   12. maj 2016 Tak for link. Det med spor ser ud til jeg kan lære en masse af smiley

    Er der forskel på DKK træning i de forskellige afdelinger? For vi gik til hvalpe og unghunde træning hos DKK her i hillerød og det var spild af tid og penge. Men trænerne er måske bedre i nogle af de andre afdelinger?


  • #4   12. maj 2016 Der er altid forskel på undervisningen på forskellige pladser lige meget om det er DKK, DcH eller noget andet; det er jo frivillige der er undervisere og selvom man har været på de samme kurser i løbet af uddannelsen er det ikke sikkert man har forstået det på samme måde og bruger det man har lært på samme måde.
    Vær opmærksom på at spor er ikke en del af de programmer som normalt udbydes på DKK's træningspladser. Så hvis du vil gå til decideret undervisning i spor så skal du lede lidt bredere og måske over i DcH.


  • #5   12. maj 2016 Du har selvfølgelig ret, trænerne vil altid være forskellige. Tror bare jeg har bildt mig selv ind at alle DKK trænere træner ens, så det var ikke noget jeg ville tilbage til, men måske skulle jeg bare prøve en anden afdeling smiley .

    Men jeg er ret ligeglad om det hedder DKK, DcH elle hvad det hedder, det vigtigste er at hunden syntes om det. Og det var kun ideer til hvad der kunne være sjovt at træne, det behøver ikke nødvendigvis at være spor, hvis der var andre ideer til hvad man kunne træne der kunne få os i gang igen så er de velkomne. Det vigtigste er vel at få Bassens hjerne brugt lidt på en god måde smiley (og også min, man har godt af at lære)


  • #7   12. maj 2016 Tag et kig hos hund&harmoni

  • #9   12. maj 2016 tak for input indtil videre, nu har jeg da nogle steder jeg kan kigge på smiley


Kommentér på:
Anbefal træner/træningssted nordsjælland

Annonce