{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

ELB
ELB
Tilmeldt:
8. jul 2016
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 3

Unghund på 16 måneder bider {{forumTopicSubject}}

Vi har en dejlig Coton De Thulear på 16 måneder. Hun har fra den dag vi fik hende haft problemer med at bide i leg, avleren sagde det endda inden vi fik hende. Vi har fra dag 1 af ikke accepret at hun bed og prøvet alt fra et højt piv ligesom hendes søskende, et strengt NEJ, ignorering, afledning med legetøj og derefter rose, hårdt fat i nakken, om på ryggen og jeg kan blive ved. Vi aktiverer hende hver dag med 2-3 gå ture, spil, spor og leger med hende. I perioder er det gået bedre og især efter begge hendes løbetider. Men hun gør det desværre stadig, næsten hver dag og at få gæster giver altid lidt en klump i maven. Hun kan godt finde på at bide dem for at lege, også når de bare sidder i sofaen og ikke engang kigger på hende! Hun bider dem i føderne når de går og både gæster og når vi bare er os gør hun af dem/os.
Har overvejet en adfærdsbehandler, men ville lige høre her inde også smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghund på 16 måneder bider
  • #2   6. jan 2018 Undgånsitustioner hvor i ved hunden vil opildne til bidelegen.
    Sørg for den bruger sit krudt og tanker på noget den godt må. Feks træning eller søge mad eller lege med legetøj.
    Går det alligevel galt så brug nej kommandoen ( husk den skal faktisk indlæres først - ellers kan det være hunden tror nej betyder bid ordentligt fat) eller anden modkommando som man ikke kan lege samtidig med. Feks sit eller bak.
    Når i får gæster så lad hende hilse på og giv hende så noget at lege med eller tygge i som tar et godt stykke tid og som trætter. Det er typisk ting som involverer mad smiley tyggeben eller mad i legetøj.

    Jeres hund går lige nu ind i anden købsmodningsfase og den vil igen nu glemme en del den har lært og blive mere teenager. Denne fase varer ca. Indtil 22 måneders alderen hvor hun vil være voksen.


  • #3   6. jan 2018 De andre har jo sagt alt det vigtige, så jeg opsummerer bare de to ting, der skriger til himlen:

    Fjern stresslege (tumlen, trækleg, boldkast, pinde) og kør hunden mentalt træt via problemløsning i stedet.

    Læs op på adfærd.
    En lille bitte bomuldshund skal ikke lægges om på ryggen af sin ejer! Det er dybt oldnordisk.
    Hvis ikke man kan træne sådan en via positive metoder, ser det sørme skidt ud.


  • #5   6. jan 2018 Enig med de andre, bortset fra at man skal fjerne alt leg med bold, pinde,rumlen og træklege.
    Nogle hunde elsker vilde lege og får meget glæde af det, og jeg kan ikke se nogen som helst grund til at fjerne det.
    Hunden kan sagtens lære ro, selv om man leger vildt med den, man kan endda bruge det som belønning


  • #7   6. jan 2018 Jeg ville nu også lege med min hund indendørs, hvilket jeg også gør.
    Den bliver ikke mere urolig indenfor kun fordi man leger med den inde.
    Hunden skal bare lære en slut/stop kommando når legen stopper for derefter falde ril ro.



Kommentér på:
Unghund på 16 måneder bider

Annonce