{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

slalom indlæring {{forumTopicSubject}}

Vi er startet til agility og da jeg ikke er helt enig i den metode træneren indlære slalom på, har jeg sat mig for at træne det hjemme.
Min træner vil have jeg skal føre hende igennem slalom i meget kort snor, sige 1-2 ved hver stang også give slalom kommando inden.
det er sådan set kun det med at jeg skal tvinge hende i kort snor, gennem slalom jeg har problem med.

jeg har kigget lidt på alle metoden, men hvornår sætter man kommando på? det har jeg ikke helt kunne se og hvilke kommandoer? er det både slalom og 1-2 eller?

nogen der har andre metoder. har også kigget på 2-2 metoden, den tror jeg ikke det bliver umiddelbart.

Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  slalom indlæring
  • #1   1. jun 2018 Der er flere forskellige metoder at indlære slalom. Dengang jeg løb agility brugte mange noget der blev kaldt 'allé-metoden'. Andre brugte at sætte bøjler på pindende så hundene blev ledt igennem. Og nogle igen valgte at fører hunden igennem med hånden. Jeg brugte álle-metoden med god succes til nogle af mine hunde. Med to hunde var den mest effektive metode at jeg hjalp hunden igennem med min hånd og mit knæ. Det er lidt a la den metode din træner vil have dig til at bruge. Men jeg har dog aldrig brugt snoren og kan ikke se andet end at den må være totalt meget i vejen. De to som blev 'håndholdt' igennem slalommen fik begge fuldstændig bombesikre slalom'er og de lærte at tage slalommen i højt tempo. De tog aldrig fejl indgang og sprang aldrig pinde over. De kunne både højre og venstreslalom lige godt og kunne sendes til slalommen uden at jeg var med oppe og 'hjælpe' dem ind. Så selvom metoden allerede dengang var virkelig 'gammeldags' så var det METODEN med de to hunde. At få en god slalom kræver en hel del træning. Jeg valgte at købe en rigtig slalom som dem man måder i klubberne (de billige hvor man bare stikker nogle pinde i jorden duer ikke - de lægger sig ned når hunden lægger skulderen på pinden) og så blev de i en laaaang periode (hen over en hel vinter) trænet DAGLIGT med 5 gentagelser på hver side (højre og venstre). Da de var sikre i den 'nemme indgang' hvor hund og fører er på samme side af slalom blev det udvidet med indgang fra sværere og sværere vinkler.
    Prøv at søge lidt på youtube med slalom indlæring så dukker der sikkert noget op smiley

• #2   1. jun 2018 der er MANGE metoder. jeg bruger den der hedder 2 by 2, du kan finde flere instruktions videoer på youtube.
    se de forskellige metoder igennem og find den der passer dig selv bedst

• #3   1. jun 2018 som skrevet hat jeg allerede kigget på de to metoder (alle og 2-2) har kigget Youtube. men er stadig lidt i tvivl med hvornår man bøf sætte kommando på

• #4   1. jun 2018 Jeg satte først kommando på når hunden kunne løbemønstret og tog den rigtige indgang hver gang. Og så gav jeg altså ikke en kommando før hver pind. Men éen kommando; 'slaaalom' var min. Det med at gå og sige '1-2', 'zig-zag' og hvad folk ellers valgte så jeg ingen pointe i. Hunden skal lære at se slalommen som éen forhindring ikke 12 enkelte. Nå, mine hunde var sikre i at tage slalommen uden fejl så gik jeg op og 'stressede'/'pressede' dem til at løbe hurtigere i den ved enten at løbe på siden af dem og sige 'go go go go', 'mere fart på mere fart på' (eller lignende) eller ved at kalde dem igennem slalommen. Jeg løb konkurrencer dengang så mit mål var at have hunde der tog slalommen rigtigt hver gang og som kunne tage den selvstændigt uden at jeg var helt oppe og hjælpe dem igennem. De skulle også kunne blive i den selvom jeg stod og 'jappede' dem videre. Med de to 'håndholdte' lykkedes det rigtigt godt smiley Med allé-metoden blev de ikke helt lige så sikre. Men det hænger nok mere sammen med hund og/eller fører og hvad der passer bedst til den enkelte ekvipage smiley

• #7   2. jun 2018 AG hvordan har du så gjort ved de 4 pinde osv. for at lære hunden slalom, har du lokket den igennem eller hvordan?
    buer bruger vi også til træning, men Vika hopper bare over dem.

• #9   2. jun 2018 en vippeslalom er det her hvor stængerne stå skævt?

• #11   2. jun 2018 okay. må ud og teste hvad jeg føler fungere for hende, er bare bange for at forvirre hende, ved at introducere nye metoder for hende

• #13   2. jun 2018 men hvordan?
    Skal jeg føre hunden igennem med snor, som til træning, skal jeg lokke eller skal hun bare selv have lov at gå igennem mens jeg måske står i enden og kalder agtigt.

Kommentér på:
slalom indlæring

Annonce