Han vil ikke komme {{forumTopicSubject}}
Jeg har en hanhund på 9 måneder. Som jeg har et kæmpe problem med. Han kommer ikke når jeg kalder. Han kan løbe lige forbi mig. Jeg har efterhånden prøvet alt syntes jeg. Det skal lige siges at han er bedøvende ligeglad med godbidder, han er nemlig ikke særlig madglad. Jeg har prøvet at lave mærklige lyde, gå den anden vej, brugt hans pivedyr men han er total ligeglad.
Så har jeg et andet problem. Han jagter biler. ikke når han er i snor der går han ligeså pænt, men når han er i haven. Jeg har selvfølig haven hegnet ind men det sker at han er kommet ud. Jeg syntes faktisk at det er ved at gå mig ret meget på nerverne for det ender jo med at han en dag bliver kørt ned.
Vi har gået til hundetrænning med ham ger indtil for en måned siden. Men jeg var ikke tilfreds med det sted vi gik så vi starter et nyt sted efter nytår.
Håber virklig at der er nogle der har nogle gode råd.
Knus Anja
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.265
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 114 Svar: 491
nov 2005
der trænes med forskellige trænere...
jul 2006
Det er jo også når han er ude haven at han ikke vil komme. Men jeg er da glad for at høre at det åbenbart er normalt når de har den alder.
Der er ingen huller nogle steder. hegnet er 120 cm høj. jeg har godt nok noget hegn liggende som er 160 cm høj. Det kunne godt være vi skulle sætte det op. Det ser måske lidt dumt ud at det er højere end hækken men det er da bedre end at han bliver kørt ned.
jul 2006
nov 2005
Godt nytår ! ;o)
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Hunden lærer meget hurtigt at den ikke skal bevæges sig længere væk, og skal nok komme når der bliver kaldt 1. gang.
Sådan er der desværre nogen der gør, især jagtfolk....
(kunne aldig selv finde på at gøre sådan noget.)
Han vil ikke komme