{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Felt øvelse - råd og videoer
  • #1   5. dec 2017 Er det LP øvelsen ?

  • #2   5. dec 2017 Nej det er egentlig til Rally, men jeg vil da gerne se til LP også smiley Det er jo stort set det samme.
    I rally går det blot langsommere bl.a.


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #3   5. dec 2017 I gamle dage hed det "feltsøg" smiley i PH

  • #5   5. dec 2017 Prøv at tjekke Heidi E sjov og seriøs hundetræning samt Lea Nors FB sider. De bruger begge en ret fed teknik hvor de lader hundene løbe igennem feltet og først meget senere i træningen begynder at standse dem. Det giver et super drive og lækker hurtighed, samt et super stop.

    Men det er til LP - Rally kender jeg ikke noget til øvelserne i smiley


  • #6   5. dec 2017 Et LP felt kan sagtens bruge til rally, tænker jeg. smiley Det er sværere den anden vej rundt

  • #7   5. dec 2017 Jeg brugte target til Coco, hvis drivet på target pladen er højt, så kan man også sagtens få en hurtig hund i øvelsen på den måde:)
    Har så senere sat kommando på, og siden fjernet targetpladen.


  • #8   5. dec 2017 Det vil jeg kigge på Labsen smiley

  • #9   5. dec 2017 Jeg bruger også target pt, men når jeg tager den væk så står hun ofte ikke længere i midten, men i et hjørne af feltet. smiley men måske vi er gået for hurtigt frem. Så jeg ville søge inspiration til nogle andre fremgangsmåder smiley

  • #10   5. dec 2017 https://youtu.be/VI-iGQ96A6Y

    Sådan her Labsen?


  • #11   5. dec 2017 Hmm.. ja, Coco går også kun lige præcis indenfor feltet uden target, men det er jo også fint i rally?


  • #12   6. dec 2017 Ja i princippet, men jeg synes hun lokker lidt med bolden, inden hunden har sat i fremad løb. Har lige lagt et billede ind fra Lea Nors FB side hvor du kan se at der er en video der hedder noget med Effie og kænguruhop. Der er det drive og hurtighed jeg snakker om hvor Effie løber videre.

    Det er super at træne sideløbende med target i feltet. Det der nemlig tit sker hvis man kun træner felt med target er, at hunden trækkes mod os, så snart vi fjerner target. Det kan man undgå ved også at give hunden en følelse af at den skal løbe igennem indtil kommando gives smiley


    profilbillede
  • #13   6. dec 2017 Jeg har i en del år og til 3 hunde brugt den metode som Labsen henviser til med target langt bag feltet til mine hunde og så først introducere at stoppe dem i feltet inden de når er rigtig stærke i at løbe gennem feltet til target. Det virker rigtig godt. Jeg fik faktisk inspirationen til det da jeg lærte at lave DcH fremadsendelse i min klub. Siden gik jeg på lydighedskursus hos Susanne Bach; hun brugte samme metode og så mødte jeg den igen hos Heidi E smiley
    Jeg kaster ikke noget som hunden skal løbe efter, men gør target megaattraktiv ved at bruge den allerbedste forstærker for berøring af target. En gang imellem lægger jeg target i feltet.


  • #15   6. dec 2017 #14 Det var faktisk smart.. Måske det skulle prøves!

  • #17   6. dec 2017 @14: Sprinter Lego så hen i feltet alt hvad remmer og tøj kan holde ? MIn erfaring med at lære hunden at selve feltet er målet er, at det giver et langsomt udløb.

  • #18   6. dec 2017 #17 Hvis det er til rally er det i forhold til reglerne ligegyldigt, hvordan hunden kommer hen i feltet, bare den lander med 2/3 af kroppen inde i feltet smiley

  • #19   6. dec 2017 smiley Men jeg vil helst at Jessie tænker at hele kroppen skal være i feltet, og pt er det sådan lidt 50/50. Hun foretrækker at have forpoterne liggende på kanten, og det vil jeg gerne bort fra, så jeg søger lidt inspiration.

    Jeg har læst at feltet max er 5 meter væk. Det er dog meget for så lille en hund :-S Så hun behøver også at føle sig mere tilpas når hun løber bort fra mig, det skal vi også træne på... sjovt nok er det intet problem med keglen. Hun behøver dog ikke sprinte ud i feltet eller keglen når nu det er Rally.


  • #20   6. dec 2017 Dog skal man huske med rally, at ved pointlighed tæller tiden, og har hunden en langsom gang hen i felt, så får man en rigtig dårlig tid...

  • #22   6. dec 2017 #20 Ja det har vi oplevet et par gange, og det har aldrig været til vores fordel smiley

  • #24   6. dec 2017 Jeg begyndte her i eftermiddag at lægge target ved den fjerneste linje, det hjalp smiley

    profilbillede
  • #25   9. dec 2017 Jeg har arbejdet med frivillig adfærd hele vejen. Feltet har været på jorden foran os og hunden blev i første omgang klikket for at se på det, gå ind i det og til sidst lægge sig. Herefter har vi kørt afstand på.

    Den del, at løbe ud til feltet og lægge sig var det eneste vi trænede på i den øvelse i lang tid. Jeg havde intet krav om at hun skulle sidde først(hun skal jo have kommando til at forlade den position og kommandoen ville jeg ikke have på før adfærden var helt som jeg ville have den).

    Indkaldet og alt det andet er så trænet for sig før jeg sætter øvelsen sammen.


  • #26   9. dec 2017 Ja det er en tricky øvelse med mange delmomenter, jeg prøver at arbejde med hver del for sig smiley Ellers kan man jo måske få en boomerang hund i øvelsen tænker jeg :-S

Kommentér på:
Felt øvelse - råd og videoer

Annonce