{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

charlotte a
charlotte a
Tilmeldt:
29. dec 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

ADFÆRDSTRÆNING FOR MALAMUTER {{forumTopicSubject}}

ET ARRANGEMENT FRA AKTIVITETSUDVALGET SJÆLLAND

Aktivitetsudvalget Sjælland og Gitte Westen Breaum afholder 1½ dags seminar og træning om: hvad en Alaskan Malamute står for, og hvordan man får det bedste frem i ens egen hund. Dog er der kun plads til 15 Malamuter – tilmelding er efter ”først til mølle” princippet.

Er Malamuten dum – den forstår ikke hvad jeg siger
Hvorfor misforstås min hund så tit af ”ikke mutte-ejere”? På kurset får du mulighed for at lære, hvordan Malamuten bedst tackles i forskellige hverdagssituationer, og hvad man som ejer af en eller flere ”mutter” bør være obs på. Dette og meget andet kan Gitte give dig et godt svar på. Desuden vil hun: korrigere, rette, støtte eller stoppe uønsket adfærd samt giver gode råd om korrekt opdragelse af en Malamute. Kursuset vil også indeholde forslag til optimal motivation og stimulering af netop din hund. Fordi der kun er plads til 15 hunde, vil der blive god tid til at tale om netop din hund.

Unik mulighed
Dette er en enestående mulighed for at stille spørgsmål om din hunds og dine problemer. Du får rig mulighed for at tale med andre ”mutte-ejere”, skabe sig et netværk og få større indblik i hvordan og hvorfor, en ”mutte” vælger at bruge lige netop en bestemt adfærd i forskellige situationer.

Ingen panik
Du behøver ikke være nervøs for, at netop din Malamute ikke kan med andre Malamuter. Der vil blive demonstreret fri-leg med to han Malamuter med ”hat” (læs: mundkurv) på - så du får indblik i, hvilke muligheder du har for at give din Malamute (han som tæve) et mere optimalt og socialt hundeliv.

Program og tilmelding
Fredag er teoridelen uden hunde (nogle få inviteres til undervisningsbrug) og lørdag er den praktiske del, hvor vi træner, studerer og lærer såvel hund som ejer.

Seminaret afholdes:
Fredag den 23. marts fra kl. 18.00 til 22.00 - teoridel
Sted: Eskemosevej 27, 4681 Herfølge.

Lørdag den 24. marts fra kl. 9.30 til 14.30 – praktisk del
Sted: Hestehavevej 8, Ørsted/Ramsø, 4130 Viby Sj.

Kun kr. 675,- pr. hund

Tilmelding til Charlotte på: charlotte.k@andersen.mail.dk, senest den 5. marts kl. 8.00 – tilmeldingen er bindende. Når du tilmelder dig, får du automatisk en kontonummer, du skal indbetale på. Du er også velkommen til at kontakte mig på min mobil: 60 89 00 05. Husk først til mølle-princippet - der er stor interesse for netop dette kursus!

Kort om Gitte
Jeg har siden 1992 arbejdet professionelt med hunde, adfærdskorrigering såvel som hundetræning. Rundt regnet har jeg trænet ca. 7000 hunde siden opstarten. Et af mine mål er at mindske afstanden mellem hunde og ejere – især psykisk, således at kommunikationen bliver forståelig og tillidsskabende, frem for forvirrende og angst/aggressivt relateret.
Sideløbende med træning og adfærdsdelen, passer jeg hunde der går sammen 24 timer i døgnet, det være sig alle slags, i alle aldre af begge køn.
Hver mandag og torsdag tilbyder jeg hundeleg hvor der, om noget sted i verden, kan læres meget om ens egen hund. Jeg elsker Malamutter, deres energi, sind og måde at vise verden, hvem de er på. Hver hund er unik uanset race. Læs mere om mig på www.kaeledyrskompagniet.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ADFÆRDSTRÆNING FOR MALAMUTER
  • #1   29. dec 2006 Ej hvor lyder det fedt - som et rigtigt godt initaitiv!

    Har malamutter svært ved at omgås andre hunde?



  • charlotte a
    charlotte a Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   29. dec 2006 Nej, med de misforstås mange gange af andre hundeejere - fordi normalt er Malamuten super god til hundesprog. Møder den en anden hund som ikke er så god til hundesprog, kan mutten godt finde på at "opdrage" på den anden hund - det bliver mange bange for. Desuden kan mutten være en hund, der kommer med 10 advarsler lige efter hinanden, mens andre hunde gerne vil snakke/diskutere over længere tid. Dette kan være et problem, hvis folk ikke kender så meget til Malamuten - det er især et problem, hvis den hundeskole hvor man træner ikke kender til Malamuten. Man skal huske på, at Malamuten kan være en meget stædig hund og konsekvent hund, for den oprindelige Malamute skulle leve under ekstreme forhold - der var ikke så meget tid til at snakke eller være eftergiven - det var kun den stærkeste som overlevede.

    Jeg mener at heldigvis kan man stadigvæk se denne adfærd i hunden - det er jo det som gør den så dejlig og speciel.
    MVH
    Charlotte


Kommentér på:
ADFÆRDSTRÆNING FOR MALAMUTER

Annonce