{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Jeg får min Bella tilbage! {{forumTopicSubject}}

Som nogle af jer måske husker, så har Bella haft problemer med at gø.

Jeg har kastet adfærden igennem en masse grunde, men egentlig gået frem som jeg ville med et frygt/glæde problem. Afledning med noget godt, så det hele bliver en positiv oplevelse.
I ved, hvad jeg mener, ikke?

Men Bellas problem er ikke blevet betydeligt bedre henover det sidste år med den her fremgangsmåde. Jeg har prøvet forskellige måder at gøre det samme på (fx at træne hende i haven i en uges tid, hvor hun så fik lov til at blive kørt et sted hen for at løbe energi af), men det har været som en yoyo-oplevelse. Godt den ene distrahering, dårligt den næste. Godt den ene tur, dårligt den næste.

Jeg er jo gået mulighederne igennem; Kan det være min angst, kan det være glæde, kan det være frustration, kan det være stress, kan det være overstimulering, kan det være understimulering, sågar om det kunne være frygt, selvom jeg egentlig droppede den ide hurtigt igen. Bella er bare ikke en frygtsom hund generelt.
Og hvorfor kun når hun gik med mig? Hun går pænt med min søster, min far... Og hun går i panik, hvis en anden person tager snoren på vores gåtur.

Jeg ved egentlig ikke, hvorfor jeg ikke kunne se den egentlig årsag, når den nu er så klokkeklar. Adfærden er for sin vis egentlig hverken blevet bedre eller betydeligt værre henover det sidste år, selvom den måske er blevet lidt værre.
Og så faldt femøren bare tidligere på den her uge. Bella reagerer på min sygdom - Endometriose. Jeg er nået dertil i min sygdom, hvor mine piller ikke er gode nok mere, og jeg er derfor syg... hele tiden.
Bella har simpelthen prøvet at beskytte hendes syge partner.

Jeg kontaktede en adfærdsbehandler, som er uddannet i etologi og som til daglig er både adfærdsbehandler og træner.
Og efter 2 dage med en ganske simpel løsning på et nu fastlagt problem, så ser jeg allerede bedring. Det eneste, jeg har gjort, er faktisk at vende om, hvis der kommer noget, og at opføre mig som om, jeg har styr på det.
Vores kontakt er allerede bedre, hun slipper reaktionerne hurtigere, og hun har endda undgået at reagere på nogen ellers normalvis stærke triggere. Jeg havde selvfølgelig ikke regnet med forbedring så hurtigt, og vi er langt fra ovre hendes problem, men er glædeligt overrasket. Hun bliver selvfølgelig omgivet af godbidregn på vores ture stadigvæk smiley

Så jeg ville egentlig bare opdatere, og jeg kan ikke få armene ned! smiley
Min Bella er langsomt ved at blive sig selv igen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg får min Bella tilbage!
Kommentér på:
Jeg får min Bella tilbage!

Annonce