{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

LP1 spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål til øvelse 2, stå. Der står: "Føreren må (men skal ikke) samtidig med afgivelse af "stå" kommandoen holde en hånd foran hunden, som dog ikke må berøres."

Er dette, KUN når man afgiver stå-kommandoen? Må man ikke bruge en hånd foran hunden, når man går fra den og siger bliv?

"Det er tilladt føreren - idet denne går fra hunden at kommandere "bliv stående"."

Har jeg forstået korrekt, at håndtegn er ok ifbm. stå, men ikke ifbm. bliv, når man går fra hunden? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LP1 spørgsmål
  • #1   6. jun 2017 Endnu et spørgsmål: Må man sige "Bliv", i springøvelsen? Der står ikke, at man må, i øvelsesbeskrivelsen.

• #2   6. jun 2017 Du må kun bruge håndtegn samtidig med din "stå"-kommando. Ikke efterfølgende.

Du må gerne sige "Bliv" i springøvelsen. Det står under de generelle regler:
    Det er ligeledes tilladt føreren at
    sige ”bliv” i de øvelser hvor fører forlader hunden.

• #3   6. jun 2017 Tak Karina! smiley

• #4   6. jun 2017 Så lidt smiley

• #5   6. jun 2017 Hvis jeg må komme med et lille råd som du ikke har bedt om smiley

Træn med så lidt ekstra kommandoer som du overhovedet kan, det giver nemlig store fratræk i de senere klasser. Så alt det du kan indlære uden ekstra komm nu, slipper du for at aftrappe senere, hvilket kan være svært når øvelsen er generaliseret.

Vær også obs på at du ikke bruger hundens navn da det gælder for en kommando. Hvis du feks siger Fido - plads så bliver du trukket.

• #6   6. jun 2017 #5 Tak Labsen - i selve træningen prøver jeg stadig at lære hende at "sit" og "dæk" er det samme som "sit - bliv", "dæk - bliv" osv.. Meeen det tager tid, fordi jeg ikke var opmærksom på det i starten, så er det meget rart at vide, hvad der ER ok i prøvesituationen, og hvad der trækker ned - i tilfælde af, det skulle være nødvendigt smiley

• #7   6. jun 2017 Absolut og brug det endeligt i det omfang du har brug for det. Det er bare min (bitre) erfaring at man altid skal have en plan for aftrapning og når jeg engang skal træne en ny hvalp op til LP så er der mange ting som jeg vil indlære på den svære måde fra start, så jeg slipper for at stå som jeg gør nu, med det ene ben i eliten hvor jeg bare døjer med ting, som havde været så meget federe at træne præcision på fra start smiley

Men velkommen i LP det er en fantastisk hundesport smiley

• #8   6. jun 2017 Vores kæmpe kæmpe udfordring er stadig den apport. Hun vil gerne hente den, hvis jeg kaster den, men hun slipper den inden hun kommer ind med den. Hun vil ikke tage den i baglænskædning, jeg tror simpelthen ikke hun kan forstå hvorfor i alverden hun skal sidde med den i kæften smiley

• #9   6. jun 2017 Milla, hvad sker der, hvis du lader hende bære den ved siden af dig? Og så stopper op?

• #10   6. jun 2017 Hmm, altså hvordan tænker du hun får den i munden? Jeg har ikke prøvet at bede hende tage den fra jorden og så gå med hende, men umiddelbart tror jeg hun ville smide den, når jeg stoppede op - hvis hun overhovedet ville gå med den, i første omgang smiley

• #11   6. jun 2017 Jeg ville prøve at give hende den, mens du går med hende på plads. Evt. ved hele tiden at holde den liiiiiidddttt udenfor hendes rækkevidde, så hun bliver ivrig efter at tage den. Og når hun så tager den, så fjolle rundt, og rose massivt for at bære ved siden af dig. Når hun så 10 gange i træk villigt har taget den for at bære, så går du blot få skridt, og stopper så op, og lader hende sætte sig på plads. Forhåbentlig bryder det mønsteret med, at hun ikke kan/vil have den i munden, når hun er inde ved dig.
    Giver det mening?

• #12   6. jun 2017 Ja, det er i hvert fald et forsøg værd smiley

• #13   6. jun 2017 Ellers så sig til. Du drømmer ikke om, hvor mange kreative løsninger jeg har måttet ud i, for at få de forskellige apport-øvelser til at fungere med huskyerne smiley

• #14   6. jun 2017 Der er også hvor du frister hende med en godbid til at tage apporten. Sæt dig på hug foran hunden. Hav en super lækker godbid i den ene hånd og apporten i den anden. For at få godbidden skal hun fravælge godbidden og tilvælge apporten.

Det skal selvfølgelig gøre i små step, så du starter med at hun får godbidden når hun kigger på apporten, derefter når hun dutter og så fremdeles indtil hun sidder med apporten i munden

• #15   6. jun 2017 #14 Det er sådan vi startede - men jeg kan ikke få hende til at holde den i munden. Hun gaber over den, men hun tager ikke fat og bærer den. Derfor er hun blevet lidt "låst" og jeg tror, at nu tror hun bare, at det er øvelsen smiley Hvis jeg slipper apporten, mens hun holder om den, så slipper hun også, og den falder til jorden

• #16   6. jun 2017 Spontant optag er også altid godt at træne hvor hun skal tage den fra jorden og du i starten ligger den lige foran hende så hun bare skal bukke sig ned og tage den

• #17   7. jun 2017 Mht stå-øvelsen, Camilla............

Du kan lave den med eller uden snor.

Hvis det er MED, så siger du stå ( gerne med håndtegn), tager snoren af, hænger den over venstre skulder - og ifm du går fra hunden må du sige "bliv stående".

Er det UDEN snor - således du starter hunden FVF - må du sige "stå" ( med håndtegn ) men IKKE "Bliv stående" når du går videre.

Jeg vil til hver en tid anbefale at tage øvelsen FVF. Alt det der pillen snor af og hænge over venstre skuldre, er noget hejs. Tager fokus fra "stå" - og som ejer til langhårede hunde, er det noget rigtig træls noget at skulle finde en karabinhage.

Som der også nævnes er det værd at tænke videre i de næste klasser - og man ender jo med at måtte kommandere "stå" verbalt - uden håndtegn - under ubrudt gang- så jeg vil igen til hver en tid anbefale at starte med at træne frivillig indtagelse af stå - fremfor en masse håndtegn og hjælp.

• #18   7. jun 2017 Hvis man tager øvelsen som FVF må man så gerne sænke farten og/eller stoppe op, eller skal det være stå under gang?

Stå under gang kan vi næææsten uden håndtegn (pga rally), men den hedder faktisk bare "bliv" - så bliver hun nemlig stående, selvom jeg går videre.

Må man gerne bare sige "bliv" i stedet for "stå"?

*hund og fører kommer gående* "Bliv" *fører går videre, hund bliver stående*?

• #19   7. jun 2017 Du må gerne stoppe op i lp1

Kommentér på:
LP1 spørgsmål

Annonce