{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Typer træning?
  • #2   14. nov 2017 Vores basse har et hvalpekursus og fortsætter kursus bestået i lydighed, det var ikke i en klub eller noget bare på en mark med nogle mennesker. Derfor valgte jeg at kalde det almindelig lydighed, så vores erfaring er i sit, dæk, stå og gå pænt smiley

  • #3   14. nov 2017 Vi går på familiehold. Her laves egentlig lidt blandet fra alle andre hold, vi er rundt forskellige steder by/natur og træne, tager evt i svømmehal. Sådan set bare et meget blandet hold. Jeg har valgt det for hygge og samvær med de andre på holdet.

    Så går vi til agility fordi vi begge finder det sjovt.

    Satser på efter nytår at skifte familieholdet ud med rally, da jeg gerne vil træne mere målrettet, i stedet for at lave nye ting hver gang.


  • #5   14. nov 2017 Vi laver Nose work. Og har gjort det i to år. Træner NW2/NW3 søg med labben smiley
    Jeg valgte Nose worken, fordi jeg havde en usikker hund, når det kom til at skulle udføre diverse øvelser i lydighed mm.
    I Nose work er det hunden der arbejder selvstændigt og det har udviklet hende til at blive en mega sej og stærk hund.
    Jeg kan rigtig godt lide tanken om at det er hunden selv der skal løse opgaven og ikke skulle følge en kommando smiley og så er det p*sse fedt at se glæden og iveren, når hun bruger næsen.


    profilbillede
  • #6   14. nov 2017 Vi går til ringtræning, og eller træner vi på hyggebasis, med elementer fra både lydighed, rally og agility smiley

  • #7   14. nov 2017 Rally, agility og hyrdning.

    Agility er altid det jeg har fundet sjovest, rally var lidt et tilfælde at vi begyndte til. Hyrdning prøvede vi for sjov, fordi Jesse nu engang er en hyrdehund og jeg er blevet grebet af det... Selvom det er svært at finde træningsmuligheder.

    Nosework ville jeg rigtig gerne prøve at gå til med hende.


  • #8   14. nov 2017 Vi hyrder primært, men på grund af en dum ledbåndsskade, så måtte vi holde pause med det, og under genoptræningen startede vi så til LP, bare for at have noget at lave smiley

  • #9   14. nov 2017 LP, rally, hverdagslydighed og NW er ting, vi har gået/går til smiley

  • #10   14. nov 2017 Begge vores har været på hvalpehold og unghundehold - der har været fokus på hverdagslydighed og miljøtræning.

    De er også begge ringtrænet.

    Derudover bliver de brugt til træk i vinterhalvåret, foran cykel eller vogn og både enkeltvis samt i to-, tre- eller firspand.

    Derhjemme træner vi tricks, kropskontrol og lydighed. smiley


  • #12   14. nov 2017 Dogdancing (Freestyle), Rally og Frisbee smiley

    Vi er begyndt til Tysk Rally, det er meget lig den danske heldigvis - faktisk lidt lettere (indtilvidere).

    Hun har også prøvet at hyrde et par gange.

    Jeg tror din Westie ville ku’ lide agility, det kunne min egen Westie smiley


  • #14   14. nov 2017 Efter rigtig mange år på diverse træningspladser gider jeg ikke rigtig træne hund mere, samtidig, så siger helbredet også fra.

    Så det eneste jeg træner nu er schweis, det er egentlig kun for at aktivere hunden fornuftig, men det går så forrygende godt, at jeg overvejer at tage lidt prøver inden for vildtspor.


  • #15   14. nov 2017 Vi går til rally og Nosework, og så træner vi jagttræning ved min opdrætter en gang imellem. Vi er lige startet på Nosework, men jeg kunne godt forestille mig at ligge mere fokus der fremover. Og så har jeg også en ide om, at vi skal træne agility på et tidspunkt.

  • #16   14. nov 2017 Træner lige pt kun DcHs lydighedsprogram. Er lidt on/off på DKKs LP program, men skal seriøst have gjort noget ved det igen. Det er et program jeg har trænet seriøst i mange år, men altså ikke lige pt.
    Har tidligere løbet agility på seriøst plan (stævner nærmest hver week-end).
    Har gået schweiss med flere af mine Irske Terriers.
    Clinton dyrker lidt TerrierCursing for sjov.
    Jeg er konkurrencemenneske og har lidt svært ved at beskæftige mig med noget som ikke involvere konkurrence. Jeg elsker at nørde med detaljerne i lydighedsarbejdet.


  • #19   14. nov 2017 Den ene har jeg gået til Rally og agility, den anden blev der forsøgt agility, men den hund har jeg opgivet at tage med på en træningsplads. Han kan simpelthen ikke når der er andre hunde i nærheden.

    Ville gerne NW, og ved det godt kan lade sig gøre med en chihuahua og han vil nyde det, men når jeg så i mit indre ser, at jeg slæber rundt på ham for at hjælpe når det er søg i højde, så bliver det ikke til mere end lysten smiley smiley


  • #20   14. nov 2017 LP og IPO

  • #22   14. nov 2017 Jeg træner DCHs konkurrenceprogram klasse C med Nicki (schæferen). I dette er der lydighed, rundering, fremadsendelse og feltsøg. Desuden træner vi rally-lydighed, og her er vi i ekspertklassen hos DKK. Og så er vi mere eller mindre klar til færdighedsprøve 1, men må indrømme det ikke har prioritet lige nu, det har DCH smiley

    Med Easy træner jeg mod LP1, og så træner vi momenter fra rally-lydighed, og vi træner også til færdighedsprøve 1.. Han er ret tæt på at være klar til FP1, men han må først stille om et halvt år, så vi har ikke tralvt Og så er der også lidt unghundehjerne pt. smiley


    profilbillede
  • #24   14. nov 2017 Tja, jeg er sådan en der shopper rundt og træner lidt det ene og lidt det andet.
    Lige nu træner jeg freestyle, rally og LP med Simba og freestyle og DcH-program med Freddy.
    Favorit-aktiveringen er nosework for sjov i kostalden, hvor der ikke er køer men til gengæld 10*35 m med masser af metaldimser til små duftbeholdere.


  • #25   14. nov 2017 Rally! smiley
    Det er i hvert fald vores "hoved fokus", som vi konkurrerer i.
    Men vi har både været på hold og kurser indenfor LP, agility, nose work, spor og færdighedsprøverne smiley
    Kan godt lide at træne mere end én ting, så der varierer lidt hvilken af overståede, vi kombinerer rallyen med smiley


  • #26   14. nov 2017 DCH lydighedsprogram, klikkertræning og agility. Til foråret også nosework smiley

    Vi gør det fordi det er sjovt og hunden elsker det, især agility.. Er bliver bidt af træningen, det er fedt at se både en selv og hunden udvikler sig smiley


  • #27   14. nov 2017 Vores vapper træner IPO...

    Lige for tiden kun til husbehov smiley


  • #28   14. nov 2017 Træner IPO mhp deltagelse til VM engang i fremtiden - med lidt held 2020 smiley

  • #29   14. nov 2017 Der er jo mange grader af lydighed, og som du kan se, er der også mange former for lydighed. Det er med at finde det, man synes er sjovt. Og som hunden også gider smiley

    Jeg har en schæfer i DcH programmet, i A-klassen. Det er sådan en ret tidskrævende hobby, fordi der skal trænes så meget spor og eftersøgning. Og eftersøgningen er ikke noget man kan træne alene, men afhænger af mindst to hjælpere.

    Den lille går jeg rally med for sjov, omend jeg håber at finde en hundefører der vil prøve at gå DcH's C-klasse med hende. Mest fordi jeg ved hun kan, og det kunne være skide sjovt hvis hun kunne gøre det godt i lydighed. B-klassen har hun ikke en chance i! Men ellers går hun rally, og er rykket i øvet klasse. Spørgsmålet er så om jeg nogensinde får trænet så seriøst med hende, at vi gider tage i flere konkurrencer.

    Milla, der er ikke fremadsendelse i C-klassen, først i B smiley


  • #30   14. nov 2017 #29 Eeej, øv det havde jeg helt glemt smiley Det har hun ellers ret godt styr på allerede! Nå, så må vi jo op i b-klassen smiley

  • #31   14. nov 2017 #29 Vil du ikke selv gå DCHs c-klasse med hende??

  • #33   15. nov 2017 What, det vidste jeg ikke. Nå, så kommer begge vovser i hvert fald ikke til at gå dchs program..

  • #34   15. nov 2017 #25
    Line, "kender" vi ikke hinanden. Har været til nogen af de samme prøver og en sæson i Rally i Kamstrup?


  • #35   15. nov 2017 #34 - Det kan da sagtens være! smiley
    Kamstrup ved Vor Frue/Roskilde?


  • #36   15. nov 2017 Den gamle har været agilityhund hele hendes liv, men er nu rally hund, da hun er blevet næsten blind med alderen. Nummer to har dyret rally og agility på hyggeplan, men laver nu kun næsearbejde: mantrailing og nosework.

    Den tredje dyrker jagt på hyggeniveau, løber agility og canicross og hundehvalpen skal være jagthund og canicross hund. Her de to gamle på job.


    profilbillede
  • #37   15. nov 2017 og Wilma

    profilbillede
  • #38   15. nov 2017 #34

    Line, nemlig smiley . Det er mig med chihuahuaen Chutney.


  • #39   15. nov 2017 Pt. træner jeg mest DKK-konkurrencelydighed og DKK-rally.
    Men har også sideløbende trænet både DKK-færdighedsprøve (tricks), nosework, agility, spor mv. Agility er det, der fik mig hooked på hundetræning for alvor, for ca. 30 år siden....

    Jeg SAVNER i den grad agility, men har ingen hund til formålet mere. Eller det vil sige, Aqui kan sagtens endnu, men han bliver 11 her om få dage, så han er "tvangs-pensioneret" smiley Jeg overvejer dog, at leje en af agilityhallerne én gang eller to, her når jeg snart har ferie, og så få én underviser på til mig og drengene. DET kunne være hyggeligt!


  • #40   15. nov 2017 #38 - Hmm, det siger mig ikke umiddelbart noget, men det er også 2 år siden jeg sidst trænede derude, er flyttet nordpå nu smiley
    Men Saga gik jeg både på hvalpe hold, lydighed, agility og rally derude!
    Hvis du har set mig til stævner, har det dog været med Dumle? smiley


  • #41   15. nov 2017 #40
    Snøft, her troede jeg lige at når folk først havde mødt mig, så sad jeg indprintet i deres hukommelse for evigt smiley smiley

    Det er nok også nogen år siden, da jeg er stoppet med at tage til stævnerne og hundetræning.


  • #42   16. nov 2017 #41 - Haha, ja det er sku også for dårligt, at det ikke gør det! smiley :D

  • mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137
    #43   16. nov 2017 Vores fem måneder gamle Kleiner går på hvalpehold, hvor der trænes alm lydighed, lidt baby agility, miljøtræning osv.

    Derudover er vi startet op på lidt jagttræning med apport og sløb/spor. Heldigvis træner vi et alsidigt sted, hvor de hjælper med det man gerne vil træne, i vores tilfælde jagt. Men der er også nogle der stiler mod IPO.


  • #44   16. nov 2017 Vi træner rally og en enkelt sæson agility. Desværre kunne mit eget knæ ikke holde til det, for vi synes begge det er sjovt smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #45   16. nov 2017 Jeg træner DcH-programmet med både Ingle og Basso.

    Jeg kommer næppe nogensinde til at gå til konkurrencer med Basso, men vi har det smaddersjovt til træning smiley

    Jeg har tidligere gået til konkurrence med Ingle, men i år har vi holdt pause lige bortset fra en lokalkonkurrence. Jeg regner dog med, at vi vender stærkt tilbage til næste år smiley


Kommentér på:
Typer træning?

Annonce