{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Stå - progress! {{forumTopicSubject}}

I dag har vi arbejdet med diverse rally øvelser - specifikt er vi begyndt at indlære nogle af de nye fra øvet klasse, men vi blev jo også nødt til at konfrontere den stå øvelse.. Og se hvor fint det gik!

Der er plads til forbedring, og det skal klart øves mere, men jeg er ret stolt over hvad hun har lært på en dag smiley

Skiftet er dog stadig svært for hende (sit/dæk til stå), fordi jeg har lidt svært ved at finde et ordentligt håndtegn hun kan se fra plads positionen.. Hvad bruger I?

http://www.hundegalleri.dk/video/off-topic/44391-staa


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stå - progress!
  • #2   9. okt 2016 Trine: Yep, jeg er bare sådan lidt.. Puha, det kan jo kun gå dårligere til endnu en begynder prøve nu smiley

    Vi kan desuden ikke stille op til noget før februar alligevel, da der ikke er ret mange prøver her de kommende måneder, og dem der er, falder selvfølgelig sammen med hendes sterilisering.. Så jeg tænker at øvet klassen til februar burde være et realistisk mål smiley

    Verbale kommandoer er hun virkelig ikke god til - og jeg ved ikke hvorfor. På håndtegn er hun lynene hurtigt til at lære, men verbalt tager det en krig - hun er først begyndt at forstå sit på verbal kommando nu, og hun bliver altså 2 år om 2 mdr.. Men som sagt er det også lidt svært at finde et godt håndtegn fra pladspositionen smiley


  • #4   9. okt 2016 Yep pt. der fungerer det sådan at det er kommando først, så håndtegn. Efterhånden fanger hun det nok inden jeg når at lave håndtegnet... Håber jeg smiley

    Så vidt jeg forstår er det lidt irrelevant mht. kommando vs håndtegn i de højere klasse PÅ NÆR at der jo altså kommer rigtig mange forskellige øvelser jo højere man kommer op - og jeg tænker det kan være svært at finde håndtegn til alle smiley

    Jeg påtænker dog at øvelser som f.eks. cirkel rundt om fører og tyskervendig egentlig er det samme håndtegn lige nu - forskellen ligger bare i om jeg drejer mig rundt, eller om hun skal fortsætte om på plads - men det er hun jo ligeglad med, hun søger jo min venstre side med det samme jeg sender hende rundt smiley

    At det i championklassen så kan blive højre side hun skal søge (fordi i champion klassen må der være 3 øvelser på højre side), må vi tage til den tid smiley


  • #6   9. okt 2016 Vi gik i gang med højre side i dag.. Puha det er lidt af en kamp, men da hun fandt ud af hun fik belønning for at sætte sig på højre side blev det nemmere at lokke hende hen og sidde der - godt nok lidt modvilligt/skeptisk.. Jeg tror hun synes jeg er sindssyg, haha smiley

  • #7   9. okt 2016 Jeg bruger en flad hånd, som håndtegn ved stå smiley
    Jeg bruger håndtegn til både sit, dæk og stå. Jeg synes det er meget nemmere end verbale kommandoer smiley


  • #8   9. okt 2016 Louise: Vandret eller lodret? Og sætter du den så ind foran hunden eller?

  • #9   9. okt 2016 Lodret. Ja, foran hunden. Men stadig med afstand, så hunden ikke tror, at det er håndtarget smiley

    profilbillede
  • #10   9. okt 2016 Jeg siger "op", når hun skal skifte til en stå position fra sit/dæk. Hun har stå som default, så hun står, når jeg stopper. Derudover så laver jeg en lille bevægelse med knæet, men det arbejder vi på at fase ud. Det er en rest fra indlæringen, som har været meget svær at aflægge for hende.

    Ift håndtegn, så kommer der jo et tidspunkt hvor I skal kunne så neget at det bliver meget svært at have et markant anderledes tegn for hver øvelse. Det bliver jo nød til at være ret forskellige, så både du og hund ikke kommer ud i misforståelser, så måske I bare skal gå igang med verbale kommandoer nu? smiley

    Jeg ville ikke bruge en flad hånd foran hunden, der skal så lidt til, især for en opgearet, glad hund, lige at flyve op fra en dæk position og ind i hånden, fordi den tænker "target".


  • #11   10. okt 2016 Jeg bruger flad hånd som på billedet ovenfor ved mine hunde. smiley
    Samtidig med at jeg siger stå.


  • #12   10. okt 2016 Der er skam verbale kommandoer på det hele men hun forstår dem ikke endnu smiley

  • #13   10. okt 2016 Nå, men så er det jo bare et spørgsmål om tid og træning smiley Du kan jo også have et håndtegn, hvis det støtter hunden til at gøre det rigtigt, og så fase det ud på sigt. Det gjorde jeg ifm dæk, men netop fordi min elsker at dutte, så var der varierende succes smiley

  • #14   10. okt 2016 Pt. kører vi kommando - ½ sekund efter, håndtegn.. Det buuurde koble det sammen på et tidspunkt (sit er ved at være der smiley ), men af en eller anden grund er hun bare SÅ meget bedre til håndtegn.. Som i, at jeg har forsøgt at lære hende stå på verbal kommando i over en måned, og i går prøvede jeg med håndtegn, og BANG, så fattede hun det smiley

  • #15   10. okt 2016 Hunde bruger jo selv næsten kun kropssprog, så jeg tænker det er derfor. Jeg oplever i hvert fald det samme smiley

Kommentér på:
Stå - progress!

Annonce