{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Træning før en konkurrence {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Står og skal til konkurrence i morgen med Charlie, og lige nu har ham meget energi og vil gerne træne. Men planen var at jeg ikke ville have lavet noget med ham i dag for at måske gad noget i morgen, men når han nu viser at han gerne vil lave noget, er jeg blevet i tvivl om jeg skal lave noget med ham i dag og i så fald hvad ville i så træne?

Den konkurrence vi skal til er rally lydighed hvor vi stiller op i begynder og åben klasse smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning før en konkurrence
  • #2   8. apr 2017 gå en tur

• #3   8. apr 2017 Ja gå en god gåtur smiley

• #4   8. apr 2017 Det kan være vi skal det, er bare i tvivl når jeg ikke har trænet rigtig med ham i et halvt år smiley

• #5   8. apr 2017 Ville være synd hvis hans hoved går kold i morgen

• #7   8. apr 2017 Det er jo lidt forskellig fra hund til hund
    Min gamle Malle var bedst, hvis hun også blev trænet dagen inden konkurrence.
    Da hun var meget ung gik jeg et lille spor med hende om morgenen samme dag inden en konkurrence (IPO), det tog lige toppen af energien og så var hun bedre til selve konkurrencen.

Det er dig der kender hunden bedst, så følg din mavefornemmelse.

• #9   8. apr 2017 Jeg er bare i tvivl nu når jeg ikke har trænet med ham i et halvt år

• #10   8. apr 2017 pia k's forslag lyder da meget fornuftig.
    Gå en tur med ham og lav nogle øvelser ind i mellem.

Dog ville jeg aldrig springe aftensmaden over. Hunden kan blive så sulten at den har svært ved at koncentrere sig.
    Endvidere, så er det hellere ikke særlig sundt at gå med tom mave i så lang tid, for inden konkurrencen er færdig kan kl jo blive 3-4 og det er alt for mange timer med tom mave.

• #11   8. apr 2017 Jeg ville heller ikke springe aftensmaden over, men vi fodrer også to gange om dagen. Jeg giver 1/2 - 3/4 morgenmad, når vi har træning eller konkurrence smiley

Jeg træner ikke dagen før, men varmer godt op en halv time før jeg skal på. Jeg varmer altid op med de øvelser vi skal bruge på banen, med rigtig stor belønningsrate.

Jeg har så ikke prøvet at deltage i en konkurrence efter 1/2 års pause, det ville ikke gå herhjemme smiley

Jeg ville have trænet en masse i går eller i forgårs, holde fri i dag, og varme godt op i morgen.

• #12   8. apr 2017 Jeg ville måske træne en lille bitte smule, med super gode belønninger. Og gerne på eg sted det minder om konkurrence-pladsen.

Hvorfor vil du gå til konkurrence, når du ikke har trænet 1/2 år?

• #13   8. apr 2017 For hyggen og for at komme ud og lave noget med ham, og bare at komme til nogle konkurrencer uden forventninger til at få nogle gode resultater

• #14   8. apr 2017 Okay, det var ikke gået her. JEG kan ikke gå til konkurrence uden nogen forventninger. Men det er måske bare mig der er lidt for meget konkurrencemenneske.

Der er også en fare for at du gør hunden "konkurrenceklog". Det betyder ikke noget godt, men at hunden lærer: nu er det er konkurrencesituation, der er telte og bånd og hvad der ellers kendetegner sådan en situation, så ved hunden at belønningfrekvensen er væsentligt lavere end til hverdag og efter et par gange melder sig ud og laver intet til en konkurrence.

Med mindre du, når du træner går 15-20 skilte med han før du belønner?
    For at kunne konkurrere (i min verden) skal hunden kunne de fleste af øvelserne rigtig godt og den skal være trænet i at udføre flere øvelser i træk uden belønning (afhængigt af programmet). Eller ødelægger man mere end man gavner.
    I dogdancing har de en helt fantastisk klasse, nemlig en træningsklasse, hvor det er tilladt ar belønne undervejs. Det giver mulighed for at træne og belønne i en konkurrencesituation. Der har jeg stillet op med ufærdige programmer og brugt det som træning.

Nå, det var lidt ud af en tangent, hvis du kan hygge dig til en konkurrence uden at have forventninger og uden at have trænet, så fint med mig smiley

• #15   8. apr 2017 De andre gange vi har været afsted hvor vi har haft trænet og hvor jeg troede vi kunne have en chance til at få nogle gode resultater, er jeg blevet nervøs og så er det gået ned i ham og så er det gået dårligt da han så ikke har gidet at gøre det

• #16   8. apr 2017 Jeg kan sagtens finde på at træne dagen før konkurrence, men så er det høj-motiviationstræning. Ikke noget med at prøve nogle af de ting, som jeg ved ikke sidder helt i skabet, men i stedet masser af de ting, som jeg ved hunden kan, så jeg kan få fuld knald på belønningerne.

Vi ses sikkert i morgen smiley

• #17   8. apr 2017 Måske skal til konkurrencen ved DCH vestfyn

• #18   8. apr 2017 Det skal jeg også, men Liva (min primære rallyhund) er på syge-pause, så kommer "kun" med Maggie i ekspert og åben.

• #19   8. apr 2017 Ok skal op i begynder og åben

• #20   8. apr 2017 Kan der være skilte fra alle klasser i åben, eller hvordan fungerer det?

• #21   8. apr 2017 Ja det kan der smiley

• #22   8. apr 2017 Åben er den klasse, som man kvalificerer sig til DCH DM i.

Kommentér på:
Træning før en konkurrence

Annonce