Kan ikke være i hus med anden hund og legetøj Kan ikke være i hus med anden hund og legetøj
Hej.
Hvordan forholder jeg mig til Abbys "hersker-gen" over legetøj/vandpytter/pinde/vandskåle?
Hvis nogle af disse ting ^^ er i nærheden kan Abby ikke være sammen med andre hunde. Hun knurre og fortæller helt tydeligt at det er "hendes". Skal jeg bare acceptere det? På sin vis syntes jeg det er fair nok. På den anden side gør det, det umuligt for mig at komme i huse med andre hunde, hvis ALT ikke er fjernet på forhånd.
Jeg kommer heller ikke i hundeskove, da Abby skal passe på/eje/herske over alle pinde hun finder - det resulterer i at hun ikke har noget socialt, positivt samvær med de andre hunde men bare løber og stresser også at skulle passe på alle pindende. Så hundeskov er HELT droppet.
Må hunde godt knurre og passe på ting overfor andre hunde eller kan/skal man forsøge at træne sig fra det?
Det ødelægger ofte samværet med andre hunde, da der næste altid er noget hun kan finde på, at hun skal herske over..
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 522 Svar: 12.561
For nogle racer er det jo helt naturligt at vogte over ressourcer.
Men du skriver også, at du oplever at hun stresser over det, så der er noget usikkerhed indover?
Er det kun overfor hunde? Hvordan har hun det med fremmede mennesker (børn?) i jeres eget hjem?
dec 2015
Følger: 12 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 15
Der har aldrig været sådan en adfærd overfor mennesker, heller ikke børn. Det er lige meget om vi er i skov, eller hjemme (eget eller andres). Jeg må gerne tage hendes pind, kødben, legetøj. Kan dele legetøj med min niece på 1 år uden jeg er det mindste nervøs - her accepterer hun 100% at de leger "sammen" og hun har slet ikke sit "hersker-gen" fremme. Det er kun overfor andre hunde.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.370
Derudover er jeg enig med rotterne: hold hende fra andre hunde. Ikke alle hunde har behov for at være sammen med andre hunde.
dec 2015
Følger: 12 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 15
#4: Vi bor i Århus.
Vi holder os helt fra andre hunde, møder kun dem vi møder på gåtur - og dem går vi uden om. Tak for input
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.206
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 35 Emner: 189 Svar: 10.567
Jeg var godt nok ikke klar over, at hunde hyrder pinde, vandpytter mm ???
Hellere ikke at de knurrer af andre hunde når de hyrder ? ??
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.206
Kan ikke være i hus med anden hund og legetøj