{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Trine A
Trine A
Tilmeldt:
28. aug 2017
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71

Stille mental træning {{forumTopicSubject}}

Jeg ville hører om der var nogle af jer, der har forslag til nogle mental trænings ting, man kan lave med sin hund, hvor den umiddelbart forholder sig i rimelig ro.

Har tænkt marv ben, med frosne mad i.
Snuemåtte
Og let søg, på et meget lille område

Men så stopper min opfindsomhed. Normalt bruger vi også aktivitets bold, og flaske, med godbidder i, men det er no go, da hunden ikke må løbe efter det. Og eks. leverpostej dutter på et træ, er også no go.
Min hund har fået en revne i skulder knoglen, så hun skal forholde sig i mest muligt ro, men må gerne gå stille lige frem af og meget korte ture. Pt er hun ganske rolig, men kunne forestille mig, inde for den næste uge, når smerten bliver mindre, så vil hun nok have brugt for noget hjerne aktivitet. Hun er dog en meget rolig unghund, men stadig unghund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stille mental træning
  • #3   16. jun 2018 Hundespil kunne være en løsning. Det er god underholdning for både hund og ejer smiley Hvis du er i det østjyske har jeg nogle jeg ikke bruger, primært dem i den svære ende.

    Opstart på nosework kunne også være et bud. Eller en hvilken som helst anden træning med diskriminering af fært.


  • #5   16. jun 2018 En muffin bage form med godbidder i formene, og så putter du bolde ovenpå godbidderne. Så skal hunden tage bolden op/ud, før den kan få godbid smiley

  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #7   16. jun 2018 Super ideer i kommer med, og sjovt for flere af dem har vi lavet før, men de var forsvundet fra min hjerne smiley
    Og kom gerne med flere, tænker vi nok kommer igennem en del, når vi først kommer i gang.


  • #8   16. jun 2018 Et gammelt viskestykke eller håndklæde. Gem godbidder i det og slå nogle lette knuder på. smiley

  • #9   16. jun 2018 Hittet herhjemme er plastik bæger med en godbid under ,få hunden til at søge efter hvor godbidden er smiley


  • #10   16. jun 2018 Vores har også haft slået sig og er nu holdt i ro på uge 2 - hun er så en unghund med MEGET energi og hurtigt opstressning så det har været en mundfuld smiley
    Vi har haft glæde af uldsokker med godbidder i og knude i enden, gode lækre ben, en hulahop rund og så plastik tallerkener med godbidder under smiley Så skal hun få vendte dem. Vi har også haft boret huller i nogle colaflasker og deres låg og bundet op på en snor mellem to stole. Så fylder man godbidder i og hunden skal så vende flaskerne for at få godbidderne ud. Papæsker og lign. Fyldt med godbidder. Let søg indendørs har vi også benyttet os af smiley


  • Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 2 Svar: 211
    #11   16. jun 2018 den med hviskestykke kan også laves ekstra sjov ved at ligge hviskestykke, så godbid, så en lille skål og så x-antal knuder til at holde skålen på plads smiley

    Jeg ruller det også nogengange op så hunden skal rulle det ud for at få godbidderne


  • #12   18. jun 2018 Tjek denne Facebook gruppe ud https://www.facebook.com/groups/canineenrichment/
    den er på engelsk men der er vildt mange gode ideer og gode råd



Kommentér på:
Stille mental træning

Annonce