{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

Gø af "indtrængende" {{forumTopicSubject}}

Da jeg fik Ziva gøede hun jævnligt for at fortælle mig om mulige farer, der kunne 'skade flokken'. Her efter fjorten dage er hun faldet helt til, og jeg hører hende aldrig gø.

I dag har postvæsnet banket på døren og ingen har lukket op så han har bare stillet pakken foran døren. De plejer ellers at banke ret kraftigt, men både Ziva og jeg sov. at jeg ikke har hørt det, undrer mig ikke - at hun har ikke hørt det og reageret irriterer mig. Eller hun har helt sikkert hørt det og løftet hovedet og lagt sig til at sove igen.

Jeg kan finde 1000 artikler om at dæmpe adfærden, men hvordan booster jeg den (da jeg tænker alle hunde er født med den), hvis jeg gerne vil informeres om der kommer andre på grunden? Hun skal selvfølgelig tie stille når jeg beder hende om det, men det tror jeg fint jeg kan lære hende, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg får et bjæf frem når nogle kommer op i indkørslen. Er det bare fordi hun er for lille så hun ikke har beskyttertrang endnu?

Det er en labrador retriever.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gø af "indtrængende"
  • #2   29. jun 2017 Det har den da :), men nogle hunde gøer når der kommer gæster. Tænkte det må ligge instiktivt i dem, siden så mange kæmper med at få det af dem. Måske kunne man belønne adfærden at der kommer gæster både de forventede og de ikke forventede.

    Jeg tror ikke det ville gøre hende det mindste at fortælle mig der var nogle, når hun havde hørt det. Tvært imod tror jeg hun ville være lykkelig over at få lov at blive rost og anerkendt for hendes evner der er så meget bedre end mine og få lov til at være med til at passe på hendes flok.



  • #3   29. jun 2017 Har en labrador overhovedet særlig meget "beskyttertrang" i sig? smiley

  • #5   29. jun 2017 But why?

    Nej, det er ikke alle hunde der har hverken alarm- eller beskyttertrang. Vil man have en vagthund, så køb sådan en.

    Du kan sikkert lære vovse at gø af gæster, og der er da også masser af labber der gør det, men med tanke på, hvor mange tråde jeg har set gennem tiden med spørgsmål om, hvordan man får hunden til at lade være, ville jeg da ikke ligefrem fremelske dette. Jeg tænker, at hunden sikkert med alder og erfaring nok skal blive lidt mere opmærksom på, om der er grund til at gø eller ej.


  • #7   29. jun 2017 Nej de har naturligt ikke ret meget beskyttertrang i sig, for hun er ikke købt som vagthund. Men hvis hun ville sige vov når der var nogle, ville jeg finde det en kvalitet. smiley

    #6 (...)"indtil der er grund"? Så vil hun måske naturligt undre sig, hvis nogle lirkede bagdøren op kl 03.00 om natten? Uden at det nogle sinde har interesseret hende at folk kom og gik?


  • Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 300
    #10   29. jun 2017 Vores Golden på 8 år siger ikke et kvæk, vi har haft hende i knap 2 år. For et par uger siden gøede hun voldsomt en nat, DAO havde hængt en pakke på døren.

    Konklusion - hun skal nok give lyd, hvis det er tilpas mærkeligt det der sker.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #11   29. jun 2017 Hvem har skrevet noget om at den skal beskytte?. Jeg har det da helt fint med, ikke at være i tvivl om,når der kommer gæster.

    Din hund vil muligvis gøre det,når den bliver ældre. Mange hunde bliver mere beskyttende i anden modnings periode. Jeg ville ikke begynde at prøve at fremme adfærden.


  • #12   29. jun 2017 #9 ja jeg har købt en hund, men derfor kunne det godt være at hunden gerne ville være med. Der er ingen der tvinger hende, og det ville ikke skade hende. Måske kunne det bare please os begge? smiley

    10# Ja lige sådan, i mine øre, hvor lyder hun dygtig smiley

    11# Nej jeg tror heller ikke den kan beskytte mig, ville gerne bare informeres. smiley Ligesom at hvis jeg ligger i baghaven og nyder solen vil jeg gerne informeres inden folk træder om i baghaven, i tilfælde af det ikke er min mand. smiley
    Hvad er 'anden modnings periode'?


  • #16   29. jun 2017 #13 nej ved jeg godt smiley jeg venter og ser om et års tid eller to om hun reagerer. Så kan jeg begynde at belønne der.

    #14 ja fortæl, og fald til ro når advarslen er anerkendt. Var det jeg håbede jeg måske på et tidspunkt kunne opnå, selvom en labrador ikke har det som et naturtalent.

    #15 åh ja, de kan! Voksede op ved siden af rigtig mange schæfere, og de fortæller stadig når jeg parkerer min bil for at besøge mine forældre på trods af jeg stadig er 10 meter fra deres indkørsel smiley


  • #17   29. jun 2017 Jeg elsker, at min race oftest giver besked. Derfor har vi også kun haft to indbrudsforsøg, hvor de har givet op pga larmen fra hunden. Og nej, det er ikke bare sådan lige at sætte alarm op, hvor der bor katte. smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #19   29. jun 2017 jeg er lykkelig for den alarm/"gå-væk-tyv" vi har i vores hund.

    det giver mig en tryghed som en ryveri alarm ikke giver, så jeg kan sagtens forstå at man ønsker det.

    hvordan man booster det, tja, man burde kunne indlærer en gø når det kommer gæster/det banker på døren/nogen går forbi. - hvordan det indlæres ved jeg desværre ikke. som sagt så gar vores hund det pr. automatik, fordi den er en blanding af det nogen nok vil betegne som ekstrem vogter. smiley


  • #20   29. jun 2017 vores labradore siger ikke en skid hvis der er nogen der banker på døren eller kører op ad indkørslen.. der skal rigtig meget til at hun giver et bjæf... Schæferen derimod smiley det er straks en anden sag.. hvis det er et vigtigt kriterie er det vist den forkerte race du har anskaffet dig.. nu ved jeg ikke hvor gammel den er men min schæfer gjorde det nu heller ikke konsekvent før hun var et års tid

  • #21   29. jun 2017 Er hun ikke kun omkring 11 uger gammel? Det er måske lige lovlig meget at forvente en så lille hvalp gøer når der kommer fremmede ind på grunden...

  • #22   29. jun 2017 Kan du ikke bare selv stå og sige ... VOV-VOV ... VOV-VOV...VOV-VOV...VOV , når der kommer nogen..... og så håbe på , det er en lærenem hvalp du har. ... smiley smiley

  • #23   29. jun 2017 arg ok.. hvis den kun er 11 uger

  • #24   29. jun 2017 Elsker min mand kan kommet hjem uden jeg skal vækkes eller nu min lille søn. Nyd din hun ikke galper

  • #25   29. jun 2017 Altså Balto er lab, 12 1/2 år ung, og han siger da "møf" hvis der kommer gæster han ikke har opdaget. Men det er meget lidt. Jeg kan ærligt ikke huske om det kom med alderen, men det er ikke noget jeg har fremelsket, til gengæld gør han det kun hvis JEG er i huset, ikke hvis min mand er her.

    Her forleden kom jeg til at sige "Hej" til min datter, også sagde han "møf" fordi han troede der kom gæster midt i det hele. smiley


  • #26   29. jun 2017 Trine det skal nok komme igen, min han gør meget højt hvis der kommer nogen.



  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #27   29. jun 2017 Og en anden ting. Kan godt være at dem der brækker ind om natten imens jeg er hjemme er ligeglade. Det er jeg bestemt ikke. Derfor ser jeg da meget gerne at jeg bliver advaret inden. Man skal bestemt ikke undervurdere betydningen af en hund i hjemmet.

    Nu har jeg aldrig haft problemer med det. Mine hunde har altid fået lov at give lyd når der kommer nogen og det har de gjort helt fra små. Det falder dem helt naturligt og de får lov til det.


  • #28   29. jun 2017 Giv dog lige din hvalp tid til at udvikle sig og blive voksen inden du forlanger noget fra den, som den ifølge sin natur slet ikke skal i den alder.

    Små hvalpe skal ikke stå og gø af fremmede, som kommer. Små hvalpe skal ikke gøre opmærksom på sig selv. Hvis nu det var ude i naturen, så kunne sådan en opførsel koste den livet

    Hvis jeg var dig, så ville jeg bestemt ikke fremelske at gø når der kommer nogen i den alder. Det kan give bagslag så den bliver en pestilens.
    Giv hunden i stedet for tid til at udvikle sig og når den stadig ikke gør når den er et år, så kan du stadig lære den det.


  • #29   29. jun 2017 Hun er 10 uger......... trist hvis hun allerede irriterer dig nu smiley

  • #30   29. jun 2017 Vi har haft en del Labrador's i familien gennem tiden (jeg er vist den eneste der ikke har haft en), og de har alle som en gøet hver gang de hørte nogen, pusle udenforan døren eller vinduerne.

    De er med garanti ikke trænet til det nogen af dem.

    Det kommer din helt sikkert også til.

    Bare rolig. smiley


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #31   29. jun 2017 mette: hvor ser du at hunden irritere ts?
    er det ikke en lidt voldsom og langt udr påstand at komme med, bare fordi at ts stiller et undrende spørgsmål.

    typisk at der straks skal smides med sådanne kommentare -,-


  • #32   29. jun 2017 AT:

    det har TS nu selv skrevet. Så det er ikke noget JEG har fundet på!!!! Typisk at der straks skal kommenteres.

    "at hun har ikke hørt det og reageret irriterer mig. "


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #33   29. jun 2017 mette: hun skriver ingrn steder at hunden irriterende hende - men en simpel ikke-eksisterende reaktion irritete hende. der er sgu himmel til forskel.

    mdn selvfølgelig, gør det værre end det er. smiley


  • #34   29. jun 2017 Indrømmet. Samtlige hunde jeg har haft, har irreteret mig med et eller andet løbende. Det fra den dag jeg har fået dem ind af huset... smiley

    Det er meget trist. smiley


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #35   29. jun 2017 martin: så er du en dlendig hundejer, som ikke burde havde anskaffet dig en hund smiley

  • #38   30. jun 2017 Hunde kan være underlige ang.det med at gø. Min gamle tøs gøer ALTID af hunde der leger ovre på den anden side af vejen, eller som går forbi "hendes" vindue, "vi bor i etage ejendom" men når jeg sover så er hun stille som graven, Jeg er vågnet op til at hjemmet var fyldt med politi, hjemmehjælper og låsesmed fordi jeg simpelhen ikke har hørt dem banke på og hundene har ikke sagt et bjæf, den "gamle" sov også bare videre smiley .
    Men det er sgu ret skræmmende at blive vækket af fremmede når man ligger og sover godt i sit eget hjem, for man ser jo ikke, at det er "gode" mennesker i samme sek. man åbner øjnene.
    Men det er min egen fejl da jeg har lært hende at holde mund når der er nogen ved døren, fordi jeg var træt af hun reagerede hvergang der kom reklamer og Røde Kors indsamler o.l. i tide og utide, og på alle tider af døgnet.
    Man kan desv ikke altid få både i pose og sæk når man har med levende dyr at gøre. smiley


  • #39   30. jun 2017 Tak alle sammen! smiley Jeg skal nok give hende tid til at blive stor, og noget af det har jeg rigtig meget styr på, og noget af det har jeg mindre styr på det - men så er det heldigt jeg har 100 eksperter der har erfaring fra 500 hunde! smiley

    Noget skal man være rigtig hurtig med, og noget lidt mere stille og rolig med, og noget ind i mellem. Jeg anede bare ikke hvornår de ville gø, hvor i deres stadie det kom. For det var der fra fødslen, det forsvandt bare lige pludselig. Det undrede mig.

    Det er sådan lidt på gyngende grund med den første hvalp man selv ejer, og vil gerne bare alt man gør for hende bliver perfekt så hun bliver en lykkelig labrador. Hun kæmper med at lære kun at tisse og prutte på græsplænen, jeg kæmper med at læse alle andres erfaringer og hvalpebøger i et forsøg på at hun aldrig er i tvivl, og tingene altid sker i rette tempo så hun altid er udfordret og aldrig stresset.

    Mette: opførslen irriterede mig, og ZIva kan også direkte irritere mig selvom hun kun er 10 uger. Man er født med exceptionel meget tålmodighed, hvis man kan have en hvalp der aldrig har irriteret en på 14 dage. smiley Må indrømme det var mere irritation end glæde da hun sked på køkkengulvet lige efter vi var kommet ind kl 0200 i nat efter at vi havde været ude ca hvert 30 min fordi hun gerne vil tisse, men vil ikke tisse færdig fordi hun bliver våd. Min elskede prinsesse ikke er helt vild med regnvejr endnu.

    Men jeg tror på at reagerer følelsesmæssigt på ens hvalps opførsel er naturligt for mennesker, tricket er ikke at lade sig reagere på alle sine følelser. Jeg ved at hende og jeg er er som skabt for hinanden og vil få rigtig meget og rigtig stor glæde ud af hinanden de næste rigtig mange år smiley


  • #40   30. jun 2017 smiley Her er 10.000 "Genier" herinde Hihihi.. Men bare rolig, du lyder fornuftig og lærenem, du skal nok få en god hund ud af hende, og hun en god ejer ud af dig. smiley smiley

    Pga.alle de aktive hundefolk som er på HG, kan bølgerne gå ret høj ind imellem, men man må bare lære ikke at tage det for personligt, selvom nogen skriver noget der virker Meget personligt,
    Husk alle sidder gemt bag en skærm og KAN have haft en dårlig dag, som skal gå ud over den første og "letteste" smiley smiley


  • #41   30. jun 2017 Du kan simpelthen ikke forvente at en lille hvalp siger vov når der kommer nogen. Man skal faktisk ikke blive overrasket hvis det først er noget den begynder på når den er over 1 år gammel. For nogen hunde sker det faktisk aldrig; det kræver at de lærer at det er en adfærd man påskønner;-) Jeg har en Dobermann og en Irsk Terrier. De gøer kun sjældent hvis der er nogen ved døren; det er en adfæd jeg har undgået at fremelske. Det er faktisk mødirriterrende med en hund der larmer op ved det mindste. De kan godt gø hvis de synes der er noget mistænkeligt som ikke plejer at være der. Men hverken posten, skraldemanden, naboen, fragtmanden eller indsamlerne fra diverse organisationer er særlig mistænkelige, så det behøves de ikke larme op over smiley
    Må tilstå at jeg aldrig har været irriterret over nogen af mine hunde som hvalpe; de er hvalpe, de skal først lære hvordan deres verden hænger sammen. Men OK - der er mange der har fortalt mig at de synes jeg har en ufattelig tålmodighed med mine hunde.


  • #43   30. jun 2017 Jeg har det lige som Mette. Jeg gider hellere ikke hunde, som larmer op over det mindste.
    Godt nok så bor jeg i eget hus og har jordens sødeste naboer, men mine hunde skal ikke være en pestilens for naboerne.
    Hvorfor skal naboerne den ene uge efter den anden stå og høre hundegøen fra min hund når skaraldemanden kommer. Det samme gælder for posten og reklamerne, mm
    De kommer jo hele tiden og skal have lov til at komme her, og jeg er ret sikker på, at mine naboer er glade for at jeg har lært mine hunde ikke at gø hver gang der er nogen, som nærmer sig huset, min nærmeste nabo roser mig i hvert fald tit over, at min hund er så stille og rolig.


  • #44   30. jun 2017 Anni enig, når min Boston endelig siger noget så det fordi den helt galt og rigtig nok, vi alle har været hjemme og naboens fulde dreng er gået forkert. Så det sku okay. Ellers kan folk komme og gå, som det passer dem. Dog skal de lige sige Hej smiley

  • #45   30. jun 2017 Jeg er godt tilfreds med, at mine larmer som bare pokker, når nogen bevæger sig ind på matriklen.

    Isabelle - forhåbentlig synes dine naboer det samme.

    Jeg ville i hvert fald være røv træt af det, hvis min nabo havde tre hunde til at galpe op konstant.
    Genboen har kun en af slagsen, den galper også op hver gang der er nogen, som nærmer sig huset, og mig som endda selv har hund, synes at det er ret træls at høre på den.


  • #48   30. jun 2017 J0hN mon ikke du havde reduceret dine hundes gøen, hvis du havde naboer lige ved siden af ?


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #49   30. jun 2017 Så køb en tøjbamse. Det er vil det samme som at mene man skal købe en alarm hvis man ønsker hunden giver lyd.

    Folk har forskellige behov. Jeg har hverken post eller skraldemænd på min grund,så kommer der nogen er det fint at jeg hører det. Der er ikke en masse larm over Ingen ting.



  • #52   30. jun 2017 Jeg er ret glad for, når min hund giver besked, at der er nogen. Og nej, jeg får ikke besøg flere gange om dagen - ja langt fra hver dag. Så det har naboen det sku ok med. smiley

  • #53   30. jun 2017 Min gør, når der er nogen ved døren, hvis jeg er hjemme. Yay, det er sg' fedt og jeg kan godt forstå dig!

    Men i nat gøede han så også, fordi nogen i opgangen tog elevatoren. smiley
    Heldigvis stoppet af et "ja, tak!" Men jeg håber ikke, det bliver en vane. Så, ja... der er både fordele og ulemper. smiley


  • #56   30. jun 2017 Og man kommer ikke til at overhøre pakkeposten!
    Så nu skal vi bare have trænet posten til at komme op og banke på, i stedet for at smide en sedel i postkassen om, at de har været der, når det ikke passer.

    Eller... jeg er ligeglad, nu hvor jeg har modtager flex. Af samme årsag smiley


  • #59   30. jun 2017 Det er helt forrykt.
    Men i det mindste har de jo så egentlig lavet en service, som kan tilbyde det, deres kerneydelse burde tilbyde, som de ikke lever op til.


  • #61   30. jun 2017 Jeg har slet ikke overvejet at posten måske slet ikke har været oppe at banke på. Undrede mig ekstremt ingen af os havde hørt det. for Ziva hører alt. Jeg prøvede i starten at liste op når jeg skulle tisse eller var tørstig, men hun kigger altid lige op, og næsten hver gang hun er vågen, skal hun tisse så hun rejser sig smiley Den kære hvalpe-blære.



  • #62   30. jun 2017 Altså, man betaler for at få sin pakke bragt til døren.
    Men pakkeposten smider i stedet en sedel i postkassen om, at man kan hente på posthuset.

    Med mindre man tilmelder sig modtagerflex, så posten sætter pakken ved døren (eller hvor man nu vil have den sat).


  • #65   30. jun 2017 Jeg vil ha det her skilt på min dør...


    profilbillede
  • #66   30. jun 2017 Hvem skulle ellers være grunden til besøget, hvis ikke hende? Det hører vist med til at have en glad og social hund smiley Har bedt mine gæster om at tage sko og jakke af, og gå ned på plænen og så sige 'vildt hej', så ikke hun lærer at den vilde velkomst skal være i entréen. Jeg ved ikke om det kommer til at fungerer, men det virker indtil videre.

    Jeg håber hendes jagtinstinkt slår igennem på de katten. Naboen har 4 og de er pisse irriterende, der er tis alle steder og er så bange for at køre dem over om vinteren fordi de ligger op i skærmkassen på min bil. Men jeg har ikke set én eneste siden vi fik Ziva.

    Flot arbejde af Silke. Så er man også forberedt på der er noget. smiley Og kan godt forstå hun ikke skal blande sig. Jeg kender et søskendepar, hvor søsteren nogle gange var væk længere tid hjemmefra. En dag slås hende og broren for sjov, som søskende ind i mellem gør, men familiens schæfer tager broren i forsvar der koster et stort bid på skulderen og i ansigtet på datteren. Så jeg er også klart til jeg skal nok håndtere det selv.


  • #67   30. jun 2017 Jeg har 2 meter højt hegn der starter i indkørslen fordi jeg ikke gad folk var nysgerrige og gloede op i min have. Der er skilt på at hunden vogter og bider, og i betragtning af hendes hvalpetendenser og hendes lidt overgearet lege er det faktisk sandt lidt endnu smiley

  • #68   30. jun 2017 Jeg har overvejet dette skilt... smiley

    Min hund gør ved fremmede, og det er ikke hyggegøen.

    Vi ved godt når der er fremmede ude foran døren. Ellers gør han ikke.


    profilbillede
  • #69   30. jun 2017 Jeg ville SÅ gerne flytte i hus igen så jeg kunne smide dette skilt op på hegnet /lågen. smiley

    profilbillede
  • #72   30. jun 2017 71# tror du ikke bare man hører om det nu, hvor det er blevet så nemt at efterlyse? Jeg tror bestemt ikke idéen er ny

  • #74   30. jun 2017 Ja synes ikke de private hjem er problemet. Det er værre at gå ned i netto efter en liter mælk, og syntes det kunne være smart at tage hunden med i samme omgang i stedet for at tage bilen. Det er jeg langt mere utryg ved (eller bliver i fremtiden)

  • #76   30. jun 2017 Nej hun er alt for kær nu og for nem at forme, og om 3 år elsker jeg hende for højt, så frygten er så enorm at det bliver synd for kasseekspedienten hvis hun er ny og laver fejl så jeg ikke kan skynde mig ud til Ziva.

    Naah jeg er født og opvokset i Præstø, det var så småt, så der efterlod jeg altid min gamle labrador uden for, og jeg tøvede aldrig ved det, men Præstø er også forandret nu.


  • #77   1. jul 2017 Jeg stiller snildt min hund alene ude foran vores lokale købmand. Risikoen for at nogen hapser den i vores lille by, er voldsomt begrænset.

    Han siger ikke et pip, og står stiger intenst efter mig.

    En dag, da jeg står og snakker med købmanden, så hører jeg ham dog gø vredt derude med knurren i. Jeg løber ud, og ser en middelalderen kvinde stå helt chokeret. Hun ville klappe den fordi den havde set så sød ud. smiley

    Den havde endda lavet udfald i mod hende, men heldigvis havde den snor i, og det havde "reddet" hende..

    Jeg ved godt hvad hun mente, og kunne godt forstå hendes forskrækkelse.

    Men jeg ved, at han har ikke prøvet at bide hende. Mange Grosseren laver sådan et lille udfald når de skræmmende folk, men "brækker" altid af i fremspringendet. Det virker voldsomt, men det er en bulder og skræmme hund, for de bider meget sjældent.

    Historien siger, at de ud over at være trækhunde også blev brugt på gårde som vagthunde, og kom der fremmede skulle man jo advares når man var ude på marken. Men det var jo ikke optimalt at de bed de fremmede (det er ikke en krigshund) , så de skulle kun skræmme og advare. Dem der bed blev aflivet.


  • #79   1. jul 2017 Stakkels dame smiley Jeg er bare imponeret over hun ikke er kommet ind i jysk efter jer

    man kan sige bilen er hendes, men netto er dybest set ikke hendes.


Kommentér på:
Gø af "indtrængende"

Annonce