Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• samling af lille ikea skab. Ophænging af lille skab, gardinstang, spejl og loftslampe 1.500 kr.
  • Leak on radiator 2.500 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Hækklipning 1.400 kr.
  • Gravet forhave op og anlagt granitskærver 5.000 kr.
  • Fældning og bortkørsel af hæk/kræt 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TRAPPER?
  • #1   27. mar 2005 jeg vil tro et halvt år .... ved det ikke !!

• #2   27. mar 2005 vi bor også i lejlighed lige for tiden og har haft 2 hvalpe boende begge to bar vi op til de var 6 mdr og så gik de selv, begge hunde fik a hofter, og 0 albuer

• #3   27. mar 2005 okay, men er ikke lige så god til de "fag-udtryk" (a hofter, og 0 albuer) Er det godt ?

• #4   27. mar 2005 Martin - AA hofter så bliver det ikke bedre og 00 albuer ditto *S*

Begge mine hunde blev båret til omkring 6 måneders alderen (19-20 kg.), derefter blev de for tunge *S*

Selvom det er en mindre hund du har, vil den med årene blive lidt slidt (gigt) af at gå op og ned ad alle de trapper (ofte omkring 7-8-års alderen).

Er dens hofter sunde vil det vise sig ved dens albuer/skuldre, da det at gå ned af trapperne er hårdere end at gå op. Nedad er det de mere spinkle albuer/skuldre der skal bære hele hundens vægt og dens muskulatur er forholdsvis mindre end på bagparten...

Karina.

• #5   27. mar 2005 ........ps....hold ham altid i snor når i går op og ned så han IKKE får lov til at løbe, lær ham allerede NU at man GÅR på trapperne *SS*.......

• #6   28. mar 2005 Hej...
    Din amstaff må først gå på trapper når den er 1 år. Det er ikke sikkert at din hund vil ha` en god HD status af den grund, men du kan hjælpe med til, at den ikke får for mange smerter. Vi har også selv båret til de er et år. Det gælder faktisk også enkle hop, op og ned fra sofaen!
    En hvalps knogler er først færdige når de er et år, ihvertfald hos amstaff.
    Håber du kan bruge det....
    Knus Dorthe

• #7   28. mar 2005 Jeg har også altid fået det at vide med et år *S*

• #8   29. mar 2005 Tusind tak for alle jers svar, sætter jeg pris på.

• #9   1. apr 2005 Jeg har en schæfer og hun er begyndt at få lov til at gå op ad trappen til vores 1.sal, da hun simpelthen er ved at være for tung. Hun bliver dog båret ned, da hun ikke kan gå ned :o)

• #10   10. apr 2005 det er belastende for hundens led og muskeler at gå ned af trapper, men derimod styrkende at gå op ad, så når hunden er en 6mdr, så ville jeg lade den gå op ad trapper, men bærer den ned så længe som fysisk muligt.

myr

• #11   23. apr 2005 Vi spurgte ved dyrlægen hvornår vi måtte lade Emilia gå på trapper og han sagde ca 4 måneder gammel. Jeg kan heller ikke løfte hende mere, da hun vejer over 20 kg og er næsten 4 måneder, så er der altså langt op til første sal smiley

• #12   15. maj 2005 hej jeg har altid fået afvide at hunden skal være unviklet før at de må gå på trapper da deres hofter o.s.v skal være fårdig udviklet inden ellers kan de få dårlig hofte og ryg..

det er bare hvad jeg har hørt.. :o) *s*

Kommentér på:
TRAPPER?

Annonce