{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.421 visninger | Oprettet:

Piver når alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Nu er gode råd dyre.
Når snoop er alene i sit bur er han begyndt at pive og gø, naboen er begyndt at klage, og idag da jeg kom hjem fra job, havde han også splittet sin kurv ad inde i buret, han er Max alene i 4 timer, og til at starte med hverken pev eller gøede han..
Nogle goe råd? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piver når alene hjemme
  • #1   1. mar 2017 Tag ham ud af buret!
    Hunde hører ikke til i bur.

    Aktiveres han korrekt før alenetid? Er han velstimuleret?
    Er han tryg ved buret? Har han lært at være derinde?
    Hvorfor er han i bur til at begynde med?

    Der kan være mange årsager til piveri ved alenetid.


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #2   1. mar 2017 Måske hunden ikke er tryg ved at være alene hjemme i så mange timer, endnu.

  • #3   1. mar 2017 Hvorfor er han i bur? Og hvordan har I trænet alene-hjemme?

    Hvor gammel er han?


  • #5   1. mar 2017 Giv ham noget at lave derinde, min har altid en form for gnaveting, f.eks et råt ben.
    Og træn det lidt mere, mens i er hjemme. Gør buret til et godt sted, giv kun foder derinde, giv godbidder derinde. Hvis i lukker buret, og han begynder at pive, må i ikke lukke ham ud før han er i ro.
    Min går selv ind i sit bur nu, når han får gnaveting.


  • #6   1. mar 2017 Jeg må indrømme, at jeg er dybt uenig med dig Natascha omkring "Hvis i lukker buret, og han begynder at pive, må i ikke lukke ham ud før han er i ro. "

    I min verden svarer det til, at man har en baby der græder, og holder fast i, at man ikke vil tage den op, før den er stille...
    Men så på den anden side - mine hunde ville heller aldrig nogensinde komme til at være i bur derhjemme.
    Bure er til korte ophold.
    Dvs. til brug i bilen, og evt. på træningspladsen, hvis det giver dem ro.
    Og så kan det være en tryg hule derhjemme med ÅBEN dør.


  • #8   1. mar 2017 Karina går man ind til en hund der piver under alenehjemme træning, så forbinder den piveriet med at du kommer tilbage. Det vil sige den vil pive endnu mere, fordi det før har hjulpet. Det er jo logik.
    Og det er præcis det samme med bur træning.

    Nu har jeg da efterhånden trænet nogle hunde til at være i bur, og det er da gået super med dem alle smiley

    Og lige her kan du ikke sammenligne en hund med en baby, hunden har alligevel noget mere tankegang.


  • #9   1. mar 2017 Jeg er stadig ikke enig. Hvis jeg stod med en hund, der var begyndt at pive - så ville jeg finde en stor tung avis. Rulle den sammen. Gøre den våd -OG slå mig selv oveni hovedet, for så havde jeg jo forlangt for meget af min lille hvalp, og var godt på vej til at skabe grobund for et seriøst alene-hjemme-problem.

    Så jeg kan forsikre dig for, at jeg ville gå tilbage. Ville ændre på mit set-up. Ville sænke mine kriterier. Og så ville jeg prøve igen, hvor jeg i højere grad havde sat min hund op til succes.

    Jeg ville føle, jeg havde fejlet BIG TIME, hvis jeg fik skabt en situation, der gjorde min hund ulykkelig.



  • #11   1. mar 2017 Kenni tag hvad du kan bruge, håber du får styr på ham.

  • #12   1. mar 2017 Jeg må være enig med flere af de andre - hvor lang tid kan du ikke bruge på at vente til han er i ro, hvor han i mellemtiden bare bliver mere ulykkelig og du til sidst står med en passiv hund? Jeg kunne forestille mig at var det alligevel den metode man ville arbejde med, så skulle man være pænt skarp på timing og vide præcis hvad man gør. Så det tror jeg er udelukket for Kenni uanset hvad. Jeg ville i hvert fald ikke byde min hund det.

    Jeg spørger som de andre mht. alene hjemme-træningen, men ingen grund til at gentage..


  • #13   1. mar 2017 Og jo, selvfølgelig kan du sammenligne det med babyen. Det er jo præcis samme princip: lad dem hyle sig trætte så de lærer at de ikke får noget ud af det. Til de ikke kan slippe for ubehaget og bare bliver passive.

  • #14   1. mar 2017 hvorfor sætter man en hund i bur ???

    ja,undskyld jeg spørger


  • #15   1. mar 2017 buret kan IKKE udgøre det for alene hjemme trænning.

    Den skal også lære at være i buret


  • #16   1. mar 2017 Vibeke - For at den ikke render rundt.
    Vi har et bur i stuen og i soveværelset, og det i soveværelset er blevet hans kurv. Det er aldrig lukket og er kun for at han finder tryghed ved at være i et bur. Det er stuen er bare for at han vænner sig til det, han skal bruge det når vi er nogle steder og er bur er nødvendigt.

    I bilen falder han også til ro, det er også blevet et sted hvor man forholder sig roligt, lige som burene er.

    Jeg ville dog råde TS til at træne alene hjemme med vuffen, det er synd for hunden at den stresser sådan.
    Find ud af hvor hunden er tryg, og afskærm så de rum den ikke må være i, evt. Ved hjælp af et børnegitter. Og så ellers bare træning, træning, træning.

    Her foregår der intet om morgen, vi tager aktiveringen om eftermiddagen/aften, da det er det der virker bedst på vores dreng. Vores morgen er ganske kedelig, og egentlig bare fyldt med nusseri og hygge.


  • #17   1. mar 2017 prøver at svare så bredt som jeg kan.. altså mig og min kæreste overtog snoop da han var godt og vel 5 mdr. og 2 uger, på det her tidspunkt har tidligere ejer brugt bur til ham, fra day one nærmest, (også for tit og for længe hvis i spørg mig) MEN det har så resulteret i at han faktisk var helt cool med buret da jeg overtog ham,og jeg dækker ham tit af i buret og gir god bidder og træner små-komandoer i buret..
    jeg aktivere ham med garanti mere end nok, jeg har gået syge meldt i nogle år grundet et trafik uheld, og har derfor tiden, men her den sidste uges tid når jeg ligger ham i buret (som jeg plejer uden piveri) så begynder han inden for 2 minutter at pive, og idag kom jeg hjem til en flænset hundekurv i buret..
    derud over er han i en rigtig destruktiv periode hva angår mine sko, hjørner, listerne, osv.. så hvis snoop er alene i mere end 10 minutter uden bur, tør jeg ikke gætte på på meget han kan nå at destruere ...

    selvfølgelig vil jeg helst have snoop udenfor buret når han er alene, men ikke på bekostning af alle vores ejendele, og desuden syntes jeg ikke at det er synd for en velfungerende hund at være i bur når den er alene, hvis den er aktiveret og har det fint med buret, min har det åbenbart ikke fint med buret, og derfor skrev jeg dette opslag..

    min gamle staff brugte jeg også bur til og han elskede sit bur!

    tak for jeres svar


    profilbillede
  • #18   1. mar 2017 Hvor gammel er han?

  • #19   1. mar 2017 7 mdr.


  • #20   1. mar 2017 selvom han er vandt til bur det gamle sted skal han vænnes til bur hos jer også hvis det er det som i vil smiley

  • #21   1. mar 2017 Så er han bare en dreng i bandit alderen. Smiler.

    Deres adfærd kan sagtens ændre sig i teenage alderen.

    Giv ham tid, træn ro og vær ekstra opmærksom på hans signaler.
    Pas på med vild aktivering, ikke løbe for meget og lad ham ikke leve vildt inden i skal afsted.

    Sæt ham hellere til at bruge hovedet, gem hans mad, træn nogle anderledes kommandoer, styrk hans selvtillid, ros ham når han aktiverer sig selv og hjælp ham med at løse problemer uden at vise ham løsningen.

    Gør ham mentalt træt, og så træn at han skal kunne forholde sig roligt.


  • #22   2. mar 2017 Det lyder meget som om han er nået ind i en af de 'vanskelige perioder'. Jeg tænker også som Miss aktiver ham med noget hvor han skal bruge hovedet (fx spor) og træne ro og selvtillidsøvelser.
    Personligt bruger jeg ikke bur og er ikke den store tilhænger, men jeg anerkender at det kan fungere som en nødløsning i en kortere periode for at undgå evige konflikter; man kan nærmest ikke undgå at hunden kommer til at mærke det når man kommer hjem til et destrueret hjem......
    Mine hunde i fyrrummet, når de er alene hjemme mens jeg har unghund. Og der er ryddet for ting de kan destruere. Til gengæld er der massere af ting de gerne må lege med og gumle på. Pt er min yngste 10 mdr (Irsk Terrier) og er ikke destruktiv mere, så de har køkken og fyrrum nu. Og der var ikke sket nogen katastrofer den dag min gemal havde glemt at lukke døren; de havde vist bare ligget i sofaen og fedet den hele dagen. Jeg sørger altid for at mine hunde er trætte i hovederne inden de skal være alene; lang gåtur i skoven med massere af snusen virker for mine.


Kommentér på:
Piver når alene hjemme

Annonce