{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få opbygget muskler
  • #4   11. feb 2018 Har tænkt på svømning, da jeg har hørt godt om det.
    Kuperet terræn og sand, er hun omkring næsten dagligt smiley
    Kennel Hearthitter
    Hvorfor må jeg ikke spørge om råd til at bygge muskler?
    Har ikke tænkt mig at gøre noget overdrevet, men bare hjælpe på vej, med ja, eksempelvis svømning


  • #6   11. feb 2018 Beklager, misforstod din besked.
    Har nu heller ikke tænkt mig at proppe hende med mad smiley
    Eller for den sags skyld overmotionere. Men blot, hjælpe det lidt på vej smiley


  • #7   11. feb 2018 Jeg stillede Iza i juniorklasse for første gang i dag, og fik beskeden at hun manglede bryst, hvilket hæmmede bevægelserne fortil. Hun er 9 mdr gammel!! Selvfølgelig mangler hun bryst. Det udvikles jo til allersidst.
    Sidste weekend var hun perfekt.
    Dommere er forskellige, og nogle er bare sære smiley
    Muskler kommer af sig selv. En ni mdrs hund skal ikke være et muskelbundt smiley


  • #8   11. feb 2018 En unghund skal jo mangle fylde. Alt efter race kommer det i 2-3 års alderen..
    De vurderes jo ud fra en standard der går på den voksne færdige hund, så der vil være noget der er skævt i unghundalderen.
    Hvis de andre punkter var gode så skal hunden nok udvikle sig med tiden smiley


  • pettydk
    pettydk Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 8 Emner: 3 Svar: 42
    #9   12. feb 2018 Egentlig en underlig kommentar til en 9 mdr. gammel hund, - den er jo slet ikke "færdig". Men uanset hvad, er det altid en god ide at vedligeholde muskulaturen, og det kan gøres ved (som en anden også skrev) ud og gå i kuperet terræn, gerne op og ned ad bakker i f.eks skoven, gå i forskelligt underlag sand/græs/asfalt osv. Vores hund rev desværre korsbåndet over i foråret og blev opereret. Jeg havde en fysioterapeut ude, og hun foreslog netop ovenst. øvelser, - som jo er helt gratis smiley desuden foreslog hun også waterwalk, - MEN... hun sagde at waterwalk handler netop om at yde lidt modstand til benene så der bliver styrket nogle andre muskler, - og hun foreslog mig at købe et vandbassin som vi kunne gå i hjemme. Det gør det samme, nemlig yder modstand. Så jeg købte et vandbassin med skridsikker bund og det kostede kr. 700,- imod mange penge hvis jeg skulle gå til waterwalk. Derudover var der øvelser som: lægge haveredskaber ud på græsset, sådan 4-5 stykker som den skal gå henover, ikke specielt anstrengende, men igen, andre muskler. Så lavede vi zig-zag øvelser igennem nogle stænger, det øvede nogle andre muskler igen. Alt i alt er resultatet fantastisk. Jeg trænede med hende hver dag, - og fysioterapeut og dyrlæge er yderst tilfredse med resultatet, - og så har det stort set været gratis smiley
    Men - en hvalp på 9 mdr. har slet ikke "sat sig" endnu, og knoglemæssigt er den heller ikke færdig, så du kan godt træne lidt for hyggen og samværet, men gå ikke for hårdt til værks.

    God dag smiley


  • #11   12. feb 2018 Selvfølgelig mangler en 9 mdr gammel hund fylde smiley Jeg ville springe op og falde ned på at en udstillingsdommer giver sådan en kommentar. Så længe din unghund er i fin stand, får passende mængde motion og ikke fed så er der vel ingen grund til at ændre noget. En unghunds knogler, sener og led skal ikke belastes med hverken overvægt eller for stor muskelmasse og det burde en eksteriørdommer også vide smiley Det har som AG siger ødelagt mange racer at 'rende efter' de kritikker eksteriørdommerne giver og forsøge at få hundene til at ligne det 'ideal' smiley
    Jeg udstille ikke mine hunde som unghunde, når de er i 'lemmedasker' alderen; det kan slet ikke betale sig. Clinton skal udstilles et par gange - det har jeg lovet opdrætter. Lige som jeg har lovet at han bliver mentalbeskrevet og stillet til prøver i lydighed eller spor. Han bliver 2 i april og begynder så småt at se lidt færdig ud og begynder at få hanhundepræg. Jeg overvejer at han skal udstilles den første week-end i maj smiley


  • #12   12. feb 2018 Når dommere præmierer den mest færdige unghund i hvalpe- og unghundeklasserne, simpelthen fordi den er den mest færdige, så tager jeg det som inkompetence. Det er muligvis sværere at vurdere en senere udviklet hund, men der trods alt masser af dommere, der godt kan.

    Og der er jo en grund til at man har hvalpe- og unghundeklasserne. Hvis de skulle se ud som voksne hunde i et års alderen, kunne man jo nøjes med en enkelt klasse og behøvede ikke aldersbetingede klasser.


  • #13   12. feb 2018 Fylde handler ikke kun om muskler, men også om "volumen" på kroppen, den kommer naturligt efterhånden som hunden udvikles.
    I min race ser nogle hunde fuldt udviklede ud allerede i et års alderen, hos andre tager det tid, det er ikke ualmindeligt at nogle individer først er helt "færdigbagte" i 3-4 års alderen.

    Ghini som 10 måneder gammel og 4 år gammel. Muskulaturen har hun på begge billeder, men som 10 måneders manglede kroppen i den grad fylde.


    profilbillede
Kommentér på:
Få opbygget muskler

Annonce