470 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kan ikke være i hus med anden hund og legetøj Kan ikke være i hus med anden hund og legetøj

Hej.

Hvordan forholder jeg mig til Abbys "hersker-gen" over legetøj/vandpytter/pinde/vandskåle?

Hvis nogle af disse ting ^^ er i nærheden kan Abby ikke være sammen med andre hunde. Hun knurre og fortæller helt tydeligt at det er "hendes". Skal jeg bare acceptere det? På sin vis syntes jeg det er fair nok. På den anden side gør det, det umuligt for mig at komme i huse med andre hunde, hvis ALT ikke er fjernet på forhånd.

Jeg kommer heller ikke i hundeskove, da Abby skal passe på/eje/herske over alle pinde hun finder - det resulterer i at hun ikke har noget socialt, positivt samvær med de andre hunde men bare løber og stresser også at skulle passe på alle pindende. Så hundeskov er HELT droppet.

Må hunde godt knurre og passe på ting overfor andre hunde eller kan/skal man forsøge at træne sig fra det?

Det ødelægger ofte samværet med andre hunde, da der næste altid er noget hun kan finde på, at hun skal herske over..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke være i hus med anden hund og legetøj
  • #1   31. jul 2017 Hvilke racer er der i hende?
    For nogle racer er det jo helt naturligt at vogte over ressourcer.
    Men du skriver også, at du oplever at hun stresser over det, så der er noget usikkerhed indover?
    Er det kun overfor hunde? Hvordan har hun det med fremmede mennesker (børn?) i jeres eget hjem?

• #2   31. jul 2017 Hun er eftersigende en blanding af en border og en samojede (3/4 border). Når jeg skriver hun stresser, så er det fordi hun hurtigt skal passe på alt hvad hun møder i skoven, pinde, vandpytter, træstubbe - alt skal være "hendes" og der er ikke nogen anden hund der skal forsøge at have noget.

Der har aldrig været sådan en adfærd overfor mennesker, heller ikke børn. Det er lige meget om vi er i skov, eller hjemme (eget eller andres). Jeg må gerne tage hendes pind, kødben, legetøj. Kan dele legetøj med min niece på 1 år uden jeg er det mindste nervøs - her accepterer hun 100% at de leger "sammen" og hun har slet ikke sit "hersker-gen" fremme. Det er kun overfor andre hunde.

• #4   31. jul 2017 Hvor bor du? Jeg kan anbefale at tage kontakt til Christine Løwe fra Løwe&hund. Hun kan helt sikkert hjælpe dig med at dæmpe hendes forsvar. smiley

Derudover er jeg enig med rotterne: hold hende fra andre hunde. Ikke alle hunde har behov for at være sammen med andre hunde.

• #5   31. jul 2017 #3: Vi går til normal lydighedstræning smiley

#4: Vi bor i Århus.

Vi holder os helt fra andre hunde, møder kun dem vi møder på gåtur - og dem går vi uden om. Tak for input smiley Vi træner videre.

• #6   31. jul 2017 Det lyder umiddelbart som om hun hyrder.

• #7   31. jul 2017 Det lyder umiddelbart som om hun hyrder.

Jeg var godt nok ikke klar over, at hunde hyrder pinde, vandpytter mm ???
    Hellere ikke at de knurrer af andre hunde når de hyrder ? ??

• #9   31. jul 2017 Jeg har da set masser af bordere hyrde en pind, et blad, bølger mv så jo det kan de godt. Og knurrer af andre hunde er da heller ikke unormalt når en hund hyrder

Kommentér på:
Kan ikke være i hus med anden hund og legetøj

Annonce